کد خبر : 1842453 | 16 شهریور 1401 ساعت 11:58 | 74.6K بازدید | 398 دیدگاه

محبوبِ مردم، مقبولِ بازیکنان با زمان کم

نظرسنجی: بازگشت کی‌روش را چگونه می‌بینید؟

حضور دوباره کارلوس کی‌روش روی نیمکت تیم ملی ایران مهمترین خبر فوتبال ایران در آستانه جام جهانی است.

نظرسنجی: بازگشت کی‌روش را چگونه می‌بینید؟

به گزارش "ورزش سه" درحالی‌که انتظار می‌رفت با توجه به صحبت‌هایی که مهدی تاج در گفت‌وگوهای تلویزیونی خودش پیش از انتخابات فدراسیون فوتبال مطرح کرده بود؛ با حضور این مدیر اصفهانی روی صندلی ریاست فدراسیون فوتبال شاهد ایجاد تغییراتی روی نیمکت تیم ملی باشیم، سرانجام با توافق کارلوس کی‌روش و فدراسیون فوتبال ایران، سرمربی مشهور پرتغالی برای سومین دوره متوالی هدایت یوزهای ایران در جام جهانی را برعهده خواهد گرفت.
کی‌روش که طی دو دوره حضورش روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی 2014 و 2018 خاطرات تلخ و شیرین بسیاری در اذهان هواداران فوتبال ایران حک کرده، در شرایطی برای دومین بار به‌عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب می‌شود که فاصله کمتر از 80 روز مانده به جام جهانی تردیدهایی را در مورد درستی این تصمیم بین اهالی فوتبال ایجاد کرده بود.

1742571
رئیس؛ برگردان فارسی برند لباس کارلوس کی‌روش در این تصویر است. لقبی که به واقع برازنده کاریزمای این سرمربی پرتغالی است. او به ویژه در نیمه دوم دوران حضورش روی نیمکت تیم ملی، کمترین چالش ممکن با بازیکنان را داشت و فضای اردوی تیم ملی کاملا تحت تسلطش قرار داشت.

از طرف دیگر شناخت و تسلط کامل کارلوس کی‌روش روی نسل کنونی فوتبال ایران برکسی پوشیده نیست و نمایش قابل‌احترام و ستایش‌آمیز تیم ملی در برابر قدرت‌های بزرگ فوتبال دنیا در جام جهانی، تحت هدایت این سرمربی پرتغالی که از مقبولیت و محبوبیت قابل اعتنایی نزد فوتبال‌دوستان ایرانی برخوردار است؛ باعث شده تا افکار عمومی و نظر اکثریت هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال نسبت به حضور سرمربی سابق رئال مادرید روی نیمکت تیم ملی در دوحه جلب شود.

البته که اختلاف نظر پیش‌آمده بین ملی‌پوشان در خصوص دراگان اسکوچیچ و اجماع نظر بازیکنان باسابقه‌تر تیم ملی روی ضرورت بازگشت کی‌روش هم در وقوع این تغییر در راس کادرفنی بی‌تاثیر نبوده و گروهی در فدراسیون فوتبال معتقد بودند با دودستگی رخ داده در اردو، عملا ادامه کار سرمربی کروات ممکن نبود.

1742572
دراگان اسکوچیچ، سرمربی‌ای که تا آخرین لحظه ممکن ترجیح داد صندلی سرمربیگری تیم ملی را با همه سیگنال‌های ارسال‌شده از طرف ارکان مختلف فوتبال ایران اعم از بازیکنان و فدراسیون‌نشین‌های جدید ترک نکند تا در نهایت از سمتش کنار گذاشته شود. حضور در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی و دیده‌شدن در مارکت جهانی رویایی بود که برای مرد کروات تعبیر نخواهد شد.

با همه این موارد، در نهایت کارلوس کی‌روش برای سومین دوره متوالی هدایت تیم ملی را در جام جهانی برعهده خواهد داشت. موضوعی که به هرحال جسارت تیم جدید حاضر در فدراسیون فوتبال را نشان می‌دهد که می‌توانستند با عافیت‌طلبی بدون تغییر در کادرفنی تیم ملی، نتیجه مثبت تیم در جام جهانی را مصادره به تزریق آرامش خودشان به اردوی تیم کنند و ناکامی احتمالی را هم به گردن تصمیم‌گیران قبلی بیندازند اما در تصمیمی پرریسک، سرمربی پرتغالی سابق تیم ملی را انتخاب کردند و مسلما مسئولیت و عواقب این تصمیم را هم برعهده خواهند گرفت.

شما مخاطبین ورزش سه می‌توانید نظرات خودتان در خصوص تغییر در کادرفنی تیم ملی و حضور کارلوس کی‌روش به جای دراگان اسکوچیچ را کامنت کنید تا با سایر کاربران به اشتراک گذاشته شود.

دیدگاه‌ها