کد خبر : 1839059 | 27 مرداد 1401 ساعت 21:52 | 5.3K بازدید | 1 دیدگاه

سیتی در کمیته انضباطی؛ تاوان رفتار هواداران

اتحادیه فوتبال انگلیس، باشگاه منچسترسیتی را به ناتوانی در کنترل هوادارانش در دیدار پایانی فصل گذشته متهم کرد. حکم نهایی درباره این پرونده توسط کمیته انضباطی صادر خواهد شد.

سیتی در کمیته انضباطی؛ تاوان رفتار هواداران

به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی فصل گذشته در آخرین بازی خود در لیگ برتر موفق شد قهرمانی‌اش را قطعی کند. شاگردان پپ گواردیولا در هفته سی و هشتم در خانه‌شان میزبان استون‌ویلا بودند و با پیروزی 3-2 بر این تیم از قهرمانی در لیگ برتر مطمئن شدند. اما در پایان بازی استادیوم اتحاد شاهد ورود تعداد زیادی از هواداران سیتی به درون زمین بود.

1736450

هوداران منچسترسیتی که از قهرمانی تیم‌شان سر از پا نمی‌شناختند به زمین چمن یورش بردند و چیزی نگذشت که کنترل از دست همه خارج شد تا صحنه‌های عجیب و غریبی در ورزشگاه اتحاد شکل بگیرد. هواداران تیرهای دروازه را شکستند و با آنها عکس گرفتند. تا وقتی هواداران زمین را ترک کنند مقامات مسئول انگلیسی نگران بودند هجوم جمعیت و عدم حضور ماموران ایمنی ورزشگاه به شکل‌گیری فاجعه‌ای تلخ منجر شود.

اتحادیه فوتبال انگلیس بعد از گذشت چند ماه اعلام کرد باشگاه منچسترسیتی را به عدم توانایی در کنترل هوادارانش متهم کرده و پرونده را به کمیته انضباطی ارجاع داده است.

1736451

در بیانیه اتحادیه چنین آمده است:" باشگاه منچسترسیتی به دلیل اتفاقاتی که در تاریخ 22 مه 2022 بعد از دیدار مقابل استون‌ویلا رخ داد به نقض ماده بیستم قوانین اتحادیه فوتبال متهم شد. اینکه باشگاه نتوانست بعد از سوت پایان مسابقه هوادارانش را کنترل کند و مانع از هجوم آنها به درون زمین بشود خلاف قانون است. باشگاه تا روز 25 آگوست فرصت دارد تا در کمیته انضباطی حاضر شده و پاسخ خود را علیه این اتهام مطرح کند".

دیدگاه‌ها