کد خبر : 1840227 | 03 شهریور 1401 ساعت 15:55 | 18.3K بازدید | 3 دیدگاه

ایران- ژاپن؛ اوج حساسیت در تالار بسکتبال آزادی

در نخستین دیدار از پنجره چهارم انتخابی جام جهانی، دو تیم بسکتبال ایران و ژاپن از ساعت 20:30 امشب و در تالار بسکتبال آزادی به مصاف هم خواهند رفت.

ایران- ژاپن؛ اوج حساسیت در تالار بسکتبال آزادی

به گزارش "ورزش سه"، پنجره چهارم انتخابی جام جهانی بسکتبال در حالی از امروز آغاز می شود که تیم ملی ایران با کسب چهار برد مقابل سوریه و بحرین و دو شکست مقابل قزاقستان، در رتبه چهارم گروه F قرار گرفته است. شاگردان سعید ارمغانی که با تیم های استرالیا، چین، ژاپن، قزاقستان و بحرین در یک گروه قرار دارند، با توجه به صعود مستقیم ژاپن به جام جهانی به دلیل میزبانی از مسابقات، برای صعود به مرحله نهایی باید حداقل بالاتر از دو تیم دیگر گروه جای بگیرند. 

1738333
ملی پوشان بسکتبال ایران که با شکست مقابل اردن در یک چهارم نهایی بسکتبال کاپ آسیا، پس از یازده سال از رسیدن به جمع 4 تیم برتر قاره کهن بازماندند، امیدوارند که با صعود به جام جهانی این خاطره تلخ را به باد فراموشی بسپارند. بسکتبالیست های کشورمان از ساعت 20:30 امشب و در نخستین مسابقه از پنجره چهارم انتخابی میزبان ژاپنی خواهند بود که در چند وقت اخیر بارها مقابل آن به میدان رفته اند.  پس از پیروزی 88 بر 76 ایران مقابل ژاپن در مرحله گروهی کاپ آسیا، ملی پوشان کشورمان حدود دو هفته پیش عازم ژاپن شدند و در دو دیدار تدارکاتی نتیجه را به سامورایی ها واگذار کردند اما این بار با ترکیب اصلی و جلوی چشمان هواداران خودی در مقابل ژاپنی ها قرار خواهند گرفت.
میزبان جام جهانی که در لیست 16 نفره خود برای پنجره چهارم انتخابی تغییرات زیادی را نسبت به کاپ آسیا اعمال کرده بود، 11 بازیکن را به تهران آورده است که نبود دو سنتر تازه وارد این تیم یعنی نیکا ویلیامز و کویا کاواماتا، از نکات قابل توجه فهرست این تیم است. علاوه بر این، سرمربی آمریکایی سامورایی ها یعنی تام هواس نیز این تیم را در این مسابقه همراهی نخواهد کرد. 
علی رغم اینکه به نظر می رسد بسکتبالیست های ایران کار چندان سختی را برای پیروزی مقابل این نسخه از ژاپن نداشته باشند، اما نباید از بازیکنی مثل یودی بابا که دوباره به ترکیب ژاپن بازگشته و نیز بازیکنانی مثل یوکی کاوامورا و یوتارو سودا غافل شد.

1738335
ترکیب 12 نفره ایران برای این مسابقه از این قرار است:
1- جلال آقامیری
2- حامد حدادی
3- پیتر گریگوریان
4- محمد حسن زاده
5- محمد جمشیدی
6- ارسلان کاظمی
7- سجاد مشایخی
8- سجاد پذیرفته
9- نوید رضایی فر
10- سینا واحدی 
11- بهنام یخچالی
12- امیرحسین یازرلو

دیدگاه‌ها