کد خبر : 1842596 | 16 شهریور 1401 ساعت 14:04 | 31.2K بازدید | 6 دیدگاه

یک بازی تدارکاتی دیگر رسمی شد

ایران - روسیه، در آخرین فیفادی قبل از جام‌جهانی

با اعلام رسمی فدراسیون فوتبال روسیه، آنها پس از گذشت نزدیک به 300 روز با برگزاری دیدار تدارکاتی مقابل قرقیزستان و ایران، فعالیت خود را از سر خواهند گرفت.

ایران - روسیه، در آخرین فیفادی قبل از جام‌جهانی

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون فوتبال روسیه با انتشار اطلاعیه ای در وب سایت خود، به صورت رسمی از برگزاری یک دیدار دوستانه با تیم ملی ایران در آبان ماه خبر داد. مسابقه ای که هنوز جزییاتی مبنی بر محل برگزاری مسابقه دو تیم و زمان دقیق آن مشخص نشده است.

در اطلاعیه ای که روس ها منتشر کرده اند، آمده است: در ماه های سپتامبر و نوامبر، تیم والری کارپین یک سری دیدارهای دوستانه را برگزار خواهد کرد. اولین بازی در 24 سپتامبر و در بیشکک برگزار می شود که روسیه با تیم قرقیزستان بازی خواهد کرد.

علاوه بر این فدراسیون فوتبال برای برگزاری بازی دوستانه خارج از خانه با ایران در آبان ماه به توافق رسید و در حال مذاکره برای برگزاری سومین بازی پاییز نیز است. اطلاعات این مسابقات متعاقبا منتشر خواهد شد.

والری کارپین، سرمربی تیم ملی روسیه در این باره گفت: کادر مربیگری تیم ملی روسیه از این که فرصتی برای دور هم جمع شدن دوباره و برگزاری یک اردوی کامل آماده شده، خوشحال است. در آینده نزدیک، لیست گسترده ای از بازیکنان دعوت شده به تیم ملی را اعلام و برنامه کاری تیم را منتشر خواهیم کرد.

این خلاصه ای از بیانیه منتشر شده در وب سایت رسمی فدراسیون فوتبال روسیه است. تیم ملی ایران قرار است از چند روز دیگر اردوی خود برای برگزاری دو دیدار دوستانه در مهر ماه را آغاز می کند. این در شرایطی است که تغییرات بزرگی در کادرفنی تیم ملی رخ خواهد داد و قرار است کارلوس کی روش یک بار دیگر هدایت ایران را برعهده بگیرد.

اولین بازی تیم ملی در فیفا دی پیش رو در تاریخ اول مهر و دیدار مقابل اروگوئه برگزار می شود و سپس ملی پوشان در پنجم مهر نیز به مصاف سنگال خواهند رفت. هر دو بازی تیم ملی در وین پایتخت اتریش برگزار می شود.

حالا و در آخرین فیفادی قبل از آغاز جام جهانی، تیم ملی قرار است یکی از بازی های تدارکاتی خود را برابر روسیه برگزار کند. فیفادی پایانی از ابتدای اکتبر شروع می شود و باید دید فدراسیون فوتبال بجز دیدار برابر روسیه، چه مسابقه تدارکاتی را برای ملی پوشان پیش بینی کرده است.

پس از جنگ میان روسیه و اوکراین، فدراسیون جهانی فوتبال روس ها را از مسابقات مقدماتی جام جهانی کنار گذاشت و فعالیت های تیم ملی این کشور به حالت تعلیق درآمد. از تاریخ 23 آبان سال قبل تا به امروز که نزدیک به 300 روز می گذرد، تیم ملی روسیه هیچ مسابقه تدارکاتی و یا رسمی را برگزار نکرده است.

در آخرین مسابقه رسمی تیم ملی این کشور، آنها در دیدار مرگ و زندگی برابر کرواسی با یک گل شکست خوردند تا با 22 امتیاز پایین تر از کرواسی 23 امتیازی نتوانند به صورت مستقیم راهی جام جهانی شوند. در ادامه نیز فیفا مانع از برگزاری دیدار پلی آف روسیه و لهستان شد و بازی های این تیم در لیگ ملت های اروپا نیز برگزار نشد.

حالا و پس از مدت ها، روس ها با برگزاری دیدار دوستانه برابر قرقیزستان و ایران، به صورت رسمی فعالیت خود را از سر خواهند گرفت. شایعاتی نیز مطرح شده مبنی بر اینکه روسیه برای برگزاری این دیدار دوستانه، مبلغی نزدیک به یک میلیون دلار به فدراسیون فوتبال ایران پرداخت خواهد کرد.

نکته قابل توجه دیگر اینکه پیش از این دراگان اسکوچیچ با برگزاری دیدار تدارکاتی مقابل روسیه مخالفت کرده بود ولی اکنون با رسمی شدن این مسابقه، نشانه دیگری از خداحافظی سرمربی کروات با نیمکت ایران و بازگشت کارلوس کی روش دیده می شود.

دیدگاه‌ها