کد خبر : 1839884 | 01 شهریور 1401 ساعت 11:59 | 2.8K بازدید | 0 دیدگاه

مخالفت با رودمن در پرونده بسکتبالیست آمریکایی

کاخ سفید از یک بازیکن سابق آمریکایی ان‌بی‌ای انتقاد کرد. این بازیکن پیش‌تر اعلام کرده بود که می‌خواهد به روسیه برود تا ستاره بسکتبال زنان آمریکا را که در روسیه بازداشت شده است، آزاد کند.

مخالفت با رودمن در پرونده بسکتبالیست آمریکایی

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از وبسایت روزنامه ایندیپندنت، بریتنی گرینر، ستاره بسکتبال آمریکا در اوایل ماه میلادی جاری در یک دادگاه روسیه به اتهام حمل مواد مخدر به ۹ سال زندان محکوم شد.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا این حکم را «غیرقابل‌قبول» خوانده است. واشنگتن به مسکو پیشنهاد داده تا گرینر را با ویکتور بوت، فروشنده مواد مخدر روسی که در آمریکا به ۲۵ سال زندان محکوم شده است، مبادله کند.

دنیس رودمن، بسکتبالیست سابق آمریکایی روز شنبه به ان‌بی‌سی نیوز گفت: به من اجازه داده شده تا به روسیه بروم و به آن دختر (گرینر) کمک کنم. سعی می‌کنم همین هفته بروم. این اظهارنظر در حالی انجام شد که مشخص نیست چه کسی به او این اجازه را داده است.

یک مقام ارشد دولت آمریکا که نخواست نامش فاش شود دراین‌باره به رویترز گفت: همه می‌دانند که آمریکا پیشنهاد چشم‌گیری به روسیه داده و هر اقدامی به جز مذاکرات بیشتر که خارج از کانال‌های مرسوم ارتباطی انجام شود، فقط مانع تلاش‌ها برای آزادسازی (گرینر) شده و آن را پیچیده‌تر می‌کند.

دیدگاه‌ها