کد خبر : 1838907 | 27 مرداد 1401 ساعت 09:30 | 4.1K بازدید | 1 دیدگاه

آنها باید تفکراتشان را تغییر دهند

در قونیه هندبالیست‌های شادابی نداشتیم

مدیرفنی تیم ملی هندبال زنان گفت: بزرگترین مشکل بازیکنان بدنسازی بود و آنها از نظر بدنی خیلی خسته بودند و بازیکنان شادابی نبودند.

در قونیه هندبالیست‌های شادابی نداشتیم

به گزارش "ورزش سه" مسعود ظهرابی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص عملکرد تیم ملی هندبال زنان در بازی‌های کشورهای اسلامی قونیه اظهار کرد: تیم ما به دلیل اینکه آخرین رشته‌ای بود که مجوز حضور در مسابقات را می‌گرفت خیلی دیر تشکیل شد و بزرگترین مشکل هم بدنسازی بازیکنانمان بود. همچنین نسبت به گروه مقابل در گروه سخت‌تری قرار داشتیم. از گروه ما دو تیم در مسابقات مقام کسب کردند.

مدیر فنی تیم ملی هندبال زنان در پاسخ به این سوال که انتظار کسب مدال تیم ملی هندبال زنان در کشورهای اسلامی وجود داشت اما ششم شد، افزود: واقعیت این بود که بزرگترین مشکل، بدنسازی بازیکنان بود. آنها از نظر بدنی خیلی خسته بودند و شرایط آنها خوب نبود. البته بازیکنان یک اردو داشتند و اردوی بعدی هم وصل به اعزام بود. آنها بازیکنان شادابی نبودند. از طرفی همانطور که گفتم ما با آذربایجان، افغانستان و کامرون همگروه بودیم. آذربایجان در دو دوره قبل این مسابقات قهرمان شده بود و 4 یا 5 بازیکن خارجی در تیمش داشت. کامرون هم قهرمان آفریقا است و در جام جهانی هم تیم ملی ایران را با چند گل برده بود. بنابراین هم گروهمان سخت بود و هم از نظر آمادگی جسمانی شرایط خوبی نداشتیم.

وی با بیان اینکه باید برخی از بازیکنان تفکراتشان را تغییر دهند گفت: با همه این‌ها و با مقدار تمرینی که داشتیم از برخی از بازیکنان راضی هستم اما برخی شرایطی که باید داشته باشند را نداشتند. به نظرم نیاز به کار، اردوی زیاد و دیدارهای تدارکاتی داریم. آن دسته از بازیکنانی که می خواهند در قهرمانی آسیا و جهان در تیم ملی حضور داشته باشند باید تفکرات خود را تغییر دهند. استراتژی فکری و مدت زمانی که برای هندبال صرف می کنند را عوض کنند. با این شرایط در سال‌های آینده هندبال زنان پیشرفت چشمگیری خواهد داشت.  

وی در پاسخ به این سوال که منظورتان از تغییر تفکرات چیست گفت: من اولین حضور بین المللی‌ام در کنار زنان بود. خیلی از بازیکنان را شاید در این اردوها برای اولین بار بود که می دیدم. برخی از آنها در حین بازی استرس‌ها و تفکراتی دارند که در ورزش حرفه‌ای نباید این تفکرات وجود داشته باشد. در این شرایط استرس همیشه همراه آنها است و نصف انرژی ‌شان را می گیرد و راندمان آنها پایین می‌آید. باید این استرس‌ها را از خود دور کنند.

مدیر فنی تیم ملی هندبال زنان گفت: البته این‌ها به نداشتن دیدارهای تدارکاتی برمی‌گردد. ما کشور اسلامی هستیم و نمی‌توانیم در تورنمنت‌هایی که در کشورهای دیگر وجود دارد شرکت کنیم یا نمی‌توانیم تیم‌های خارجی را به کشور دعوت کنیم به همین دلیل این استرس همیشه در وجود بازیکنان ایران هست. امیدوارم با جلسات روانشناختی و روانشناسی که برای بازیکنان می‌گذاریم آنها کمی از این فضا خارج شوند.

او در مورد حضور تیم ملی در مسابقات غرب آسیا گفت: در مسابقات غرب آسیا هم شرکت خواهیم کرد. در دوره قبل این مسابقات تیم باشگاهی لارستان اعزام شد و قهرمان هم شد.

ظهرابی در مورد حضور مربی اسپانیایی تیم ملی هندبال زنان گفت: او مربی بزرگی است، عناوین زیادی هم دارد. بازیکن بزرگی بوده و مربی خوبی هم هست اما مسئولیت فنی تیم در کشورهای اسلامی با من بوده و هست. او هم مثل یک مربی در کنار تیم بود.

دیدگاه‌ها