کد خبر : 1838950 | 27 مرداد 1401 ساعت 12:26 | 40.8K بازدید | 5 دیدگاه

ضربه آخر به منچستریونایتد را آدیداس می‌زند!

غیبت در لیگ قهرمانان منجر به ضرر مالی قابل توجهی برای منچستریونایتد در سال بعد خواهد شد.

ضربه آخر به منچستریونایتد را آدیداس می‌زند!

به گزارش "ورزش سه"، شکست در دو هفته ابتدایی در لیگ برتر باعث شده هواداران منچستریونایتد امسال نیز امید چندانی به موفقیت تیم‌شان نداشته باشند. حالا نشریه میرر در گزارشی مدعی شد منچستریونایتد در صورت عدم جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2023-2024، با آسیب مالی قابل توجهی مواجه خواهد شد. شیاطین سرخ در فصل پیش رو در رقابت های لیگ اروپا شرکت می کنند، زیرا تیم رالف رانگنیک در فصل گذشته لیگ برتر در رده ششم قرار گرفت و فاصله قابل توجهی تا منطقه کسب سهمیه لیگ قهرمانان داشت.

1734991

اما اگر این اتفاق در فصل جاری نیز تکرار شود، آنها بخشی از قرارداد مالی و دریافتی خود از شرکت مشهور آدیداس را از دست می دهند. آدیداس در سال های اخیر تولیدکننده پیراهن منچستریونایتد بوده و طی قراردادی 10 ساله، 750 میلیون پوند به این باشگاه پرداخت کرده که در نوع خود در فوتبال جهان بی نظیر است.

اما در این توافق یک بند هم در مورد عملکرد منچستریونایتد در زمین وجود دارد که شرایط را برای این باشگاه دشوار می سازد. اگر شیاطین سرخ برای دو فصل متوالی شانس کسب سهمیه در لیگ قهرمانان را از دست بدهند، آدیداس 30 درصد کمتر برای فصل بعدی می پردازد که تقریبا معادل رقمی 22.5 میلیون پوندی است. احتمال زیادی مبنی بر رخ دادن این اتفاق وجود دارد، زیرا شاگردان اریک تن هاخ در دو هفته ابتدایی شکست خورده اند و با توجه به ترافیک تیم های مدعی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان، همین حالا نیز کاهش این فاصله دشوار شده است.

دیدگاه‌ها