کد خبر : 1838347 | 23 مرداد 1401 ساعت 22:25 | 41.1K بازدید | 27 دیدگاه

به‌خاطر مهدی قایدی؛ آیا سیستم استقلال تغییر می کند؟

با اضافه شدن محمد محبی، استقلال در خط حمله با ترافیک بازیکن روبه‌رو شده، به‌طوری‌که ممکن است این حضور پیش از پایان نقل و انتقال منجر به خروج یکی، دو بازیکن از ترکیب تیم آبی شود.

به‌خاطر مهدی قایدی؛ آیا سیستم استقلال تغییر می کند؟

به گزارش "ورزش سه"، با این حال جایگاه محمد محبی در ترکیب تیم استقلال مشخص است. او قرار است در سیستم 3-4-3 استقلال در پست وینگر چپ به میدان برود. در مصاف استقلال – سپاهان، ساپینتو از جعفر سلمانی در این پست استفاده کرد که بازیکن مناسبی برای این پست نیست. بازیکنی که البته فصل گذشته یکی از خوب‌های تیم استقلال بود اما در مصاف با سپاهان نشان داد با توجه به خصوصیتش بازیکن مناسبی در این منطقه نیست اما در پست مدافع چپ و هم‌چنین هافبک چپ بازیکن خوبی به‌شمار می‌رود. معمولا بازیکنانی که در پست وینگ‌بک به میدان می‌روند سرعتی هستند و قدرت عبور دارند. خصوصیتی که در ذات بازی محمد محبی وجود دارد.

ساپینتو در بازی با سپاهان از یامگا در پست وینگر راست بهره برد که به نظر می‌رسد این حضور ادامه داشته باشد. اما در صورتی‌که مربی تیم استقلال با همان سبک و سیاق گذشته بازی کند؛ چینش برای ساپینتو سخت‌تر می‌شود به این‌خاطر که به این ترکیب مهدی قایدی هم اضافه شده است. مهدی قایدی بازی در پست وینگر را هم تجربه کرده اما با توجه به شرایط بدنی کمتر به عقب بر می‌گردد. مهدی قایدی در تجربیات بازی‌اش نشان داده در پست پلی میکر بازیکن خوبی است. هم‌چنین در پست مهاجم مکمل. دیدیم که در فصلی که زوج شیخ دیاباته در ترکیب تیم آبی بود چه فصل طلایی را برای آبی‌پوشان رقم زد. در آن بازی‌ها یا گل می‌زد و یا پاس گل می‌داد. شیخ دیاباته هم این‌طور بود.

1708499

در صورتی‌که ساپینتو بخواهد از مهدی قایدی در این پست‌ها استفاده کند باید شیوه بازی تیم آبی را تغییر دهد. اگر بخواهد در پست پلی میکر از مهدی قایدی استفاده کند باید شیوه بازی تیم از به 1-3-2-4 تغییر دهد و اگر بخواهد از مهدی قایدی در پست مهاجم مکمل بهره گیرد باید آبی‌ها را با شیوه 2-4-4 وارد میدان کند.

چیشن برای ساپینتو سخت‌تر می‌شود اما می‌توان گفت این یک چالش جذاب برای مربی پرتغالی است. در بازی با سپاهان مشخص شد استقلال هم به وجود محمد محبی نیاز دارد و هم مهدی قایدی؛ و این دو بازیکن به موقع به ترکیب تیم آبی اضافه شدند. استقلال اگر چه در بازی با سپاهان روی اشتباهات فردی گل خورد و حملاتی را روی دروازه سپاهان تدارک دید اما باید گفت برای تکرار قهرمانی در فاز تهاجمی باید تیم قوی‌تری باشد. خلاقیت‌های محمد محبی و مهدی قایدی بدون‌شک آبی‌ها را به یک تیم غیر قابل پیش بینی تبدیل خواهد کرد.

دیدگاه‌ها