کد خبر : 1841179 | 08 شهریور 1401 ساعت 16:47 | 57.8K بازدید | 3 دیدگاه

نفر به نفر با ملی‌پوشان کشتی آزاد در صربستان(بخش سوم)؛

رحمان عموزاد؛ بی رحم تر از همیشه در بلگراد

رقابت های وزن 65 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان در روزهای 26 و 27 شهریور در صربستان برگزار خواهد شد و رحمان عموزاد نیز نماینده ایران در این وزن خواهد بود.

رحمان عموزاد؛ بی رحم تر از همیشه در بلگراد

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های کشتی قهرمانی بزرگسالان جهان قرار است از روز شنبه نوزدهم شهریورماه  و به مدت 9 روز در شهر بلگراد صربستان برگزار شود. به همین دلیل و در فاصله دو هغته تا آغاز این رقابت ها، ما هم تصمیم گرفته ایم که تا روزانه یک وزن از اوزان دهگانه هر یک از دو بخش آزاد و فرنگی را مورد بررسی قرار دهیم و در این مطلب به بررسی وزن 65 کیلوگرم کشتی آزاد خواهیم پرداخت که در روزهای  26 و 27 شهریورماه انجام خواهد شد.

* عموزاد جوان، آماده برای کسب مدال جهانی
امیرمحمد یزدانی بعد از اینکه توانست سال گذشته در اسلو ایران را پس از 6 سال در وزن 65 کیلوگرم به مدال جهانی برساند، تصمیم گرفت به یک وزن بالاتر برود تا عرصه برای سایر مدعیان این وزن باز شود.  رحمان عموزاد که او نیز سال گذشته در یک وزن پایین تر در اسلو به روی تشک رفت و در دومین مسابقه خود و در مصاف با توشیهیرو هاسه گاوای ژاپنی بازی برده را در یک دقیقه پایانی 9 بر 5 واگذار کرد و از دور رقابت ها کنار رفت، به وزن 65 کیلوگرم آمد و با غلبه بر مدعیانی مثل مرتضی قیاسی به عنوان قهرمانی کشور دست پیدا کرد. کشتی گیر 20 ساله بهشهری که دو طلای نوجوانان و یک طلای جوانان جهان را در کارنامه دارد، برخلاف سال گذشته توانست با ارائه کشتی هایی منطقی به فینال قهرمانی آسیا راه پیدا کند و با پیروزی 3 بر 1 مقابل باجرانگ هندی قهرمان آسیا شده و ضمن کسب مجوز پوشیدن دوبنده تیم ملی در بلگراد، خود را به عنوان یکی از مدعیان جدی این وزن مطرح کند.

1740153

* حاجی علیف؛ به دنبال چهارمین مدال طلا
در شرایطی که رحمان عموزاد با 10 هزار امتیاز در رتبه سی و سوم رنکینگ وزن 65 کیلوگرم قرار گرفته و جایگاه او در جدول مسابقات از طریق قرعه کشی معین خواهد شد، سید یک مسابقات را حاجی علیف آذربایجانی در اختیار گرفته که در نبود تاکوتو اوتوگورو و تولگا تومور اوچیر و غیبت قهرمان های روسی دو دوره گذشته یعنی رشیدوف و شاخیف، اصلی ترین مدعی قهرمانی است. کشتی گیر آذربایجانی که در المپیک توکیو به مدال نقره رسید، پس از کسب نایب قهرمانی اروپا و قهرمانی بازی های همبستگی کشورهای اسلامی، امیدوار است که بالاخره و بعد از 5 سال، چهارمین طلای جهانی خود را در بلگراد بر گردن بیاویزد. اصلی ترین رقیب علیف برای رسیدن به فینال اسماعیل موساکایف روسی الاصل است که زیر پرچم مجارستان کشتی می گیرد. کشتی گیری که در فینال قهرمانی اروپا تواست علیف را 12 بر 1 شکست دهد و برنز سال 2019 جهان و پنجمی المپیک توکیو را در کارنامه خود دارد. دو کشتی گیر دیگر حاضر در بالای جدول علیبک عثمانوف قرقیزستانی و مونیر آکتاش ترکیه ای هستند.

1740156

* باجرانگ و توانیان در پایین جدول
باجرانگ هندی که در المپیک توکیو مرتضی قیاسی را ضربه فنی کرد و در نهایت به مدال برنز رسید، در شرایطی در سید دوم این وزن قرار دارد که پس از شکست مقابل رحمان عموزاد در فینال قهرمانی آسیا، در تورنمنت تورلیخانوف سوم شد و در بازی های کشورهای مشترک المنافع به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد. وازگن توانیان ارمنستانی که پس از قهرمانی در جام جهانی انفرادی و نایب قهرمانی امیدهای جهان نتوانسته بود عملکرد خوبی را از خود نشان دهد، امسال نیز تنها در جام تختی به رقابت پرداخته که با شکست مرتضی قیاسی در فینال آن به عنوان قهرمانی رسید. این کشتی گیر ارمنستانی که در سید 7 جای گرفته، رقیب احتمالی باجرانگ در یک چهارم نهایی خواهد بود. دیگر نفرات حاضر در نیمه پایینی جدول نیز سباستین ریورا پورتوریکویی و کریستوف بینکوفسکی لهستانی هستند که در قرعه مقابل یکدیگر قرار دارند.

1740154

* سایر مدعیان
نماینده آمریکا در این وزن جان دیاکومیهالیس است که پس از قهرمانی نوجوانان جهان در سال 2016، فراز و نشیب های زیادی داشته است و علی رغم عملکرد خوب در تورنمنت های مختلف، در رقابت های جهانی سال گذشته از دور مسابقات کنار رفت و حذف شد. او در آخرین مسابقه خود نیز در تورنمنت ظهیر صغیر تونس مغلوب سوجیت هندی شد و به مدال نقره رسید. دیگر مدعی بدون سید این وزن عباس رحمان اف ازبکستانی است که سابقه شرکت در المپیک ریو را در کارنامه دارد و امسال نیز در قهرمانی آسیا سوم شد و در تورنمنت تورلیخانوف نیز بعد از پیروزی مقابل باجرانگ، در فینال مغلوب تومور اوچیر شد و مدال نقره را از آن خود کرد. یکی دیگر از افرادی که نمی توان از کنار نام او به سادگی عبور کرد، الخاندرو والدس کوبایی است که سابقه دو مدال برنز جهان و دو دوره شرکت در المپیک را دارد و قرار است برای نخستین بار پس از المپیک توکیو در صربستان به روی تشک برود.

1740155
همچنین می توان به کشتی گیران دیگری مثل بکا لومتادزه گرجستانی و اریک آروشانیان اوکراینی نیز اشاره کرد.

دیدگاه‌ها