کد خبر : 1839962 | 01 شهریور 1401 ساعت 20:16 | 44.9K بازدید | 12 دیدگاه

نیازمند و مظاهری؛ عمیق‌ترین اسکواد گلری در لیگ

استراتژی کُشنده رشید برای حضور در قطر!

گلر تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه این‌روزها برای حضور در قطر سخت مشغول تمرین است.

استراتژی کُشنده رشید برای حضور در قطر!

به گزارش "ورزش سه" پیوستن رشید مظاهری به تیم فوتبال سپاهان در نیم‌فصل گذشته خیال طلایی‌پوشان اصفهان را از داشتن یک گلر شش‌دانگ درون دروازه راحت کرد.

رشید که در ابتدای لیگ بیست و یکم هم پیشنهاد جدی محرم نویدکیا برای حضور در اصفهان را در جیب داشت، به‌خاطر علاقه به استقلال و ارتباطی که بین او و هواداران این باشگاه به‌وجود آمده بود، در استقلال ماندنی شد اما اوضاع مطابق انتظارات او پیش نرفت. موضوعی که باعث شد رشید در نیم‌فصل از بین فولاد و سپاهان که هر دو نماینده ایران در آسیا بودند، تیم اصفهانی را انتخاب کند.
1737907
درحالی‌که بازی هجومی تیم نویدکیا و حملات همه‌جانبه سپاهان در تمام بازی‌های داخلی و آسیایی مظاهری را بارها در برابر موقعیت‌های گلزنی بازیکنان حریف قرار می‌داد، باز هم گلر گچسارانی فوتبال ایران میانگین مهار فوق‌العاده‌ای به نسبت همتایانش در لیگ برتر ثبت کرد. هرچند این آمار او در نهایت برای سپاهان ختم به قهرمانی نشد تا سرمربی جدیدی سکان هدایت سپاهان را در دست بگیرد. با آمدن ژوزه مورایس پرتغالی، رشید مظاهری هم تمرینات خودش را زیر نظر پائولو سانتوس آغاز کرد. دروازه‌بان سابق تیم پورتو که با کوله‌باری از تجربه ماموریت داشت رشید مظاهری را به بالاترین سطح از آمادگی در شروع لیگ بیست و دوم برساند.

1737901

کلین‌شیت رشید مظاهری در نخستین و شاید دشوارترین بازی نیم‌فصل اول سپاهانی‌ها در ورزشگاه آزادی، سه امتیاز حیاتی را برای یکی از جدی‌ترین مدعیان قهرمانی به ارمغان آورد. اوضاع برای رشید در بازی دوم هم خوب پیش رفت و طلایی‌پوشان توانستند با برتری برابر نساجی دومین پیروزی خود را کسب کنند تا به تنهایی در پایان هفته دوم لیگ بر صدر جدول رده‌بندی تکیه بزنند.

اما خبری که به یک‌باره ابتدا روی حساب کاربری باشگاه پورتیموننزه و سپس در اینستاگرام باشگاه سپاهان قرار گرفت، تعجب همگان را برانگیخت: "پیام نیازمند با قراردادی قرضی به سپاهان پیوست!"

گلر ملی‌پوشی که خیلی فرصت بازی در باشگاه پرتغالی را به‌دست نیاورده، به تیم سابقش برگشته تا بلکه با حضور درون دروازه سپاهان بتواند نظر مثبت کادرفنی تیم ملی را برای حضور در جام جهانی جلب کند. اتفاقی که شاید در نگاه اول خیلی به نفع رشید مظاهری نبود و بسیاری پیش‌بینی می‌کردند او از این تصمیم باشگاه ناراحت شده و تیم دیگری را برای ادامه فوتبالش انتخاب کند.
1737904

اما این اولین باری نیست که گلر ۳۳ ساله‌ سپاهانی‌ها با رقیبانی جدی برای محافظت از قفس توری باشگاهش مواجه شده است. رشید که در زمان حضور محمدباقر صادقی در اردوهای تیم ملی راهی ذوب‌آهن شده بود و توانست دو قهرمانی متوالی حذفی را با یحیی گل‌محمدی تجربه کند، در تراکتور هم با محمدرضا اخباریِ ملی‌پوش رقیب بود و اتفاقا نزدیک به ۳۰ بازی در تک فصل حضورش در تبریز انجام داد. مظاهری در ادامه به‌عنوان یکی از بمب‌های نقل و انتقالات به استقلال پیوست و در آنجا هم با سیدحسین حسینی به‌عنوان یکی از گلر‌های تیم ملی به رقابت پرداخت. رقابتی که در فصل اول حضورش در استقلال چه در زمان فکری و چه در زمان فرهاد به نفع او تمام شد و شاید اگر سخت‌گیری بیش از حد بیژن حیدری نبود، او با مهار پنالتی بازیکن فولاد، استقلال را هم با درخشش در ضربات پنالتی مانند ذوب‌آهن به قهرمانی در جام حذفی می‌رساند.
1737900

مظاهری که تجربه جدیدش در فوتبال ایران را با یک پست اینستاگرامی حاوی هشتگ قطر آغاز کرده بود تا نشان دهد خیز بلندی برای جام جهانی برداشته، این روزها صبحش را با حضور در یکی از معروف‌ترین باشگاه‌های ورزشی اصفهان آغاز می‌کند. راحت‌ترین کار برای دیدن رشید در اصفهان حضور بین ساعت ۶ تا ۹ صبح در یک مجموعه ورزشی در هتلی است که سپاهانی‌ها پیش از بازی‌های خانگی در آن اردو می‌زنند.

1737905

مظاهری که به مانند همه سال‌های دوران ورزشی‌اش پیش از ساعت 10 و نیم شب می‌خوابد و از ساعت پنج صبح بیدار می‌شود، برنامه فشرده‌ای برای بالابردن آمادگی‌اش در دستور کار دارد. رشید قبل از شروع رسمی تمرینات سپاهان در فصل جدید، بدنسازی اختصاصی را شروع کرده و هرروز با مربی‌اش از ساعت 6 تا نه صبح در رویال آرنا اصفهان تمرین می‌کند. بعد از تمرین میان‌وعده روزش را می‌خورد و با استراحتی کوتاه آماده وعده نهار می‌شود.

1737928

گلر ایران در جام جهانی که با عملکرد خوبش طی فصل هفدهم و بازی‌های دوستانه پیش از جام جهانی به‌ویژه برابر ونزوئلا، راهی روسیه شده بود، از ساعت ۱۷ هر روز در کمپ باغ فردوس سپاهان حاضر می‌شود تا در تمرینات سپاهان شرکت کند. برنامه روزمره‌ای که تاثیراتش به‌خوبی در فیزیک ظاهری رشید آشکار است، بعضا با حضور در استخر و گاهی هم بدون آن به پایان می‌رسد تا یکی از فشرده‌ترین مقاطع دوران ورزشی مظاهری به این نحو سپری شود.
1737902
مظاهری همان‌طور که پیش‌تر هم از برنامه‌ریزی‌اش برای دوران فوتبال پس از جام جهانی ۲۰۱۸ صحبت کرده بود، امیدوار است تا پس از تجربه حضور در تیم‌های پرطرفدار و بزرگ چون تراکتور، استقلال و البته سپاهان، حضور در دومین جام جهانی را هم تجربه کند.

اتفاقی که طبیعتا برای او دور از دسترس نیست. با توجه به اینکه تیم ملی در جام جهانی چهار دروازه‌بان به قطر می‌برد و اگر بلیت بیرانوند و عابدزاده را با توجه به روند بازی‌های مقدماتی جام جهانی برای قطر رزرو‌شده بدانیم، حضور سپاهان در بالای جدول رده‌بندی می‌تواند برای گلر فیکس این تیم، حضور در جام جهانی را به ارمغان بیاورد.
1737903
حالا هم چیزی برای این دروازه‌بان مطرح فوتبال ایران تغییر نکرده است. اگر او بتواند از رقابت درون‌تیمی با نیازمند برنده خارج شود و تیمش هم بتواند در هفته‌های آینده و مقطع منتهی به جام جهانی در بالای جدول حاضر باشد، با توجه به تجربه‌ حضور در چنین تورنمنت بزرگی، شانس بالایی برای سفر به قطر خواهد داشت.
1737906
در نهایت آنچه بیش از هرچیز دیگری مشخص است، رشید مظاهری این روزها خودش را زیر شدید‌ترین فشار تمرینی برده تا علاوه‌بر موفقیت با سپاهان، بتواند بختی هم برای حضور در جام جهانی داشته باشد. فضایی که برای لمس مجدد آن باید ابتدا از رقیب قدرتمندش، رکورددار کلین‌شیت فوتبال ایران عبور کند.

دیدگاه‌ها