کد خبر : 1840065 | 02 شهریور 1401 ساعت 13:53 | 27.8K بازدید | 7 دیدگاه

قهرمانی جهان؛ همه چیز درباره قوانین مسابقات

در مسابقات والیبال قهرمانی جهان تیم‌ها در پایان هر ست همچون گذشته زمین‌ها را تعویض خواهند کرد و وقت استراحت فنی هم حذف شده است.

قهرمانی جهان؛ همه چیز درباره قوانین مسابقات

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات والیبال قهرمانی جهان سال ۲۰۲۲ با حضور 24 تیم از چهارم تا بیستم شهریورماه سال جاری به میزبانی دو کشور لهستان و اسلوونی برگزار خواهد شد.

در این دوره از مسابقات تیم‌ها در پایان هر ست زمین‌ها را تعویض خواهند کرد؛ همچنین تعیین زمین با پرتاب سکه مشخص می‌شود. وقت استراحت فنی که در گذشته در امتیازهای 8 و 16 (لیگ ملت‌ها در امتیاز 12) به تیم‌ها داده می‌شد، حذف شده و هر تیم می‌تواند در طول ست دو بار درخواست وقت استراحت (30 ثانیه) کند.

فاصله بین هر ست سه دقیقه خواهد بود و این زمان بین ست‌های دوم و سوم به پنج دقیقه افزایش پیدا خواهد کرد. ترکیب تیم‌ها 25 دقیقه قبل از شروع مسابقه ازسوی کمک مربی  اعلام می‌شود. در صورت آسیب دیدگی بازیکنی هنگام گرم کردن رسمی، امکان تغییر ترکیب وجود دارد.

هر بازیکن 15 ثانیه بعد از هر رالی زمان دارد تا سرویس بزند. ثانیه شمارها در گوشه‌های زمین قرار خواهند گرفت و پس ازگذشت 6 ثانیه رنگ پس زمینه تابلو‌ها تغییر خواهد کرد.

بازی‌های تیم ملی والیبال ایران در مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات در شهر لیوبلیانا اسلوونی به وقت تهران به قرار زیر است:
شنبه، پنجم شهریور ماه ساعت 20:30؛ ایران – آرژانتین
دوشنبه، هفتم شهریور ساعت 20:30؛ ایران – مصر
چهارشنبه، نهم شهریور ساعت 20:30؛ ایران – هلند

دیدگاه‌ها