کد خبر : 1838537 | 24 مرداد 1401 ساعت 23:46 | 6.3K بازدید | 2 دیدگاه

ابتکار اتحادیه؛ هیئت مستقل برای بررسی تصمیم داور

اتحادیه فوتبال انگلیس اعلام کرد از این پس یک هیئت مستقل تصمیمات داوریِ تاثیرگذار مسابقات لیگ برتر را بررسی می‌کند.

ابتکار اتحادیه؛ هیئت مستقل برای بررسی تصمیم داور

به گزارش "ورزش سه"، تاثیرگذار بودن بعضی تصمیم‌های داوری بر نتایج مسابقات که می‌تواند به سود یا ضرر تیم‌ها تمام شود این روزها در فوتبال انگلیس دوباره در مرکز توجه قرار گرفته است. بعد از دیدار جنجالی دیشب بین تاتنهام و چلسی، توماس توخل از تصمیم‌های داور مسابقه روی دو گل دریافتی تیمش عصبانی بود و انتقادات تندی به داور داشت.

1735662

اتحادیه فوتبال انگلیس امروز اعلام کرد تصمیم گرفته است هیئت مستقلی تشکیل دهد که بعد از هر مسابقه لیگ برتر صحنه‌های حساس و بحث‌برانگیز را بررسی کرده و نظر کارشناس‌ خود درباره تصمیم داور را اعلام کند. نظر این هیئت به اطلاع هر 20 باشگاه لیگ برتری خواهد رسید.

روزنامه دیلی میل می‌گوید این هیئت متشکل از سه فوتبالیست سابق، یک نماینده از سازمان لیگ برتر و یک نماینده از کمیته داوران اتحادیه فوتبال است. این روزنامه مدعی است نماینده کمیته داوران در این هیئت از بین جان ماس و مارتین اتکینسون انتخاب می‌شود که هر دو داور بازنشسته هستند.

1735663

این تصمیم اتحادیه به‌عنوان اقدامی مثبت در راستای شفافیت بیشتر تلقی شده و در فوتبال انگلیس با استقبال مواجه شده است.

گفته می‌شود باشگاه چلسی که قصد دارد علیه آنتونی تیلور، داور دیدار دیشب مقابل تاتنهام، شکایتی رسمی تنظیم کند فعلا منتظر می‌ماند تا گزارش این هیئت جدید را دریافت کند.

دیدگاه‌ها