کد خبر : 1836852 | 14 مرداد 1401 ساعت 12:07 | 125.7K بازدید | 19 دیدگاه

این اتفاق در ایران شگفت‌زده‌ام کرد

مصاحبه اختصاصی ورزش سه با بهترین بازیکن جهان

چند دقیقه‌ای با اروین انگاپت همکلام شدیم و با او از دوران حضور در ایران تا موفقیت ‌های بزرگ با تیم ملی فرانسه صحبت کردیم.

مصاحبه اختصاصی ورزش سه با بهترین بازیکن جهان

به گزارش "ورزش سه"، قهرمانی با تیم ملی فرانسه در المپیک توکیو و بعد لیگ ملت ها و همچنین انتخاب به عنوان ارزشمندترین بازیکن مسابقات در هر دو تورنمنت جای هیچ بحثی را در مورد بهترین بازیکن والیبال دنیا باقی نمی‌گذارد و به‌راحتی می‌توانیم بگوییم که اروین انگاپت در حال حاضر تعیین کننده‌ترین بازیکن دنیاست.

ما همچنین این شانس را داشتیم که از نزدیک و در ایران شاهد هنرنمایی این ستاره فرانسوی باشیم؛ جایی که او همین چند ماه پیش در ترکیب پیکان حضور داشت و با این تیم در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی جام قهرمانی باشگاه‌های آسیا را بالای سر برد.

به بهانه حضور یک هفته‌ای در ایران و عملکرد خیره‌کننده طی یک سال اخیر در ترکیب تیم ملی فرانسه گفت و گویی با اروین انگاپت ترتیب دادیم که آن را در ادامه می خوانید.

1732651

*اول از همه در مورد احساس خودت از چند ماه پیش و قهرمانی با پیکان برای ما بگو؟
انگاپت: این یک تجربه جدید برای من بود که در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کنم. فضای ایران را خیلی دوست داشتم و در کل مسابقات هم با مدیریت بسیار خوبی انجام شد.

*اروین در مورد تیم ملی فرانسه هم صحبت کنیم. به تو بابت قهرمانی در لیگ ملت ها تبریک می گویم؛ حالا احتمالا دیگر می توانیم بگوییم که فرانسه بهترین تیم والیبال دنیاست.
انگاپت: بابت تبریک از تو ممنونم. در کل با تو موافق هستم اما ما نباید فراموش کنیم که هر تورنمنت داستان متفاوتی دارد. اگر به خوبی آماده نشوید ممکن است مقابل هر تیمی به مشکل بخورید. هر لحظه باید به خوبی مدیریت شود تا با پایان خوبی همراه باشد. این موضوع در سیستم جدید والیبال جهان بسیار مهم است.

1732648

*شما در دور گروهی المپیک هم خیلی خوب نبودید اما در مرحله حذفی رقبا را یکی پس از دیگری شکست دادید. این اتفاق در لیگ ملت ها نیز برای فرانسه رخ داد. آیا می توانیم بگوییم که این سبک و تاکتیک تیم ملی فرانسه است؟
انگاپت: به طور کلی نمی توان از آن به عنوان یک سبک و تاکتیک نام برد اما برای هر تورنمنت و به معنای واقعی کلمه هر مسابقه برنامه متفاوتی داریم. این به شرایط تیم ما، آنالیز، برنامه مسابقات بعدی و چیزهای دیگر بستگی دارد. من خودم هم سعی می کنم که در هر بازی که به میدان می روم مفید واقع شوم اما در نهایت مهمترین مسئله برای ما تیم است.

1732650

*راستی تفاوت کار با آندره‌آ جیانی و تیلیه چیست؟
انگاپت: هر مربی در زمینه های مختلف ویژگی های خاص خود را دارد. نقطه نظرات، نظم و انضباط، مسائل فنی، تصمیم‌گیری‌ها و... 
برای یک بازیکن سازگاری با شرایط و انجام وظایف درون زمین بسیار ضروری و مهم است. من طوری رفتار کردم که خودم را با شرایط کار با همه وفق دهم که یکی از این شرایط نیز مربوط به کادر فنی است.

*حالا فرانسه مدعی اصلی قهرمانی در المپیک پاریس است؛ به نظرت مهمترین رقیب شما در این راه چه تیمی است؟
انگاپت: قبل از شروع هر تورنمنت شما می توانید حدس بزنید اما نتایج در داخل زمین به دست می آید بنابراین هر تیمی که عملکرد بهتری داشته باشد نهایتاً به موفقیت می‌رسد.

1732647

*فرانسه در لیگ ملت ها مقابل ایران قرار نگرفت اما می خواهم بدانم که آیا نظری در مورد تیم تغییر نسل یافته ما داری؟
انگاپت: من شخصاً اطلاعاتی در مورد بازیکنان ایرانی به جز چند نفر مثل سعید معروف و موسوی که در کنار آنها بازی کردم، ندارم.  اما به طور کلی فکر می کنم هر تغییری نیاز به زمان دارد تا ببینیم که آیا مثبت است یا خیر. شما نمی‌توانید در مورد این موضوع فقط با یک تورنومنت نظر دهید. من شنیدم آنها خیلی جوان هستند و برای آنها خوب است که در تورنمنت های پیش رو کسب تجربه کنند.

*اروین، تو به خاطر حضور در ایران و باشگاه پیکان از محبوبیت خاصی در بین والیبال دوستان ایرانی برخوردار هستی؛ نظرت در مورد آنها چیست؟
انگاپت: هواداران ایرانی شگفت انگیز هستند و آنها حتی برای یک ثانیه هم من را تنها نگذاشتند. من هم آنها را با تمام چیزهای مثبت و خوب به یاد خواهم آورد. من یک صفحه هواداری داشتم که توسط یکی از طرفداران ایرانی اداره می شد و گاهی اوقات آن را چک میکردم اما حضور در پیکان یک نقطه عطف در این مورد بود. خوشحالم که توانستم در این قهرمانی برای آنها تاثیرگذار باشم.

1732652

*آیا ممکن است دوباره تو را در ایران ببینیم؟
انگاپت: من مدت زمان کوتاهی در آنجا بودم اما محبت هواداران باعث خوشحالی من بود. برخی از هواداران برای دیدن من راه طولانی را طی کردند و این برایم شگفت انگیز بود. ببینیم چه می شود.
*سوال آخر را هم در مورد تیم ملی والیبال ایران بپرسم؛ به نظرت تیم ما برای رسیدن به مقام جهانی به چه ویژگی‌هایی احتیاج دارد؟
انگاپت: به نظر من این بحث مربوط به این نیست که بگوییم یک تیم به چه ویژگی هایی نیاز دارد. برنامه ریزی درست و اجرای صحیح برنامه ها چیزی است که موفقیت را با خود به همراه خواهد داشت‌. آنها باید شرایط را فراهم کنند که جوانان خود را نشان دهند. من فکر می کنم که این موضوع می تواند پایان و نتیجه خوبی را به همراه داشته باشد.

 

گفت و گو از مهدی اسدی

دیدگاه‌ها