کد خبر : 1839006 | 27 مرداد 1401 ساعت 17:42 | 11.3K بازدید | 8 دیدگاه

نامه فیفا و ای‌اف‌سی به فدراسیون؛ هشدار درباره انتخابات

فیفا و ای‌اف‌سی طی نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران بابت دخالت نهاد ثالث (بعضی از نمایندگان مجلس) در انتخابات فدراسیون فوتبال تذکر داده‌اند.

نامه فیفا و ای‌اف‌سی به فدراسیون؛ هشدار درباره انتخابات

به گزارش ورزش سه، در این نامه این دو نهاد، فدراسیون فوتبال را به رعایت اصول و الزامات فیفا و ای‌اف‌سی مطابق مواد اساسنامه  ۱۴-۱، ۱۹-۱ و ۱۹-۲ فیفا و مواد اساسنامه ۱۰-۱، ۱۵-۱ و ۱۵-۲ AFC ارجاع داده‌اند که بر اساس آن فدراسیون فوتبال باید مستقل باشد و خود را از هرگونه مواضع سیاسی ناروا و یا هرگونه نفوذ شخص ثالث مجزا نماید به خصوص اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون باید بر اساس اساسنامه فدراسیون فوتبال و بدون نفوذ نهادهای سیاسی و خارجی و طی یک روند تضمین‌شده، دموکراتیک و عادلانه انتخاب شوند.

همچنین در نامه فیفا به فدراسیون چنین آمده: با توجه به جدی بودن تخلف که در بعضی از سخنان عنوان‌شده از طرف نهادهای ثالث که در اختیار ماست، ما از فدراسیون فوتبال ایران تقاضا داریم تا گزارش مکتوب در مورد جزئیات موضوع فوق الذکر را تا حداکثر تاریخ ۲۰ آگست ۲۰۲۲به فیفا و AFC ارائه نمایند.

لازم به ذکر است در نامه ارسالی فیفا و AFC بعضی از مصاحبه‌های نمایندگان مجلس و مسئولین جهت راستی آزمایی به فدراسیون فوتبال ارسال شده و نام یکی از آنها نیز برده شده است.

دیدگاه‌ها