کد خبر : 1841216 | 08 شهریور 1401 ساعت 21:32 | 27K بازدید | 10 دیدگاه

هیجان صد دقیقه‌ای در ورزشگاه باهنر؛

مس کرمان 2 گل‌گهر 2؛ بازهم کامبک،بازهم گل به‌خودی

دومین دربی فصل کرمان برخلاف مسابقه اول مس و گل‌گهر در رفسنجان که فقط گل در آن به ثمر نرسید، با چهار گل به پایان رسید و صد دقیقه تلاش بازیکنان و کادر فنی دو تیم یک مسابقه هیجان‌انگیز را در ورزشگاه باهنر، در حضور هواداران رقم زد.

مس کرمان 2 گل‌گهر 2؛ بازهم کامبک،بازهم گل به‌خودی

به گزارش "ورزش سه"، این مسابقه‌ای بود که شاگردان امیر قلعه‌نوبی با اندیشه کسب سه امتیاز به آن پا گذاشته بودند و تا پیش از گل اول مس کرمان که برخلاف جریان بازی در دقیقه 43 روی پاس قاسمی‌نژاد و ضربه عارف رستمی وارد دروازه فروزان شد، گل‌گهری‌ها سه چهار موقعیت خوب گلزنی را از دست داده بودند ولی آنها خیلی برای زدن گل تساوی منتظر نماندند و در وقت‌های اضافی نیمه اول روی پاس دیدنی درخشان‌مهر و ضربه تبریزی نتیجه بازی به تساوی کشیده شد. در نیمه دوم باز هم شاگردان امیر قلعه‌نویی نمایش بهتری از میزبان خود داشتند ولی اینبار هم شاگردان فرزاد حسین خانی بودند که گل دوم خودشان را اینبار روی یک غافلگیری دیگر با ضربه ایستگاهی رستمی و حضور به موقع شروین بزرگ روی تیرک اول دروازه گل گهر ثبت کردند. پس از این گل که در دقیقه 70 به ثمر رسید گل گهر تلاش زیادی برای جبران نتیجه داشت ولی در حالی که دفاع منسجم تیم میزبان به آنها اجازه ایجاد موقعیت‌‌های گلزنی مناسبی نمی‌داد، مانند گل دوم مس که توسط بازیکنی تعویضی به ثمر رسید، گل دوم شاگردان امیر قلعه‌نویی نیز با تاثیرگذاری مستقیم یک بازیکن تعویضی ساخته شد و اشتباه تهامی توپ را وارد دروازه آرمان شهدادنژاد کرد تا گل‌گهری‌ها به مانند نیمه اول در وقت‌های اضافی بار دیگر نتیجه را به تعادل بکشند. با این نتیجه گل‌گهر 6 امتیازی شد و مس کرمان که با حسین خانی در چهار مسابقه ابتدایی فصل عملکردی فراتر از انتظارات ارائه کرده پنجمین امتیاز خود را در دومین بازی خانگی فصل کسب کرد.  

سه‌شنبه - ۸ شهریور 
* مس کرمان - گل‌گهر سیرجان
ورزشگاه باهنر کرمان

داوران: امیر عرب‌براقی، محمدرضا منصوری، مرتضی سلمان‌نژاد و ایمان کهیش
ناظر: حیدر شکورو
ترکیب مس کرمان:
آرمان شهداد نژاد، علی تهامی، امیرحسین عسگری، میلاد خدایی اصل، حسین دوستدار، محمد صبوری، عارف زینلی(46-شروین بزرگ)، احمد نصیری(61-محمد ستاری)، عارف رستمی(78-علیرضا قادری)، محمد قاسمی نژاد(78-سامان تورانیان)، محمدامین کاظمیان(87-مهرداد آوخ)
سرمربی: فرزاد حسین‌خانی

1740236

ترکیب گل‌گهر:
محسن فروزان، مهران درخشان‌مهر(62-شایان مصلح)، مهران گلزاری، علیرضا آرتا، مهدی تیکدری(78-بهنام برزای)، علیرضا علیزاده، اریک بایناما، محمد خدابنده لو (62-امین پورعلی)، مرتضی تبریزی، کی‌روش استنلی(62-امین قاسمی نژاد)، رضا شکاری
سرمربی: امیر قلعه‌نویی

🟨 اخطار

محمد قاسمی نژاد(35) امیرحسین عسگری(77)محمد ستاری(4+90) از مس کرمان

⚽️ شرح گل:

مس کرمان ( 1-0 ): یک پاس قطری بلند و سریع توسط دفاعی میانی مس کرمان در سمت چپ خط دفاعی گل‌گهر به امین قاسمی نژاد رسید و این بازیکن هم با یک چرخش بدون اینکه محوطه جریمه را به درستی ببینند، توپ را به محوطه شش قدم فرستاد تا عارف رستمی که برای زدن ضربه کمین کرده بود، جلوتر از مدافع گل گهر روی تیرک دوم به محل فرود توپ برسد و با یک ضربه بغل پای سرضرب دروازه محسن فروزان را به زیبایی در دقیقه 43 باز کرد.
گل گهر ( 1-1): هنوز دو دقیقه بیشتر از گل مس کرمان نگذشته بود که اینبار مهران درخشان‌مهر که پاسی رو به جلو را در سمت راست خط دفاعی مس دریافت کرده بود، در حین حرکت با کنترلی دیدنی توپ را مهار کرد و در مسیر خود قرار داد تا با عبور از مدافع مس و پاسی زیبا با بیرون پا، مرتضی تبریزی را در محوطه شش قدم در موقعیت تک به تک قرار بدهد. تبریزی هم اشتباه نکرد و با یک ضربه بغل پای زمینی با پای راست خیلی زود گل مس را پیش از سوت پایان نیمه اول جبران کرد.

مس کرمان ( 2-1): ضربه ایستگاهی‌ای که از نزدیکی های نقطه کرنر در سمت راست خط دفاعی گل گهر نصیب مس شده بود با ارسال دقیق و سریع عارف رستمی و ضربه سر شروین بزرگ روی تیرک اول که توپ را با دقتی مثال زدنی به تیر دورتر فرستاد گل دوم تیم میزبان را در دقیقه 70 ثبت کرد.

گل‌گهر سیرجان (2-2): ارسال بهنام برزای از سمت راست خط هجومی گل‌گهر سیرجان در دهانه دروازه با اشتباه تهامی مدافع تیم مس کرمان دومین گل شاگردان امیر قلعه‌نویی را در این مسابقه در دقیقه 2+90 رقم زد.

⏱️لحظات حساس:

دقیقه 7: ارسال خطرناک مهدی تیکدری در شرایطی عرض دروازه خالی مس کرمان را رد کرد که کی‌روش مهاجم برزیلی گل‌گهر یک بدن برای قطع کردن این توپ و به ثمر رساندن اولین گل فصلش فاصله داشت.

دقیقه 27: ضربه ایستگاهی گل گهر از موقعیت مناسبی توسط رضا شکاری به شکل زیبایی زده شد ولی تیرک عمودی دروازه مانع از گل شدن ضربه مهاجم تیم میهمان شد.

دقیقه 34: باز هم رضا شکاری در بطن یک موقعیت بسیار خطرناک دیگر از گل گهر بود ولی ارسالی که روی تیرک دوم فرود آمد روی پای شکاری جفت و جور نشد تا سومین فرصت آبی پوشان سیرجانی هم در این مسابقه در سی دقیقه ابتدایی از دست برود.

دقیقه 57: ضربه مرتضی تبریزی به شکل بسیار خطرناکی پس از یک رفت و برگشت در محوطه جریمه مس راهی اوت شد.

📝 شرح بازی:
در نیمه اول این مسابقه توپ و میدان در اختیار شاگردان امیر قلعه نویی و آنها می‌توانستند با کمی خوش شانسی و البته دقت بیشتر مهاجمانشان پیش از ضربه عارف رستمی در دقیقه 43 به گل برتری دست پیدا کنند ولی این گل که برخلاف جریان بازی به ثمر رسید به یکباره خواب شاگردان قلعه‌نویی را پراند و آنها سه دقیقه بعد دروازه شهدادنژاد را روی یک کار تیمی دیدنی باز کردند. در نیمه دوم باز هم شاگردان قلعه‌نویی تهاجمی تر از میزبان مسابقه کار را آغاز کردند و موقعیت‌های خوبی هم برای گلزنی ایجاد کردند ولی در شبی که مصدومیت گاه و بیگاه بازیکنان تیم مس کرمان در چند دقیقه این بازی هیجان انگیز و سریع را از تب و تاب انداخته بود، باز هم شاگردان حسین خانی روی یک ضربه ایستگاهی اینبار با پاس گل رستمی و ضربه سر شروین بزرگ دروازه تیم میهمان را باز کردند تا از دقیقه 70 مسابقه به بعد، بار دیگر مانند مصاف هفته سوم برابر سپاهان، شاهد نمایشی انتحاری از سوی گل‌‍گهر باشیم که البته اینبار هم شاگردان امیر قلعه نویی بودند که توانستند به گل برسند و به مانند گل اول این تیم مقابل سپاهان که با اشتباه داسیلویرا به ثمر رسید، اینبار تهامی یک امتیاز را با تکل اشتباه خود به گل گهر رساند تا سیرجانی‌ها با وجود نمایش بهتر از تیم میزبان در جریان بازی آنچنان هم از کسب یک امتیاز ناراضی نباشند.

📌 اتفاق ویژه:
مانند دیدار هفته سوم برابر سپاهان در ورزشگاه باهنر نیز شاهد عملکرد بهتری از شاگردان امیر قلعه نویی در جریان مسابقه بودیم ولی آنها که در مقابل شاگردان مورایس موفق شده بودند باخت 2 بر صفر را با تساوی 2 بر 2 عوض کنند، در مقابل مس کرمان نیز سناریوی تقریبا مشابه را تجربه کردند و اگرچه دوبار از حریف عقب افتادند ولی هر طور بود توانستند بار دیگر باخت را با مساوی عوض کنند و جالب اینکه در هر دو مسابقه اگر اشتباه مدافعان حریف با نمایش جسورانه گل گهر همراه نمی‌شد، شاید نتایج هفته‌‎های سوم و چهارم گل‌گهر به نحوی دیگر رقم می‌خورد

🔴حاشیه:

*این مسابقه به دلیل مشکل که در پخش زنده تصاویر در مرکز کرمان ایجاد شده، شرایط پخش تلویزیونی را پیدا نکرده و تا حالا که به دقیقه 20 نزدیک می‌شویم این مشکل ادامه دار است.

*یکی از نکات ویژه این مسابقه بازگشت امیر قلعه‌نویی به ورزشگاهی است که یک سال بسیار خوبی را پس از جدایی از تیم ملی در آن تجربه کرد. در آن مقطع سرمربی فعلی مس کرمان یکی از شاگردان اثرگذار نارنجی‌پوشان کرمانی بود که سرمربی گل‌‎گهر در نشست خبری پیش از مسابقه به تمجید از او و صعودش با مس نیز پرداخت.

*از دقیقه 20 مشکل پخش تصاویر زنده تلویزیونی حل شد تا علاقه‌مندان کرمانی از طریق گیرنده های خود این مسابقه را دنبال کنند.

*حضور هواداران کرمانی در ورزشگاه باهنر یکی دیگر از اتفاقات ویژه این دربی است. شاگردان حسین خانی در اولین بازی خانگی فصل مقابل پیکان بدون حضور هواداران بازی کردند.

*این دهمین مسابقه تاریخ دو باشگاه کرمانی در لیگ به شمار می رود. طی مسابقات قبلی 6 پیروزی سهم گل گهر بوده و یک پیروزی سهم مس، سه بار هم مسابقات این دو تیم به تساوی انجامیده است. با این حال آخرین تقابل مس و گل گهر فصل گذشته در جام حذفی بود و شاگردان امیر قلعه نویی در وقت های اضافی موفق شدند گل پیروزی بخش را به ثمر برسانند و به با نتیجه 2 بر 1 به مرحله بعدی صعود کردند.

*مهدی تیکدری و علیرضا آرتا که در ترکیب اصلی گل گهر مقابل مس کرمان حضور دارند از آکادمی مس به فوتبال ایران معرفی شده اند.

*در شرایطی که در نیمه اول یکی از مربیان مس کرمان به دلیل اعتراض به داور مسابقه کارت زرد گرفته بود، در شروع نیمه دوم نیز هاشم بیک زاده به همین دلیل با کارت زرد داور جریمه شد.

دیدگاه‌ها