کد خبر : 1839407 | 29 مرداد 1401 ساعت 17:53 | 71.1K بازدید | 27 دیدگاه

اختصاصی ورزش سه از روند صدور ITC مدافع سرخ‌پوش

پورعلی‌گنجی و عبور از ادعای 4 میلیون دلاری برای پرسپولیس

مدافع تازه‌وارد پرسپولیس در فاصله کوتاه ساعاتی مانده به بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی، مجبور به گذشت از خواسته چهار میلیون دلاری از تیم چینی است.

پورعلی‌گنجی و عبور از ادعای 4 میلیون دلاری برای پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که مرتضی پورعلی گنجی اولین بازیکنی بود که توسط پرسپولیس در پنجره نقل و انتقالات شکار شد، در پایان هفته دوم نیز مجوز بازی‌اش صادر نشد تا او همچنان برای رونمایی با پیراهن شماره هشت سرخ در حسرت بماند.

اکنون در فاصله کمتر از 24 ساعت مانده به بسته شدن پنجره نقل و انتقالات فوتبال ایران، او در نهایت با درخواست پرسپولیس از فیفا توانست ITC خود را دریافت کند و البته با توجه به محرومیت یک جلسه‌ای‌اش، بازی با آلومینیوم اراک را نیز از دست می‌دهد و از هفته چهارم در دسترس پرسپولیس خواهد بود.

تاخیر در صدور مجوز بازی پورعلی گنجی به دلیل شکایتی بود که این بازیکن از باشگاه شینزن چین به‌عنوان آخرین تیم خود داشت. مدافع ملی‌پوش پرسپولیس که بعد از آسیب دیدگی از این تیم جدا شده بود، با توجه به قراردادش خواهان پرداخت مبلغ توافق شده و ضرر و زیان ناشی از آن بود.

باشگاه شینزن چین اما زیر بار این ماجرا نمی‌رفت و به همین‌منظور صدور ITC پورعلی گنجی به تاخیر افتاده بود. در نهایت باشگاه پرسپولیس در پایان هفته دوم با درخواست از فیفا توانست مجوز بازی این بازیکن را دریافت کند.

با توجه به فرصت کوتاه باقی مانده تا پایان مقطع نقل و انتقالات و در نهایت احتمال اینکه او در پایان این بازه نتواند شرایط درخواست خود از باشگاه شینزن را فراهم سازد، پورعلی گنجی در نهایت ترجیح داد از خواسته خود کوتاه بیاید و این ادعای چهار میلیون دلاری را به پایان برساند؛ ادعایی که در صورت شکایت به فیفا، احتمالا زمان قابل توجهی برای اثبات آن سپری می‌شد و همچنین مشخص نیست که چه میزان از این رقم در اختیار پورعلی‌گنجی قرار می‌گرفت.

پورعلی گنجی که با هدف درخشش در پرسپولیس و دستیابی به هدف اصلی خود برای حضوری ثابت در ترکیب تیم ملی در جام جهانی به ایران بازگشته بود، در نهایت با احتمال اینکه در فرصت کوتاه باقی مانده تا بسته شدن پنجره نقل و انتقالات فوتبال ایران، این پرونده به سرانجام نرسد، در مقطع فعلی از درخواست چهار میلیون دلاری که معادل چیزی حدود 140 میلیارد است، عبور کرد و باید دید در آینده آیا پرونده بار دیگر به جریان خواهد افتاد یا خیر.

دیدگاه‌ها