کد خبر : 1839561 | 30 مرداد 1401 ساعت 14:36 | 9.2K بازدید | 10 دیدگاه

دفاع یا هافبک دفاعی؛ چشمی هرجا ساپینتو بخواهد

روزبه چشمی در دیدار برابر ملوان و طی 90 دقیقه، حضور در چند پست را امتحان کرد.

دفاع یا هافبک دفاعی؛ چشمی هرجا ساپینتو بخواهد

به گزارش "ورزش سه"، همواره و در سالهای گذشته بحث زیادی پیرامون پست بازی روزبه چشمی مطرح بوده است. بازیکنی که به اعتقاد بسیاری یک هافبک دفاعی کلاسیک با سطح بالاست و برخی نیز روی توانایی های او در خط دفاعی تأکید دارند. بازیکنی که همواره در فصول اخیر یک مهره کلیدی در ترکیب استقلال بوده است.

پس از جدایی دو مدافع سرباز استقلال در فصل قبل، وظایف روزبه چشمی به عنوان یک بازیکن باتجربه و یکی از کاپیتان های آبی پوشان، بیشتر و سنگین تر شد. او که به نظر از بازی در میانه میدان راضی تر است، با اجرای دستورات تاکتیکی فرهاد مجیدی در فصل قبل، به عنوان یک مدافع به میدان رفت و به کمک هم تیمی هایش، رکورد بهترین خط دفاعی تاریخ لیگ برتر را به ثبت رساند.

بازیکنی که قابلیت حضور در پست های مختلفی از جمله هافبک دفاعی، مدافع وسط و مدافع کناری در سیستم های 3 دفاعه را دارد و می تواند در مواقع اورژانسی، عصای دست سرمربیانش باشد. اتفاقی که فصل قبل رخ داد و او به ناچار جای خالی یزدانی و مرادمند را پر کرد و نمره قبولی نیز گرفت.

1737283

در دیدار هفته دوم، چشمی بازی را با حضور در خط دفاعی آغاز کرد. با شکست یک بر صفر آبی ها در نیمه اول، ساپینتو تصمیم گرفت سیستم تیمش را تغییر داده و از چشمی در خط میانی استفاده کند که این تغییرات نتیجه بخش بود و استقلال با کامبک موفقی که داشت، انزلی را دست پر ترک کرد و به پایتخت بازگشت.

حالا و در شرایطی که آبی پوشان خودشان را برای بازی هفته سوم برابر مس کرمان آماده می کنند، چشمی با انگیزه تر از هر زمانی در تمرینات حاضر شده تا این پیام را به کادرفنی مخابره کند که هر لحظه و برای بازی در هر پستی می توان روی او حساب ویژه ای باز کرد.

دیدگاه‌ها