کد خبر : 1836732 | 13 مرداد 1401 ساعت 12:54 | 185.5K بازدید | 53 دیدگاه

یار در خانه و رباط صلیبی زخمی؛

خداحافظی عیسی از پرسپولیس غم‌انگیز خواهد بود!

هیچکس توضیح روشنی در مورد این موضوع که چرا عیسی آل‌کثیر جراحی زانوی خود را تا این حد به تاخیر انداخت، به رسانه‌ها نداده است.

خداحافظی عیسی از پرسپولیس غم‌انگیز خواهد بود!

به گزارش "ورزش سه"، مصدومیت عیسی آل‌کثیر از ناحیه رباط صلیبی یکی از مسائل عجیب فوتبال ایران در سال گذشته بود. آل‌کثیر مهاجم جنوبی پرسپولیس، بازیکنی خاص و مهاجمی شاخص است که در بدو ورود به این باشگاه، به سرعت تبدیل به مهره اول خط حمله سرخ‌پوشان شد.

او علاوه‌بر درخشش در لیگ قهرمانان 2020 آسیا، در دربی هم دروازه استقلال را باز کرد تا نشان بدهد مایه لازم برای حضور در پرسپولیس را دارد و تنها افسوس در مورد او، حضور دیرهنگام در جمع سرخ‌پوشان و مسائل و حاشیه‌هایی است که او را از حضور طولانی‌مدت در پرسپولیس محروم کرد.

مورد عجیب عیسی آل‌کثیر مصدومیت وی از ناحیه رباط صلیبی است. موضوعی که باعث شد او در اوج نیاز سرخ‌ها از ترکیب این تیم کنار برود. اما در شرایطی که همه در انتظار انتشار اخبار مربوط به عمل جراحی آل‌کثیر بودند، خبر رسید که او روش دیگری را برای مداوای خود انتخاب کرده است. روشی که البته برخی دیگر از فوتبالیست‌های ایرانی به آن آشنا هستند.

موضوع به ارتباط خاص یک درمانگر ساکن جنوب ایران با برخی فوتبالیست‌های لیگ‌برتری برمی‌گردد. فردی که مِتُد و روش‌های خود را در مواجه با مصدومیت‌ها دارد و بعضی فوتبالیست‌های ایرانی به کار با او اعتقاد دارند. قبلا یکی از بازیکنان شاخص سپاهان نیز مصدومیت خود را از همین طریق درمان کرده است.

1732486
آل‌کثیر سابقه گلزنی در دربی 94 را دارد؛ گلی که نقشی پررنگ در قهرمانی لیگ بیستم پرسپولیس داشت.

همان‌طور که می‌دانید آل‌کثیر هم بعد از پارگی رباط صلیبی از این روش برای درمان خود استفاده کرد و بعد از مدتی بدون جراحی به تمرین پرسپولیس بازگشت. اما پافشاری تیم پزشکی پرسپولیس برای عمل جراحی مانع از این شد که آل‌کثیر به میادین بازگردد و او ناچارا با تاخیر چند ماهه در ایران پای خود را به تیغ جراحان سپرد.

آل کثیر حالا برای بازگشت به تمرینات و سپس ترکیب پرسپولیس به 3 ماه دیگر نیاز دارد و این در حالی است که قرارداد او با پرسپولیس به پایان رسیده و هیچ نشانه‌ای از علاقه یحیی برای تمدید قرارداد با او دیده نمی‌شود. با این حال می‌شود مطمئن بود که اگر او زودتر پای خود را به جراحان می‌سپارد، دغدغه‌های پرسپولیس شرایط متفاوتی داشت.

1732485
عیسی آل‌کثیر با پیراهن بایرن مونیخ - او کیلومترها دور از زمین تمرینی پرسپولیس، آماده بازگشت به میادین می‌شود.

پرسپولیس از ابتدای فصل نقل و انتقالات به‌دنبال جذب مهاجم خارجی بازار مهاجمان متوسط برزیل و پرتغال و... را زیر و رو کرده و هنوز نتوانسته با گزینه مطلوب خود به توافق نهایی برسد. اما اگر آل‌کثیر بلافاصله پس از هفته چهاردهم و در همان روزهای سرد زمستان جراحی زانو را انجام می‌داد، از ابتدای پیش فصل در دسترس سرخ‌پوشان بود و می‌توانست مهره مهمی در ترکیب قرمزها باشد و باعث شود تا جذب مهاجم خارجی تا این حد هم حیثیتی نباشد.

او این روزها مثل ماه‌های اول پس از مصدومیت در دزفول حضور دارد و در یک استادیوم متروکه تمریناتش را دنبال می‌کند. عیسی به‌واسطه بدن قدرتمند خود، امیدوار است که هرچه زودتر و باکیفیت بالا به میادین بازگردد و دوباره به مهاجمی تبدیل شود که فوتبال ایران کمی دیر کشفش کرد؛ یک ستاره تمام‌کننده، پرانرژی و سرعتی که سرنوشتش در پرسپولیس آنطور که می‌خواست پیش نرفت.

1732489
اگرچه عیسی ادعا می‌کند آماده بازگشت به میادین است اما برای آمادگی کامل و حضور در ترکیب احتمالا باید تا نیم فصل دوم صبر کند.

باوجود عدم پالس مثبت یحیی برای تمدید قرارداد اما فهرست پرسپولیس جای خالی برای عیسی دارد و شاید او دوباره پیراهن پرسپولیس را بپوشد اما در غیر این‌صورت خداحافظی او از پیراهن سرخ، بسیار غم‌انگیز خواهد بود. مهاجمی که با انگشت شکسته، پرسپولیس را تا نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان روی دوش خود کشید اما... بعد از محرومیت نیز مصدومیتی به سراغش آمد که حالا تمام آنچه امروز روی‌داده، اتفاقات جانبی همان پارگی رباط صلیبی باشد.

شاید سرنوشت عیسی را بتوان با دیگر مهاجم متعصب به پرسپولیس، رضا نوروزی، مقایسه کرد. او هم با هزار امید و آرزو به پرسپولیس پیوست اما زانوی او هم ناگهان چرخید و رباطی که پاره شد و ادامه ماجرایی که همه می‌دانیم.

دیدگاه‌ها