کد خبر : 1837740 | 20 مرداد 1401 ساعت 17:18 | 54.6K بازدید | 29 دیدگاه

سپاهان رقیب خوبی است، برای پیروزی تلاش می‌کنیم

جذب محبی و جدایی دانشگر سوژه نشست ساپینتو

سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از بازی با سپاهان گفت دوست داریم در بازی فردا خوب ظاهر شویم و بتوانیم بازی فردا را ببریم.

جذب محبی و جدایی دانشگر سوژه نشست ساپینتو

به گزارش "ورزش سه"، پس از وقفه بیش از 2 ماه، رقابت‌های لیگ برتر یک‌بار دیگر آغاز به‌کار خواهد کرد و تیم‌های مدعی برای کسب عنوان قهرمانی با هم به رقابت می‌پردازند. بی‌شک تقابل استقلال و سپاهان مهمترین دیدار هفته نخست از فصل جدید این پیکارهاست.

به همین‌منظور، ریکاردو ساپینتو، سرمربی پرتغالی استقلال در نشست خبری پیش از این دیدار حضور پیدا کرد و پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود. او صحبت‌هایش را این‌گونه آغاز کرد: اول از همه ظهر همگی بخیر. ممنون که من را دعوت کردید به این محفل بیایم. خیلی خوشحالم که به کشور ایران آمدم و سرمربی تیم بزرگ استقلال شدم. فردا بازی اولمان را بازی خواهیم کرد، در مقابل یک تیم خیلی قوی قرار می‌گیریم. با آقای مورایس هم آشنایی کامل دارم. قبلا هم با هم بودیم و سر تمرینات‌شان رفته‌ام. بازی سختی خواهد بود و امیدوارم با قدرت ظاهر شویم.

او ادامه داد: نه‌تنها دوست دارم که کارها برای ما خوب پیش برود بلکه برای آنها نیز همین آرزو را دارم. سپاهان حریف خیلی خوبی است. ما دوست داریم در بازی فردا خوب ظاهر شویم و بتوانیم بازی فردا را ببریم.

1734153

وی درباره اینکه بازی فردا الکلاسیکوی ایران است، اظهار داشت: باعث تاسف است که به ما اعلام کردند بازی بدون تماشاگر برگزار می‌شود. همانطور که می‌دانید تماشاگران یار دوازدهم هر تیمی هستند و ما دوست داشتیم که آنها حضور پیدا می‌کردند و به ما روحیه می‌دادند و کمک می‌کردند تا ما پرانرژی ظاهر شویم. ما این درخواست را قبول می‌کنیم و امیدوارم بازی برگشت ما مقابل سپاهان هم بدون تماشاگر برگزار شود.

ساپینتو در مورد اینکه سپاهان را به‌خوبی آنالیز کرده و به هواداران قول می‌دهد دست پر از زمین خارج شود یا خیر، گفت: درست است که ما نقاط قوت و ضعف تیم سپاهان را مطالعه و آنالیز کرده‌ایم. سپاهان از نظر آماده‌سازی به سطح عالی مثل ما نرسیده؛ چهار هفته است که با تیم کار می‌کنم. تمرکزمان را روی این بازی می‌گذاریم تا برنده شویم. امیدوارم گام به گام و رفته‌رفته بازی‌های خوبی از ما ببینید. وقتی که از تیم‌های دیگر و سپاهان آشنایی کامل پیدا کردیم، مطمئناً بازی‌های بهتری را از ما شاهد خواهید بود. از این بابت ناراحتم که تماشاگران نمی‌توانند در این بازی در کنار ما حضور داشته باشند.

او درباره انتظاراتش از کار در باشگاه استقلال گفت: به باشگاه بزرگی آمدم، باشگاهی که فصل گذشته قهرمان بوده است. درست است که با لیگ برتر ایران خیلی آشنایی نداشتم ولی امیدوارم بتوانیم در لیگ ایران نیز خوب ظاهر شویم. با توجه به رزومه‌ام، انتظارم از تیم بالا بود و بعد از اینکه به این باشگاه وارد شدم، این انتظاراتم به‌خوبی برطرف شده و با محیطی روبه‌رو هستم که هم کادرفنی، هم بازیکنان و هم مدیریت همه تمرکز بالایی دارند، حمایت می‌کنند و همه در کنار هم متحد هستند.

1734155

او در مورد اینکه اردوی آماده سازی تیم در ترکیه چگونه پیش رفته است، گفت: بهترین اردوی تدارکاتی را برای استقلال برگزار کردیم. با تیم‌های خیلی خوبی بازی دوستانه داشتیم. 10 روز خیلی پرفشاری را سپری کردیم. شاید شما هم متوجه شوید که بازیکنان هنوز به‌خوبی ریکاوری نشده‌اند ولی برای بازی فردا خیلی آماده خواهند بود و از تمرکز بالایی برخوردارند.

سرمربی پرتغالی درباره اینکه محبی دیر به تمرینات اضافه شده است؛ اظهار داشت: از آن هفته‌ای که آمدیم، من به دنبال این بازیکن بودم. به‌صورت موازی با باشگاه سانتاکلارا در ارتباط بودیم. محبی بازیکن آزاد نبود، هم باشگاه می‌جنگید و هم من روی این بحث خیلی صبوری کردم. من هم با او صحبت کردم.

وی ادامه داد: طبق اولین صحبت‌هایی که داشتیم و نهایی کردیم، مدیریت سانتاکلارا کلا عوض شد و مدیریت جدیدی آمد و کلا قضیه به یک‌باره منتفی شد. او بازیکنی است که رویای بازی کردن در اروپا را داشت و دوست داشت در اروپا بازی کند. من خیلی با او صحبت کردم و گفتم بزرگ‌تر از تیم استقلال تیم دیگری را نمی‌توانی پیدا کنی که بازی کنی. می‌توانی در اینجا خوب ظاهر شوی و به تیم ملی برسی. در استقلال آینده خیلی بهتری می‌تواند برایت رقم بخورد. هفته‌ها با او صحبت کردم و توانستیم این بازیکن را جذب کنیم. محبی بازیکنی است که ذهنیت قوی و خوبی دارد و پرفشار ظاهر می‌شود. او می‌تواند توقعاتی که ما داریم را در زمین پیاده کند.
ساپینتو در مورد اینکه چگونه می‌تواند تعداد مهاجمان بالا را مدیریت کند، گفت: زمانی‌که به استقلال آمدم، بازی‌های زیادی از این تیم دیده بودم. خط دفاعی خوبی داشتیم و فصل خیلی خوبی را پشت سر گذاشته بودند. ولی در خط تهاجمی خیلی خوب ظاهر نمی‌شدند. هدف من این بود که 80 درصد تیم را حفظ کنم. در مورد جدایی دانشگر، تصمیم خودش بود و من نقشی در این موضوع نداشتم.

او ادامه داد: تا پایان بازار نقل و انتقالات زمان زیادی داریم و شاید بعضی از بازیکنان جدا شوند و بعضی هم جذب شوند. شما گفتید در خط حمله مهاجمان زیادی دارید ولی من همیشه راه حل‌های زیادی دارم و دوست دارم از آنها استفاده کنم. من قبلا قول داده بودم 4 قهرمانی می‌آورم؛ در نتیجه برای رسیدن به اهدافمان باید همیشه قوی ظاهر شویم.

1734154

سرمربی استقلال در پاسخ به سوال خبرنگاری که از روز اول مخالف حضور او در استقلال بوده ولی اخبار خوبی از ترکیه شنیده و چه چیزی می‌تواند نظر کسی که از روز اول مخالف او بوده؛ تغییر دهد و با او همراه شود، گفت: اول از همه بابت صداقتتان ممنونم. من کلا آدم مثبتی هستم؛ اعتماد به‌نفس زیادی دارم هم نسبت به خودم و هم نسبت به کادر فنی و احساسات خوبی به این تیم دارم. همانطور که می‌دانید، لیگ برتر ایران مانند یک ماراتن است. چون بازیکنانم خوب هستند و آنها نیز اعتماد به‌نفس بالایی دارند. امیدوارم به آن چیزی که می‌خواهیم در طول لیگ برسیم.

وی درباره لیگ برتر بدون تکنولوژی VAR پاسخ داد: به نظر من VAR در بازی‌ها نقش اساسی دارد. ای کاش از این سیستم بهره مند بودیم و می‌توانستیم از آن استفاده کنیم چون در نتایجی که به‌دست می‌آوریم، خیلی تأثیرگذار است و امیدوارم در آینده و در لیگ برتر ایران از این تکنولوژی استفاده کنیم.

ساپینتو در مورد شایعاتی که درخصوص تغییر پست بازیکنان و وظایف آنها شنیده می‌شود گفت: شایعات، شایعات هستند و من در زندگی‌ فوتبالی‌ام زیاد با این جور شایعات مواجه شدم. اینجور شایعات تاثیر مثبتی روی سرمربی، بازیکن و تیم ندارند. دوست دارم همیشه رابطه صادقانه و محترمانه با رسانه‌ها داشته باشم. خودتان هم می‌دانید که رسانه‌ها می‌توانند برخی اوقات اخبار فیک و نادرست و غلطی را مخابره کنند. بیشتر اخباری که رسانه‌های مجازی می‌نویسند غلط هستند و خود مردم نیز باور ندارند.

سرمربی استقلال در ادامه گفت: هر شک و شبهه‌ای داشتید از من بپرسید. راحت باشید. از من نپرسید که 11 نفر اصلی را بگویم چون منطقی نیست. درباره شایعات، می‌توانیم رابطه صادقانه و محترمانه‌ای با هم داشته باشیم. من دوست دارم که با شما صحبت کنم. سوالات شفاف و نرمال بپرسید. من یک روز را اختصاصا برای شما تدارک می‌بینیم که شما (خبرنگاران) بیایید و با بازیکنان در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ها