کد خبر : 1842760 | 17 شهریور 1401 ساعت 17:26 | 88.2K بازدید | 18 دیدگاه

دلیل ناکامی شاگردان عطایی از نگاه پاسور سابق تیم‌ملی

امیر حسینی، پاسور سابق تیم‌ ملی والیبال، معتقد است هیچ فدراسیونی به اندازه والیبال به تیم‌های ملی‌اش بها نمی‌دهد.

دلیل ناکامی شاگردان عطایی از نگاه پاسور سابق تیم‌ملی

به گزارش ورزش سه، امیر حسینی در خصوص عملکرد تیم ملی در مسابقات قهرمانی مردان جهان گفت: بازیکنان در این مسابقات طراوت و شادابی لیگ ملت‌ها را نداشتند و با استرس و ترس بازی می‌کردند. بازی تاکتیکی و روانی که در هفته‌های لیگ ملت‌ها شاهد بودیم در این رقابت‌ها وجود نداشت. نمی‌دانم چه موضوعی در این حد باعث استرس بازیکنان شده بود.

او با اشاره به افزایش تجربه بازیکنان در مسابقات مختلفی که اخیرا شرکت کرده‌اند، تصریح کرد: این بازیکنان جوان هستند اما هر روز باتجربه‌تر می‌شوند. در لیگ ملت‌ها و جام واگنر بازی کردند و باید ترسشان کمتر می‌شد اما این طور نشد. شاید حواشی قبل از رفتن به جام واگنر روی بازیکنان اثر گذاشت و تیم شادابی گذشته را نداشت.

حسینی درباره فرمت برگزاری مسابقات گفت: شیوه برگزاری این رقابت‌ها از پیش تعیین شده بود و ما می‌دانستیم در چه شرایطی هستیم. تیمی که قصد صعود به مراحل بالا را دارد باید به تمام موضوعات فکر کرده باشد و نمی‌توانیم شکست تیم را به این مسائل ربط دهیم. بازیکنان خوب بازی نکردند. درست است که شانس هم در این قضایا دخیل است و آرژانتین خوش شانس بود و به مرحله بعد صعود کرد اما تیم باید تمام اتفاقات را از قبل بسنجد. البته که اگر با بازی خوب می‌باختیم کسی ناراحت نمی‌شد اما تیم آن‌گونه که باید باشد، نبود و باید دلیل این موضوع از سوی کارشناسان بررسی شود که چرا بازیکنان خود واقعی‌شان نبودند.

همیشه معتقدم هیچ فدراسیونی به اندازه فدراسیون والیبال به تیم‌های ملی‌اش بها نمی‌دهد. این فدراسیون همه جوره از تیم‌های ملی حمایت می‌کند به ویژه تیم‌های پایه که بازیکنان تیم ملی بزرگسالان را در آینده تشکیل می‌دهند. همین حالا هم بسیاری از بازیکنان تیم ملی از تیم‌های پایه کار خود را آغاز کرده‌اند و از تیم‌های باشگاهی به تیم ملی نرسیدند. فدراسیون استعدادیابی کرده و از ابتدا روی این بازیکنان کار کرده تا به حال به این جا رسیده‌اند.

بازیکن اسبق تیم ملی در پایان گفت: نمی‌توان این موضوع را منکر شد که تیم‌های ملی زنان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان همگی چندین دیدار تدارکاتی را تجربه کرده‌اند و کجا فدراسیونی برای تیم‌های ملی‌اش در این حد هزینه می‌کند. فدراسیون کاری را که در توانش بود در قبال تیم‌های ملی کشور انجام داد. درست است که مدال‌های خوبی گرفته‌ایم اما بهتر از این هم می‌توانستیم نتیجه بگیریم.

دیدگاه‌ها