کد خبر : 1840382 | 04 شهریور 1401 ساعت 13:20 | 25.4K بازدید | 4 دیدگاه

دیه‌گو زود از دنیا رفت

ماتئوس و اهدای پیراهن تاریخی مارادونا به موزه (عکس)

لوتار ماتئوس، کاپیتان سابق تیم ملی آلمان، پیراهن دیه‌گو مارادونا در فینال جام جهانی 1986 را به موزه افسانه‌های فوتبال اهدا کرد.

ماتئوس و اهدای پیراهن تاریخی مارادونا به موزه (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته لوتار ماتئوس، کاپیتان سابق تیم ملی آلمان، که در پنج جام جهانی به میدان رفته، پیراهن دیه‌گو مارادونا در بازی فینال سال 1986 مکزیک را به موزه افسانه‌های فوتبال مادرید تقدیم کرد. ماتئوس در آن بازی پیراهن خود را با مارادونا عوض کرده بود. در فینالی که آرژانتین 3-2 آلمان را شکست داد.

1738632

ماتئوس در مصاحبه با مارکا گفت:« بین دو نیمه فینال بود که با مارادونا پیراهن‌مان را عوض کردیم. نتیجه فینال برای ما تلخ بود ولی پیراهن دیه‌گو بهترین یادگاری آن جام جهانی برای من بود. من با دیه‌گو دوست بودم و هرچند زیاد باهم صحبت نمی کردیم ولی هربار از ملاقات با او خوشحال می شدم و از همنشینی باهم لذت می بردیم. خبر مرگ او را باور نمی کردم. چند ساعت طول کشید تا باور کنم دیه‌گو دیگر با ما نیست. او انسان فوق العاده ای بود و نبودش را حس می کنیم. دیه‌گو خیلی زود از دنیا رفت.»

1738633
1738634
1738635

ماتئوس در مورد جام جهانی 2022 و شانس های قهرمانی گفت:« آلمان قطعا یکی از شانس ها خواهد بود و سپس می توانم به آرژانتین، اسپانیا، فرانسه و برزیل اشاره کنم. معتقدم نباید فقط به یازده بازیکن اصلی تیم ها نگاه کرد. تیمی می تواند قهرمان شود که روی نیمکت نیز بازیکنان تاثیرگذاری داشته باشد. شاید در این جام جهانی شاهد شگفتی هم باشیم و چیزی قابل پیش بینی نیست. جام جهانی امسال می تواند خاص و پر از شگفتی باشد.»

1722525

بهترین هافبک تاریخ آلمان:« از نظر من تونی کروس بهترین هافبک تاریخ فوتبال آلمان است. کافی است به افتخارات او نگاه کنید. قهرمانی جام جهانی 2014، چهار لیگ قهرمانان با رئال و یک لیگ قهرمانان با بایرن مونیخ. فتح همه جام ها با رئال و بایرن، کروس را در جایگاهی بالاتر از همه قرار می دهد.»

شانس پیوستن به رئال:« سال 1991 وقتی برای اینتر بازی می کردم، از رئال پیشنهاد داشتم. رامون مندوزا، رئیس وقت رئال، در ژنو با من صحبت کرد و توافق کردیم ولی قرار بود با هوگو سانچز معاوضه شوم که این اتفاق رخ نداد. سانچز انتقال به اینتر را قبول نکرد و همه چیز منتفی شد. خودم دوست داشتم برای رئال بازی کنم اما نشد.»

قهرمان چمپیونزلیگ 23-2022:« امیدوارم امسال بایرن قهرمان شود نه رئال مادرید.»

دیدگاه‌ها