کد خبر : 1840075 | 02 شهریور 1401 ساعت 15:31 | 30.8K بازدید | 7 دیدگاه

هریبرت بروخ‌هاگن: لورکوزن برمی‌گردد

تسلط بایرن؛ بوندسلیگا اشتباه مرگباری کرد

هریبرت بروخ‌هاگن، رییس سابق آینتراخت فرانکفورت و هامبورگ، معتقد است که رقابت قهرمانی در بوندسلیگا از بین رفته است.

تسلط بایرن؛ بوندسلیگا اشتباه مرگباری کرد

به گزارش "ورزش سه"، سلطه دائمی بایرن مونیخ بر بوندسلیگا از نظر بسیاری از کارشناسان و فوتبال‌دوستان باعث رکود فوتبال آلمان شده است. 
این تیم تنها پس از گذشت سه بازی از فصل جدید نشان داد که بار دیگر شانس اول و شاید تنها شانس قهرمانی در بوندسلیگا است و منتقدان حالا این سوال را مطرح می‌کنند که آیا این باشگاه در حال نابود کردن این لیگ است؟
بروخ‌هاگن در این باره به اسپورت وان گفت:« من هم مانند بسیاری از هواداران از این شرایط خسته شده‌ام. البته بازی ترکیبی آنها در زمین قابل تحسین است. آنها از حضور کینگزلی کومان، سادیو مانه و سرژ گنابری بهره می‌برند و نباید توماس مولر را هم فراموش کرد. تماشای بازی آنها لذتبخش است اما وقتی به بوندسلیگا به عنوان یک محصول نگاه کنید، این موضوع کمی باعث ناراحتی است. وقتی به جدول نگاه می‌کنم، به این نتیجه می‌رسم که قهرمان خیلی زود مشخص خواهد شد.»
او با اشاره به تداوم این اتفاق از سال‌های گذشته اظهار داشت:« این موضوع جدیدی برای من نیست و سال‌هاست که با چنین اتفاقی روبرو بوده‌ام. مسئله این است که این اتفاق بیش از پیش افزایش پیدا کرده است. این فاصله همیشگی پس از توزیع مجدد بودجه‌ها در سال 1992 بیشتر از هر زمان دیگری زیاد شد و این اشتباه راه را برای بایرن هموار کرد.»

1738094

رییس سابق آینتراخت درباره قدمت و سابقه بایرن اضافه کرد:« آنها ورزشگاه المپیک را داشتند که ورزشگاهی درخشان در دهه 1970 بود. بوندسلیگا در آن زمان با بودجه تماشاگران و اعضای آن پیش می‌رفت. مونیخ ورزشگاه جذابی داشت و شش قهرمان جام جهانی 1974 را جذب کرده بود. سپ مایر، هانس گئورگ شوارزنبک، فرانتس بکن باوئر، پل براینتر، اولی هوینس و گرد مولر محصولات باواریا بودند. آنها از این سود برای درخشش در دهه‌های پیش رو استفاده کردند.»
بروخ‌هاگن با اشاره به ناراحتی بعضی از هواداران در شرایط موجود ادامه داد:« تجربه فوتبالی همچنان فوق العاده است. ما فقط باید با این موضوع کنار بیاییم. هنوز رقابت برای حضور در تیم ملی وجود دارد و نبرد عدم سقوط در انتهای جدول جذاب است. اما دیگر هیچ رقابتی برای قهرمانی به چشم نمی‌خورد.»

1738096
او همچنین درباره تلاش دورتموند، لایپزیش و بایرلورکوزن برای رقابت با بایرن گفت:« من فکر می‌کنم لورکوزن باشگاه بزرگی است. آنها بار دیگر تیمی بسیار خوب ساخته‌اند. تماشای بازی این تیم همیشه جذاب است، حتی با این که پس از سه بازی هیچ امتیازی به دست نیاورده‌اند. آنها باز هم به رده‌های نخست برمی‌گردند. این موضوع درباره دورتموند و لایپزیش هم صدق می‌کند. اما هیچ یک رقیبی جدی برای بایرن نیستند. متاسفانه آنها توانایی این رقابت را ندارند اما ما نباید بگوییم که بایرن این لیگ را نابود کرده است. ما باید به داشتن چنین باشگاهی افتخار کنیم. هرچند، به لطف درخشش آنها مشکل ما در فوتبال داخلی بیشتر شده و فاصله باشگاه‌ها از هم افزایش پیدا کرده و این واقعا ناراحت‌کننده است.»

دیدگاه‌ها