کد خبر : 1841405 | 09 شهریور 1401 ساعت 20:30 | 106.7K بازدید | 16 دیدگاه

چه اشتباهی، چه دقیقه‌ای، چه گلی

سپاهان صفر - فولاد 1؛ فرصت‌طلب‌ترین تیم لیگ

شاگردان جواد نکونام برخلاف جریان بازی و در وقت‌های تلف شده توانستند سه امتیاز حساس بازی را به نام خودشان بزنند.

سپاهان صفر - فولاد 1؛ فرصت‌طلب‌ترین تیم لیگ

به گزارش "ورزش سه"، سپاهان در این مسابقه برای کسب پیروزی به میدان آمده بود و در مجموع نیز عملکرد بهتری از میهمان خود در ورزشگاه فولادشهر داشت. شاگردان مورایس که در نیمه اول و همینطور در 15 دقیقه ابتدایی نیمه دوم نتوانسته موقعیت آنچنانی روی دروازه کریستوفر کنت ایجاد کنند؛ از دقیقه 65 به بعد، با حمایت هواداران پرشور سپاهانی ریتم بازی خودشان را بالاتر بردند و موفق به ایجاد موقعیت‌های خوبی شدند که البته با عملکرد منسجم بازیکنان فولاد خوزستان در فاز دفاعی و البته کم دقتی مهاجمان در ثبت گل ناکام ماندند تا وقتی در وقت‌های اضافی بازیکنان این تیم در حال رد و بدل کردن پاس برای طراحی آخرین حملات بودند، یاسین سلمانی اشتباه کند و پاتوسی را در موقعیت تک به تک با نیازمند قرار بدهد. پاتوسی هم از این فرصت استفاده کرد و با یک ضربه تمام کننده در دقیقه 92 فرصتی برای بازگشت شاگردان مورایس باقی نگذاشت.
*چهارشنبه - شهریور ۱۴۰۱
* سپاهان - فولاد خوزستان
*داوران: علیرضا فغانی، محمدرضا ابوالفضلی، علی‌اکبر نوری و مهدی اجاقی
*ناظر: حسین نجاتی
لیگ برتر | هفته چهارم

ترکیب سپاهان برابر فولاد خوزستان
پیام نیازمند، نیلسون، میلاد زکی پور، رامین رضاییان، مسعود ریگی، مانوئل فرناندز (84- امید نورافکن)، یاسین سلمانی، فرشاد احمدزاده (74- محمدرضا حسینی)، رناتو داسیلویرا، الویس کامسویا (74-محمد علی نژاد)، شهریار مغانلو
سرمربی: ژوزه مورایس

ترکیب فولاد خوزستان برابر سپاهان
کریستوفر کنت، عارف آقاسی، موسی کولیبالی، مهدی شیری، سعید آقایی (70- وحید حیدریه)، حمید بوحمدان، ساسان انصاری (85-آیاندا پاتوسی)، محمد آبشک، علیرضا کوشکی (85-اشکان دژاگه)، مجید علیاری، علی قربانی (70-وریا غفوری).
سرمربی: جواد نکونام

🟨 کارت زرد: 

مجید علیاری (38)، سعید آقایی (70) برای فولاد

داسیلویرا (58)، فرشاد احمد زاده (70) برای سپاهان

1740591

⚽️ شرح گل:
فولاد خوزستان (1-0): پاس رو به عقب اشتباه یاسین سلمانی موجب تک به تک شدن پاتوسی با نیازمند شد و او با یک ضربه مطمئن دروازه سپاهان را در میانه بهت حاضران در ورزشگاه باز کرد.

دقایق حساس:

دقیقه 20: در بیست دقیقه ابتدایی مسابقه دو تیم بازی برابری به نمایش گذاشته‌اند. سپاهانی‌ها بیشتر به دنبال ارسال از جناحین بودند و بازیکنان فولاد هم در اندیشه استفاده از فضای پشت مدافعین سپاهان توسط کوشکی و قربانی بودند که نقشه‌های هر دو تیم حداقل تا این دقیقه خنثی شده است.

دقیقه 35: ارسال رامین رضاییان دقیقا از همان منطقه‌ای که گل اول تیمش را مقابل گل‌گهر ساخته بود، اینبار با ضربه سر رناتو داسیلویرا همراه شد ولی به اوت رفت.

دقیقه 37: عارف آقاسی مدافع میانی تیم فوتبال فولاد، توپی را که روی تیرک اول با ضربه سر کولیبالی به او رسیده بود؛ به دروازه نیازمند شوت زد ولی نیازمند با شیرجه به سمت راست خود توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۵٠: شوت سرکش مهدی شیری با پای چپ با اختلاف یکی دو متری از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه ۶٠: ارسال فولادی ها از سمت راست روی تیرک دوم می‌توانست موقعیت بسیار خوبی را برای این تیم ایجاد کند ولی نیازمند با هوشیاری توپ را با پای خود در محوطه شش قدم از مقابل پای بازیکن فولاد خوزستان به کرنر زد.

دقیقه 70: سپاهان در این دقایق به پشتوانه تشویق هوادارانش بر سرعت و دقت حملاتش افزوده است.

دقیقه 70: ضربه سر محکم شهریار مغانلو بالاتر از موسی کولیبالی قلدر زده شد ولی با اختلاف چند سانتی متری از بالای دروازه به شکل بسیار خطرناکی راهی اوت شد.

دقیقه 75: ارسال دقیق حسینی برای شهریار مغانلو با ضربه سر این بازیکن همراه شد ولی زاویه نداشت و درست به همانجایی رفت که کریستوفر کنت، دروازه بان فصل گذشته سپاهان و هم‌تیمی سابقش ایستاده بود.

1740588

شرح بازی:
نیمه نخست مصاف حساس دو تیم با بازی تدافعی‌تر فولاد و میل سپاهان برای هجوم و گلزنی همراه بود. سپاهانی‌ها سعی داشتند با بازیسازی از عقب زمین در زمین فولاد و یک سوم دفاعی این تیم فضاسازی کنند اما فولاد با پرسی که توسط دو مهاجم نوک خود از یک‌سوم دفاعی سپاهان به کار گرفته بود؛ سعی داشت اجازه بازیسازی به سپاهان ندهد و به نوعی بازی این تیم را خراب کند. با این حال سپاهان چندبار موفق شد از زیر پرس فولاد خارج شود و تا پشت محوطه جریمه این تیم هم آمد اما حرکات نهایی شکل نمی‌گرفت و موقعیت خطرناکی به وجود نمی‌آمد. با این حال دو تیم در نیمه نخست روی ضربه ایستگاهی و اوت بلند صاحب موقعیت شدند که البته راهی به چارچوب پیدا نکرد.

در نیمه دوم فولاد کمی بیشتر پیش آمد و حتی در دقایق ابتدایی این فولاد بود که بهتر از سپاهان بازی می‌کرد و سوار بر بازی بود اما با گذشتن نیمی از دقایق نیمه دوم دوباره این تیم عقب نشست و توپ دست سپاهان افتاد. فولاد مطابق میل خود عقب نشست و در سوی مقابل این سپاهان بود که بازی را در دست گرفت و چند موقعیت خطرناک روی دروازه فولاد ایجاد کرد. موقعیت‌هایی که بعضاً به ارسال‌های خطرناکی منجر می‌شد که در دو مورد با ضربه سر مغانلو همراه شد اما راهی به چارچوب پیدا نکرد. با وجود برتری سپاهان در تصاحب توپ و میدان در دقایق پایانی اما روی یک اشتباه از سوی یاسین سلمانی، آیاندا پاتوسی با دروازه بان سپاهان تک به تک شد و گل برتری فولاد را به ثمر رساند.

📌 اتفاق ویژه: 
پاس اشتباه یاسین سلمانی را که منجر به گل فولاد خوزستان در وقت های اضافی شد؛ می توان اتفاق ویژه این مسابقه دانست. این بازیکن جوان یکی از بهترین بازیکنان سپاهان طی سه هفته گذشته بوده است.

🥇 بهترین بازیکن:

از تیم سپاهان که تا دقیقه 92 تیم برتر میدان بود می توان به مسعود ریگی و شهریار مغانلو اشاره کرد و در سوی مقابل نیز ساسان انصاری مثل همیشه پرتلاش و خستگی ناپذیر بازی کرد.

1740603

🔴 در حاشیه:

*نزدیک به دویست هوادار فولاد، خودشان را به شهر مبارکه اصفهان رسانده اند تا این مسابقه را از نزدیک ببیند.

*محمدرضا ساکت، عضو جدید هیئت رئیسه سازمان لیگ امروز در اولین جلسه پس از انتخابات حضور نداشت تا حالا در جایگاه ویژه ورزشگاه فولاد شهر تماشاگر مصاف تیمش باشد.

*ورزشگاه  15 هزار نفری فولاد شهر نزدیک به 60 درصد ظرفیتش در مصاف سپاهان و فولاد خوزستان پر شده است.

*تیم فوتبال سپاهان به دلیل چمن نامساعد ورزشگاه نقش جهان مجبور شده در هفته چهارم به فولادشهر برود و در ورزشگاهی که خاطرات زیادی از آن دارد، از شاگردان نکونام میزبانی کند.

*هواداران فولاد خوزستان در دقیقه 20 مهدی هاشمی نسب را تشویق کردند.

*مورایس در این مسابقه نسبت به دیدار برابر گل گهر دو تغییر در ترکیب تیمش ایجاد کرده و بر این اساس فرشاد احمدزاده به جای حسینی بازی می کند و نیلسون جونیور هم در خط دفاعی جانشین دانشگر شده است.

*اتفاق ویژه این مسابقه حضور علیرضا فغانی داور بین المللی فوتبال ایران است که خیال بازیکنان و کادر فنی دو تیم را راحت کرده است.

* تماشاگران سپاهان با هرتصمیم داور علیه تیم‌شان به شدت علیه او شعار می‌دهند.

*رندولوویچ و وحید هاشمیان دو دستیار دراگان اسکوچیچ به اصفهان سفر کرده اند و مصاف فولاد و سپاهان را از نزدیک زیر نظر دارند.

*مهدی تارتار هم مطابق انتظار در ورزشگاه فولادشهر حاضر شده تا تماشاگر دیدار دو تیم و به ویژه سپاهانی ها باشد که هفته آینده برابر هم قرار خواهند گرفت.

*اعتراض مهدی هاشمی نسب به تصمیم فغانی با برخورد قاطع این داور همراه شد و او با کارت زرد از مربی فولاد خواست تا روی نیمکت بنشیند.

*تلاش سرسختانه بازیکنان فولاد خوزستان برای متوقف کردن فرناندز یکی از اتفاقات تکراری این مسابقه بوده که در بیشتر مواقع به خطا روی این بازیکن منجر شده است.

* به دقیقه هفتاد رسیده‌ایم و هواداران سپاهان به شدت در حال تشویق تیمشان هستند.

*امید نورافکن پس از ورود به زمین در دقایق پایانی در همان منطقه فرناندز بازی می کند که به جای او وارد زمین شد. جایی که برای او پستی غریب به شمار می رود.

دیدگاه‌ها