کد خبر : 1840413 | 04 شهریور 1401 ساعت 16:32 | 3.2K بازدید | 4 دیدگاه

مقابل کاسبان تعلیق بایستید؛

مصاحبه تفصیلی میرشاد ماجدی درباره انتخابات فدراسیون فوتبال

میرشاد ماجدی با حضور در برنامه ورزشگاه درباره انتخابات فدراسیون فوتبال و شرایط تیم ملی ایران صحبت کرد.

مصاحبه تفصیلی میرشاد ماجدی درباره انتخابات فدراسیون فوتبال

به گزارش ورزش سه، پس از حضور مهدی تاج در برنامه ورزشگاه، امروز هم میرشاد ماجدی یکی دیگر از نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال در این برنامه تلویزیونی حاضر شد و در گفت‌وگویی مفصل درباره عملکرد خود در دوران سرپرستی و همچنین حواشی پیرامون ثبت نامش به عنوان نامزد ریاست فدراسیون فوتبال صحبت کرد.

ماجدی در این مصاحبه در خصوص مسائل مربوط به برکناری دراگان اسکوچیچ، دودستگی بین ملی‌پوشان و همچنین برنامه بازی های دوستانه پیش روی تیم ملی نیز توضیحاتی ارائه داد.

صحبت های میرشاد ماجدی را در ادامه می‌خوانیم:

*فدراسیون را با حساب بسته تحویل گرفتیم
اگر به ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ برگردیم، من فدراسیون فوتبال را با چیزی کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان تحویل گرفتم و تا الان با حمایت های مجلس، دولت، سازمان لیگ و دستگاه های دیگر توانستیم مبلغ بسیار خوبی پرداختی های گذشته را در حوزه مالیات ها انجام بدهیم. ما از سال ۹۷ مالیات های آقای کی‌روش و ویلموتس را پرداخت نکرده بودیم؛ حدود ۳ میلیارد برای آقای کی‌روش بوده که ۲ میلیارد به گردن ما بود که ۳-۴ روز قبل تسویه کردیم. آقای ویلموتس بابت پولی که فعلا گرفتند چیزی بالغ بر ۲/۶ میلیارد مالیات داشتند که آن را هم شنبه صبح تسویه می‌کنیم. این تسویه های مالیاتی خوشایند ما هم نیست و من‌ تعجب می‌کنم چرا باید از سال ۹۷ تمام این مالیات ها پرداخت نشود. روزی که ما فدراسیون را تحویل گرفتیم حساب های ما را بسته بودند و حدود ۲۰ روز تا یک ماه زمان برد تا ما با مکاتبات حساب ها را باز کنیم و دخل و خرج‌مان را انجام بدهیم.

*با کمتر از ۲۰۰ میلیون همه کارها را انجام دادیم
ما فدراسیون را با کمتر از ۲۰۰ میلیون تحویل گرفتیم اما دوستان و رسانه ها می‌بینند کارهای جاری در حال انجام است و تیم ها اعزام می‌شوند. شما فکر می‌کنید یک بازی دوستانه اینطور است که تلفن را برمی‌داری و به کشور دیگری زنگ می‌زنی و می‌گویی بیا با ما بازی کن. نمی‌دانید چه هزینه هایی دارد. ما همه اینها را انجام دادیم. عدد بسیار کلانی در این ۶ ماه وارد فدراسیون و خارج شد. این پول از دولت، مجلس، سازمان های دیگر و حتی بحث بلیت فروشی جام جهانی تامین شد؛ این کار خداست که کمک کرد فدراسیون تمام بدهی ها و قرض های مربیان پیشین فوتسال، فوتبال، فوتبال ساحلی را که از سال های بسیار دور مانده بود تسویه کنیم. الان هم تیم ملی بزرگسالان ما تقریبا صفر هستند به جز خود آقای اسکوچیچ و دو دستیار خارجی‌شان که بحث ریالی و ارزی با اینها داریم که انشاالله در این هفته تسویه می‌کنیم.

*باید اسپانسری در خور فدراسیون و تیم ملی جذب کنیم 
درست است که آقای عزیزی خادم هم از سازمان برنامه و بودجه کمک گرفتند اما مدیریت بودجه و مالی نشد. همین الان قراردادی هست که می‌توانیم ببندیم و اسپانسر تیم ملی و فدراسیون هم آماده پرداخت است اما یادمان باشد ما فدراسیون فوتبال هستیم و جام جهانی را در پیش داریم و هر کسی که اسپانسر ما بشود، ضریب چند برابر را در بحث برد - برد می‌برد. لذا ما نمی‌توانیم به راحتی از حق و حقوق فدراسیون و مردم و بازیکنان بگذریم و با یک قرارداد ارزان این اسپانسر را در اختیار یک شرکت یا موسسه قرار بدهیم. در حال حاضر بسیاری هستند اما تمام سعی من و همکارانم در هیئت رئیسه این است که به راحتی و ارزان واگذار نکنیم. ما باید پولی بگیریم که درخور نام فدراسیون فوتبال و تیم ملی ای که می‌خواهد وارد جام جهانی شود باشد وگرنه ما می‌توانیم به راحتی یک قرارداد معمولی ببندیم و بگوییم اسپانسر هم گرفتیم.

*اهل شعار دادن نیستم
یکی از نکاتی که شاید ضعف من یا همکاران من باشد این است که من اهل شعار دادن نیستم، زیاد مصاحبه نمی‌کنم و حرف نمی‌زنم و سعی می‌کنم عمل کنم؛ اینکه ما بگوییم فلان کار را انجام می‌دهیم و فلان نفر را می‌آوریم اما هیچ اتفاقی نیفتد.

ویدئو: 258419

*اسپانسر داورها پنج برابر شد
ما در این شش ماه، هم ماه رمضان را داشتیم و هم عید نوروز. اگر این تعطیلات را از روزهای ‌کاری ما کم بکنید، ما چیزی حدود چهار ماه وقت داشتیم که کار کنیم. خوشحالم که می‌گویم اسپانسر داورها را بستیم که پنج برابر اسپانسر قبلی است و به نظرم یک دستاورد است؛ همین نفت پارس که شما می‌بینید و از این عزیزان تشکر می‌کنم که در سامانه ما شرکت کردند. همه کارهایی که ما در فدراسیون انجام می‌دهیم به صورت قانونی روی بحث آیین نامه مالی معاملاتی انجام می‌دهیم که هیچ بدهی برای آیندگان نگذاریم که خدشه ای وارد شود.
*ده میلیارد تومان البسه رایگان می‌گیریم 
ما قرارداد البسه تیم ملی را بستیم که به صورت رایگان برای همه تیم های ملی بزرگسالان است. در فراخوانی که دادیم ۶-۷ شرکت که ۳-۴ تای آنها خارجی بودند، شرکت کردند و بهترین پیشنهاد را داشتیم؛ چیزی که ما از تولیدی مجید به عنوان یک کالای داخلی می‌گیریم برای تیم ملی بزرگسالان به صورت کاملا رایگان است و تیم های بزرگسالان دیگر هم رایگان دريافت می‌کنند و ۱۰ میلیارد تومان هم پولی است که ما به صورت البسه به صورت رایگان از مجید می‌گیریم. ما پولی نمی‌گیریم چون اگر بگیریم باید خرید کنیم و البسه بگیریم.

*فراخوان کاملا قانونی انجام شد
وقتی شما فراخوان می‌دهید برند ها و شرکت های تجاری شرکت می‌کنند. برندهای تجاری که شرکت کردند یک موضوع مشترک داشتند؛ اینکه ما در تهران نمی‌توانیم هیچ البسه ای تحویل بگیریم. هزینه گمرک به کنار، اینکه شما آن لحظه لباس بخواهی اما نتوانی تحویل بگیری اولین مشکل ما بود. برخی البسه هایی داشتند که قیمت آن یورویی بود. ما مناقصه برگزار نکردیم؛ فراخوان دادیم که هر کس فکر می‌کند می‌تواند خودش را در تیم ملی جای بدهد شرکت کند. در این فراخوان تمام اعضا و بازرسی کل کشور حضور داشتند و کاملا قانونی بوده است. ما در برخی مسائل ترک تشریفات داریم اما در مورد لباس به هیچ وجه نداشتیم.

ویدئو: 258420

* برای اولین بار، برای داوران کلاس آموزشی برگزار کردیم
قراردادی که با داوران بستیم پنج برابر قرارداد قبلی است. برای اولین بار تمام داوران لیگ برتر و لیگ یک و ناظران کلاس آموزشی داشتند و تمام تسویه حساب های داوران فوتبال، فوتسال، بانوان و آقایان صفر شده است و همه بدهی ها در ۱۴۰۰ تمام شده است.

*استقلال هیئت ها را با چیزی عوض نمی‌کنیم
هیئت های استانی بازوان پرتوان ما هستند و استقلال این هیئت ها به استقلال فدراسیون کمک می‌کند و ما روی این تاکید زیادی داریم. خیلی از دوستان در فضای مجازی بحث هایی مطرح کردند که فلان استان با فلان شخص می‌خواهد وارد شود و فشار می‌گذارند؛ اصلا چنین چیزی نیست و گواهی من روسای هیئت ها هستند و می‌توانند اذعان کنند که ما استقلال هیئت ها را با هیچ چیزی عوض نمی‌کنیم و این بازوان باید در کنار ما باشند تا ما بتوانیم به کارمان ادامه بدهیم.

*بانک فیفا اجازه برداشت پول نمی‌دهد
ما از جام جهانی پول هایی داریم که در فیفا است؛ شنیدم که می‌گویند ما می‌توانیم مقداری از این پول ها را به مربیان خارجی بدهیم. ما به هیچ وجه دست به این پول نخواهیم زد و اگر هم ما بخواهیم فیفا اجازه نمی‌دهد. نه فیفا بلکه بانک  فیفا به ما اجازه برداشت نمی‌دهد که بابت بازیکن یا مربی ای پرداخت کنیم؛ شاید یکی از دلایل این مسئله تحریم باشد. طبق آخرین چیزی که من سوال کردم یک پرداختی برای یک کشور آفریقایی داشتند و گویا بحث پولشویی بوده است. ما نامه ای داریم که به ما گفتند دیگر حتی در این باره از ما سوال هم نکنید؛ ما نمی‌توانیم پرداخت کنیم. ما نامه زدیم که پول آقای اسکوچیچ و همکاران ایشان را از طلب های ما پرداخت کنند و این پاسخ را دادند.

*این سرمایه برای آیندگان است
پول هایی که در فیفا داریم سرفصل دارند؛ برای مثال ما سرفصل عمرانی داریم و نمی‌توانیم بگوییم نمی‌خواهیم ساخت و ساز کنیم پول آقای ماجدی را از اینجا بدهید. پولی که برای جام جهانی است برای توسعه زیرساخت ها، استان ها، بازیکنان تیم های ملی و کسانی است که برای تیم ملی زحمت کشیدند و تیم را به جام جهانی بردند. ما باید در این مسیر حرکت کنیم؛ نه من و نه اعضای هیئت رئیسه اجازه پرداخت این پول را به غیر نخواهیم داد. این آینده فوتبال و سرمایه‌گذاری برای آیندگان ما است.

* استعفا از هیئت رئیسه؟ نمی‌توانیم به اساسنامه قانون اضافه کنیم
ما یک سند بالادستی به نام اساسنامه داریم و به هر چیزی که در آن نوشته شده، پایبند هستیم اما وقتی چیزی نوشته نشده ما کار خودمان را می‌کنیم. ما نمی‌توانیم یک قانون داخل اساسنامه بگذاریم؛ اگر کار من غیرقانونی باشد به قدری دستگاه های قانونی و غیرقانونی در‌ کشور ما وجود دارد که پیش از اینکه من اینجا بنشینم به ما اجازه ورود نخواهند داد. ضمن اینکه من نامه ای هم از کمیته بدوی دریافت نکردم.

*هیچ سفر خارجی نداشتم
من اصلا خارج نرفتم. برای من کار اولویت است؛ من باید به قطر می‌رفتم اما نرفتم و دنبال باقی پاداش های تیم ملی بودیم که با حضور دکتر سجادی بتوانیم پرداخت کنیم. به سوئیس نرفتم تا بتوانیم بحث بانوان را پیش ببریم.

ویدئو: 258422


*هفته آینده کلاس های آموزش VAR آغاز می‌شود
در بحث VAR خوشحالم که می‌گویم بالاخره نامه تاییدیه برای ما آمد و از هفته آینده آموزش VAR را برای داوران آغاز می‌کنیم. ما نه شعار دادیم که VAR می‌آوریم، نه گفتیم بانوان را می‌آوریم؛ ما سکوت کردیم و گفتیم اگر کار تمام شد می‌گوییم. الان این قول را می‌دهم که از هفته آینده آموزش داوران برای VAR را در ایران شروع می‌کنیم. با نامه ای که به فیفا زدیم شرکت را تایید کردند و خود آنها نماینده داخل ایران را تایید کردند. در مورد شرکت اجازه بدهید قرارداد ثبت شود؛ من بعد از امضا می‌گویم که نگویند فلانی گفت و نشد. اما آموزش داوران قطعی است و طبق صحبتی که داشتیم آموزش ۶ ماهه است اما با صحبتی که با نماینده ای که در ایران است داشتیم گفت من دو سیستم می‌آورم می‌توانیم در عرض سه ماه آموزش داوری را داشتیم. جزئیات را آقای افشاریان و آقای کامرانی‌فر اعلام می‌کنند. ما باید اول آموزش بدهیم و سپس کارهای مانیتورینگ را آغاز می‌کنیم. استارت اول آموزش است؛ دو سیستم در زمین های مختلف اجرا می‌شود و نماینده فیفا به داوران آموزش می‌دهند. من در‌ جریان جزئیات نیستم چون داور نیستم اما سعی می‌کنیم هفته آینده استارت آموزش را بزنیم.

*رئیس فدراسیون، تیم ملی را در نظر بگیرد
ما الان بحث مجمع را داریم و همه کارهای ما دو بحث است؛ یکی تیم ملی و یکی مجمع که همزمان جلو می‌رود. بلافاصله بعد از مجمع هر عزیزی روی صندلی ریاست می‌نشیند باید تیم ملی را در نظر بگیرد.

*تاییدیه نهایی گرفته شده است
تاییدییه نهایی در خصوص شرکت طرف توافق برای VAR گرفته شده است. شبانه روزی کار کردیم؛ وزارت ورزش، مدیرکل حراست، دکتر سجادی، دکتر پولادگر، حراست خودمان جناب آقای حمیسی، آقای کامرانی‌فر و تمام کمیته ها و اعضای هیئت رئیسه وقت گذاشتیم اما صحبت نکردیم. من نمی‌دانم بگویم متاسفم یا خوشحالم که هر کلمه ای از دهان شما درمی‌آید قبل از شما در رسانه ها هست؛ کنترل اینکه ما همه این مسائل را نگه داریم تا به قرارداد واحدی برسیم که اجازه بدهند راحت نیست. شرکت روسی نیست و شرکت دیگری است؛ انشاالله قرارداد نهایی شود و پس از آن اعلام خواهیم کرد.

*دودستگی وجود نداشت؛ همه نگران بودند!
من یک آدم تمام فوتبالی هستم و سال های گذشته در جایی که هم‌اکنون بازیکنان تیم ملی هستند، بودم. فکر می‌کنم قلب یک فوتبالیست و مربی بیشتر از هر کس دیگری برای تیم ملی می‌تپد. دودستگی وجود نداشته و از نظر من هرکدام از عزیزان با یک بیانی نگرانی خودشان را نسبت به تیم ملی نشان دادند. ما اگر خوشبین نباشیم نمی‌توانستیم به جام جهانی صعود کنیم؛ ما با همین خوشبینی صعود کردیم. زمانی که اسکوچیچ تیم ملی را تحویل گرفت، هیچ مربی ای تیم را قبول نمی‌کرد. ما با یک مساوی حذف می‌شدیم و دوستانی بودند که کنار کشیدند و تیم ملی رها مانده بود. آمدند تیم ملی را تحویل گرفتند و به جام جهانی بردند.

ویدئو: 258424

*اسکوچیچ انتخاب من بود
زمانی که اسکوچیچ انتخاب شد ما کمیته فنی بودیم. [ماجدی در این بین در‌ پاسخ به اینکه اسکوچیچ را انتخاب خودش می‌داند پاسخ داد] بله؛ در زمان سرپرستی آقای بهاروند کمیته فنی برای اولین بار تشکیل شد؛ در زمان آقای ویلموتس با کمیته فنی مشورتی نشد اما در رابطه با آقای اسکوچیچ کمیته فنی تشکیل و رای داده شد و ایشان سرمربی شد.

*مقابل کاسبی تعلیق بایستید
در خصوص دودستگی هر کدام از دوستان نظری دارند. من فکر می‌کنم بازیکن تیم ملی دلش می‌سوزد و نگران است؛ مخصوصا با فیدبک های منفی که در فضای مجازی داده می‌شود. من در قرعه‌کشی مستقیم با آقای اینفانتینو صحبت کردم؛ من چیزی به نام تعلیق یا زدن ایران یا حذف کردن ایران در ذهن و صحبت ایشان ندیدم اما همان موقع برای من واتساپ می‌آمد که ایران تعلیق شد. این در کشور ما کاسبی شده است. من از رسانه ها خواهش می‌کنم نه به خاطر ماجدی یا افراد دیگر بلکه به خاطر تیم ملی جلوی کاسبی تعلیق را بگیرید. بانوان ما به استادیوم آمدند؛ این یکی از چوب ها بود. بحث قرارداد با VAR وجود داشت و ... . اصلا تعلیق برای چه؟

* استوری و حمایت از نامزد خاص؟
من در جریان حمایت از نامزد خاصی نیستم و چون نامزد هستم درباره نامزدها صحبت نمی‌کنم اما درباره خودم می‌گویم؛ من آدمی نیستم که پشت بازیکن قایم بشوم و بخواهم کاری انجام بدهم. این جوانمردانه و منطقی نیست. مطمئن هستم الان اگر با بازیکنان تیم ملی صحبت کنید، تمام دغدغه‌شان حضور موفق در جام جهانی است.
*همسو بودن بازیکنان با سرپرست فدراسیون؟
فکر و ذکر بازیکن فقط باید این باشد که در زمین بازی کند و حق و حقوق و پاداشش را بگیرد؛ چیزی که ما تامین کردیم. خود بازیکنان فردا مربی و مدیر می‌شوند و متوجه می‌شوند. شما چند نگاه داری؛ یکی نگاه حمایتی است و یکی نگاه جوانی و ناپختگی. ‌شما وقتی به سنی می‌رسی که در قالب یک مربی یا مدیر قرار می‌گیری نگاهت تغییر می‌کند. من مطمئنم تمام کسانی که استوری گذاشتند فقط این نگاه را داشتند که به ما توجه کنید و از تیم ملی حمایت شود.

ویدئو: 258423

*تهدید بازیکنان؟ اطلاعی ندارم
من از این ماجرا اطلاعی ندارم اگر کسی این کار را کرده است ایرانی نیست چون همه ما برای این پرچم و نظام و مملکت می‌جنگیم.

*حواشی جدایی اسکوچیچ؟ با کدام پول مربی جدید بیاورم
هر کسی که خودش در جایی حضور نداشته باشد... من به عنوان آدم فوتبالی می‌گویم وقتی شما جزو یازده تا نباشی و روی نیمکت می‌نشینی می‌گویی چرا حق من خورده شده است. اگر روی نمیکت نباشی دو برابر ناراحت می‌شوی؛ ناراحتی این نیست که با بازیکن ضدیت داری، این است که چرا من در زمین نیستم و حق من نیست اما یک مربی تصمیم می‌گیرد چه کسی به زمین برود و چه کار کند. من همچنان می‌گویم اسکوچیچ تا ۲۰۲۳ با ما قرارداد دارد و سرمربی تیم ملی در جام جهانی خواهد بود. در صورت رئیس شدن هم انتخاب من آقای اسکوچیچ است؛ من شعارهای تبلیغاتی نمی‌دهم. ما قرارداد داریم و من برای فدراسیون بار ایجاد نمی‌کنم. همین الان من باید پول بدهم که مربی ای که تیم من را به جام جهانی برده از صحنه خارج کنم و دو برابر پول را نمی‌دانم از کجا بیاورم که بدهم مربی جدید بیاورم. شما فوتبالی هستید و بازیکنان تیم ملی هم متوجه می‌شوند؛ من دو بازی دوستانه آخر شهریور و اوایل مهر دارم و کلا یک هفته فرصت هست و تمام می‌شود‌. پس از آن در خوشبینانه ترین حالت ده روز پیش از بازی انگلیس فرصت هست. عقل سلیم چه می‌گوید؟

ویدئو: 258425

*تا پایان جام جهانی حمایت کنید
خواهش من از رسانه ها و فضای مجازی این است که با هر کسی خوب یا بد یا له و علیه هستید خواهش می‌کنم تا پایان جام جهانی از تیم ملی حمایت کنید.

*فردا یا پس فردا بازی با اروگوئه قطعی می‌شود
بازی با مشقت هماهنگ شد و دوستان گفتند یک بازی هم نمی‌توانند مهیا کنند. یک بازی نیست؛ یک روز کنار ما بنشینید و ببینید با شرایطی که کشور دارد، مذاکره با یک تیم خارجی چقدر زمان می‌برد. دقیقا از فردای بازی با الجزایر ما مکاتبات را شروع کردیم. تا الان بازی با سنگال قطعی شده و قرارداد هم بستیم. قرارداد اروگوئه تا فردا یا پس فردا به امضای نهایی می‌رسد. بحث ما پرداخت های دلاری است؛ ما در بحث تحریم نمی‌توانیم از اینجا پول ارسال یا دریافت کنیم. با اروگوئه بحث های دلاری داشتیم و انشاالله تا فردا یا پس فردا بازی با اروگوئه به میزبانی اتریش نهایی خواهد شد و کارگزار ما آنجا کار می‌کند که مسابقه را نهایی کند.

*بازی اول با اروگوئه خواهد بود
۲۰ شهریور ماه لیگ را تمام می‌کنیم و از بیستم یا بیست و یکم بازیکنان داخلی وارد اردو می‌شوند و یک بازی دوستانه در داخل کشور (با تیم المپیک یا جوانان یا یک تیم باشگاهی) خواهیم داشت. پس از آن بیست و ششم یا بیست و هفتم به اتریش می‌رویم که بازیکنان لژیونر هم اضافه می‌شوند. اگر امضای نهایی را بکنیم اولین بازی ۲۳ سپتامبر (۱ مهر) با اروگوئه خواهد بود و ۲۷ (۵ مهر) سپتامبر با سنگال بازی خواهیم کرد. بیست و هشتم برمی‌گردند.

ویدئو: 258426

*با بیست ثانیه احوالپرسی سرمربی تیم ملی تغییر می‌کند؟
دراگان اسکوچیچ روی هوا نیست و من با هیچکس مذاکره نکردم. اگر من امروز به شما زنگ بزنم و احوالپرسی کنم شما فردا مدیررسانه‌ای تیم ملی هستید؟ من در حد ۲۰ ثانیه هم سلام علیک با کسی کردم یعنی بیا مربی بشو؟ عضو هیئت رئیسه گفت آقای ماجدی صحبت کرده است؛ چه می‌دانست من چه صحبتی کردم؟ دیگر صحبت نمی‌کنم.
*همه چیز را برای مهدوی‌کیا فراهم کردیم
فدراسیون هر آنچه را که سرمربی محترم تیم المپیک آقای مهدوی‌کیا و همکاران ایشان خواستند مهیا کرد. قراردادهای عزیزان تا الان حداقل ۵۰ درصد پرداخت شده است. در رابطه مسابقه ای که در قونیه ترکیه بود و شرکت نکردند خود سرپرست تیم امید از قول آقای مهدوی‌کیا برای ما امضا کردند و فرستادند که چون باشگاه ها بازیکن نمی‌دهند و ۴-۵ کرونایی هم در تیم است، من با ۱۰-۱۲ بازیکن کجا بروم که یک روز درمیان هم باید بازی کنم؟ کدام وضعیت؟ من حاضرم آقای مهدوی‌کیا بیایند و رودررو صحبت کنیم. من احترام زیادی برای آقای مهدوی‌کیا قائلم و هر آنچه در توانم بوده برای ایشان گذاشتم. برخی مسائل چیپ است که مطرح کنیم اما بهترین هتل و بهترین زمین چمن را در اختیارشان گذاشتیم. فدراسیون فوتبال هیچ کم کاری نکرده است. قوانین مشخص هستند؛ برای مثال شما یاسین سلمانی را می‌خواهید که کاپیتان سپاهان است و باشگاه می‌گوید من هزینه می‌دهم و باید از او استفاده کنم. من طبق قانون به زور بازیکن را بگیرم؟ اگر ندهد چه کار کنم؟ به کمیته اخلاق بدهم و جریمه نقدی بدهم؟

ویدئو: 258427

*هواداران عفاف زن ایرانی را به نمایش بگذارند
باید از یک کارگروه بسیار بزرگ تشکر کنم؛ حضور بانوان یک کار کشوری و ملی بود. از تمام دستگاه ها و ارگان ها مخصوصا وزارت ورزش و دکتر سجادی تشکر می‌کنم که حمایت کردند. روزی که برخی دوستان نوشتند ماجدی به سوئیس نرفت و مشکل داشت، در ایران ماندم که این کار را جمع‌بندی و تمام کنیم. با افتخار دیروز خواهران عزیزمان را در استادیوم دیدیم. نمی‌دانید چه شور و شوقی وجود داشت؛ زمانی که من برای بازدید رفتم دیدم نماز شکر می‌خوانند و شرایط عجیبی بود. اما من از هواداران زن و کمیته های فرهنگی باشگاه ها می‌خواهم عفاف زن ایرانی را به نمایش بگذارند و اجازه بدهند همین مسیر تا پایان پیش برود. اگر این اتفاق رخ بدهد من مطمئنم رفته رفته گستردگی بیشتر خواهد داشت و تعداد بیشتری از هموطنان زن را در استادیوم خواهیم داشت. ما استادیوم آزادی را به صورت آزمایشی پیش می‌بریم و باید زیرساخت های استادیوم های دیگر مهیا شود.

* مهندسی انتخابات؟
آقای بهاروند جزو مجمع نبودند و الان هم رای دارند؛ ایشان جزو افرادی هستند که بنده هم به ایشان ارادت دارم. من یک آدم فوتبالی هستم و سیاسی نیستم که امروز با سیاست با شخصی باشم و فردا نه. ما از ۷۰ روز قبل لیست آماده می‌کنیم؛ اگر دیدید در لیست تغییری ایجاد شده می‌توانید من را بازخواست کنید که چرا فلانی رفته است. مگر رئیس هیئتی که نباشد یا مدیر باشگاهی تغییر کند. آقای وحید امیری از اول در لیست بوده و حتی در مجمع قبلی هم حضور داشته است. چیزی که فدراسیون ۷۰ روز قبل اعلام کرده تغییر نمی‌کند.

* سرمربی تیم ملی بانوان؟
بانوان ما در مسابقاتی شرکت کردند و حذف شدند. وقتی حذف شدند در اختیار فدراسیون فوتبال است که بتواند مربی را تغییر بدهد. فکر می‌کنم مصوبه هیئت رئیسه وجود داشته است؛ تاریخ برکناری قبل از‌ مجمع بوده و خانم ایراندوست اصلا در لیست ما نبودند.

* حضور علی دایی در مجمع؟
ضمن ارادت به علی دایی، حمید استیلی، مهدی مهدوی‌کیا، خداداد عزیزی، کریم باقری، آقای مجیدی، آقای پیروانی، آقای نکونام و ... که اسطوره های فوتبال ما هستند، ما برای یک تغییر کوچک در اساسنامه باید یک کار بلندمدت انجام بدهیم. حرف های ما پیشنهاد خام است و باید پخته شود و به صورت حقوقی دربیاید و به مجمع پیشنهاد بدهیم و از مجمع ارسال شود. این کار در اولویت برنامه های ما نیست؛ برنامه های کوتاه مدت من تیم ملی، VAR، بانوان و درآمدزایی است. جام جهانی را که پشت سر بگذاریم امکان دارد به این بحث هم برسیم.

*خواهش کردم به من اعلام کنند که ثبت نام می‌کنند یا خیر
یک مصاحبه با آقای فردوسی‌پور داشتیم که پرسیدند شما برای کاندیدایی ریاست می‌آیی؟ گفتم صد درصد. گفت اگر به عقب برگردیم سرپرست می‌شوی؟ گفتم نه. گفت این پارادوکس است. من سختی ها و مشقت ها و تنهایی را کشیدم و به الان رسیدیم. من چندین بار از دوستان و عزیزان خواهش کردم اگر می‌آیید به من هم اعلام کنید که من تصمیم‌گیری کنم می‌آیم یا خیر. اینکه زمانی که دو روز مانده به من بگویند من می‌آیم، آن یکی بگوید من می‌آیم و نفر چهارم من می‌آیم پس من هم می‌آیم. به این می‌گویم تاکتیک؛ من نگفتم می‌آیم یا نه. تاکتیک من بود که از شما خواهش کردم اگر می‌‌آیید فکر دیگری بکنم. وقتی شما اول می‌گویید نمی‌آیم...
* دبیرکلی فدراسیون؟
این اتفاق رخ نمی‌دهد چون من عضو هیئت رئیسه هستم که بالاتر از دبیرکل است.

* ساختمان فدراسیون؟
ساختمان فدراسیون در دوره قبل به خاطر بحث آقای ویلموتس و پولی که از شستا گرفته بودیم به صورت سند تک برگ رفت و ما الان مستاجر هستیم. من برای همین می‌گویم مربی نمی‌آورم که بار دیگری را به فدراسیون متحمل نکنم.

*رئیس آینده فدراسیون خوشبخت است
در همین ۴-۵ ماهی که من بودم تیم ملی نوجوانان قهرمان کافا شده، تیم ملی جوانان قهرمان کافا شده، تیم بانوان که هشت بازیکنش را از دست داده نایب قهرمان کافا شده، تیم فوتسالم در اردو است، تیم نوجوانان در ازبکستان است، تیم فوتبال ساحلی در یزد سه بازی دوستانه با آذربایجان انجام می‌دهد. در فضای مجازی می‌گویند کار در فدراسیون انجام نمی‌شود اما من می‌خواهم بگویم خیلی خوب انجام می‌شود و رئیس آینده فدراسیون هر کسی باشد آدم خوشبختی است چون تزار مالی مثبتی را تحویل می‌گیرد.

* حرف پایانی؟
دو صد گفته چون نیم کردار نیست؛ این را به هیئت های استانی می‌گویم و دست‌شان را می‌بوسم.

دیدگاه‌ها