کد خبر : 1837249 | 17 مرداد 1401 ساعت 12:28 | 80.1K بازدید | 66 دیدگاه

برگی از تاریخ

عجیب‌ترین تصمیم مدیریتی در پرسپولیس

صعود ایران به جام جهانی سال 98، پرسپولیس را از لیگ ایران حذف کرد.

عجیب‌ترین تصمیم مدیریتی در پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"،  صعود دراماتیک تیم ملی ایران به جام جهانی 1998 فرانسه،  باعث کنار کشیدن پرسپولیس از رقابت‌های لیگ سراسری ایران در فصل 77-76 شد.
مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی در سال 76 از 22شهریور با بازی ایران و چین در شهر دالیان آغاز شد و ایران تا بازی آخر خود برابر استرالیا در تاریخ 8آذر و در فاصله 77روز، یازده دیدار برگزار کرد. 
تعداد زیاد ملی پوشان پرسپولیس در تیم ملی باعث تعویق بازی‌های این تیم شد و در نهایت صعود ایران به جام جهانی و برگزاری اردوهای بلند مدت، مسئولین فدراسیون را مجاب کرد تا پرسپولیس را از جدول رقابت‌های داخلی ایران کنار بگذارند.
پرسپولیس در حالی بعد از هشت بازی از رقابت‌ها کنار رفت که حال و روز خوشی هم در جدول بازی‌ها نداشت. آنها با چهار برد، دو تساوی و دو شکست تنها موفق به کسب 14 امتیاز شده بودند.
استقلال در پایان آن فصل که با پانزده تیم برگزار شد و نتایج پرسپولیس در آن حذف شد،  با کسب 58 امتیاز قهرمان شد و تیم پاس با 52 امتیاز در جایگاه دوم ایستاد.
در تصویر تیتر هفته‌نامه رخصت پهلوان آن سال‌ها در اسفند ماه سال 76 دیده می شود. این تیتر نشان می‌دهد پرسپولیس به دلیل تعدد بازی‌های عقب افتاده و شاید هم نتایج نه چندان خوب و نزدیکی آغاز جام جهانی و نبود شرایط مناسب برای برگزاری 22 بازی در مدت کوتاه و برگزاری اردوهای مورد نیاز ایویچ، خواهان عدم حضور در ادامه رقابت‌هاست.

1733366

دیدگاه‌ها