کد خبر : 1842768 | 17 شهریور 1401 ساعت 19:22 | 177.4K بازدید | 91 دیدگاه

حرف‌های عجیب تاج در مورد مجوز حرفه‌ای؛

پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد؟

حرف‌های مهدی تاج در مورد ابطال مجوز حرفه‌ای پرسپولیس، بازتاب زیادی در فضای فوتبال ایران داشته است.

پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد؟

به گزارش ورزش سه، دو هفته پیش حسن کامرانی‌فر، دبیرکل وقت فدراسیون فوتبال برای جلسه با مدیران باشگاه پرسپولیس به همراه برخی از همکاران خود راهی ساختمان این باشگاه شد و جلسه طولانی را با درویش و کارمندان باشگاه پرسپولیس برگزار و این را به منزله شروع فرآیند دریافت مجوز حرفه‌ای مطرح کرد.

اما امروز مهدی تاج در نشست خبری مفصل خود در پاسخ به سوال خبرنگاری که پیرامون سهمیه ایران در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا (که شهریور سال آینده برگزار خواهد شد) سوال پرسید، از عبارت «تیم حذف شده» برای پرسپولیس استفاده کرد تا نگرانی در بین هواداران این تیم ایجاد شود.

البته وقتی به اصل حرف تاج گوش می‌کنید، برداشت دقیقی از اظهارات او نخواهید داشت اما به نظر یک نکته مشترک در حرفهای او و دبیرکل سابق فدراسیون (در باشگاه پرسپولیس) وجود داشت: استقلال و نساجی به عنوان دو قهرمان ایران، سهمیه حضور در لیگ قهرمانان را خواهند داشت.

به این ترتیب مشخص می‌شود که قهرمان لیگ بیست و دوم و قهرمان جام حذفی ۱۴۰۱-۰۲ نیز در لیگ قهرمانان آسیا دارای سهمیه خواهند بود اما چرا مهدی تاج اعلام کرد که پرسپولیس حتی در صورت قهرمانی هم اجازه شرکت در رقابتهای آسیایی را ندارد؟

1734918

باشگاه پرسپولیس معتقد است که برنامه خود برای دریافت مجوز حرفه‌ای را آغاز کرده و تا بهمن ماه سال جاری فرصت دارد تا با تکمیل مدارک، لایسنس حرفه‌ای خود برای حضور در لیگ قهرمانان ۲۰۲۳-۲۴ را دریافت کند.

قرمزها از سوی دیگر معتقدند کاستی مدارک آنها با باشگاه استقلال یکی است و با پرداخت بدهی، تفکیک مالکیت و حل مشکلات زیرساختی مربوط به ورزشگاه میزبان، مشکلی برای دریافت مجوز حرفه‌ای نخواهند داشت.

به هر حال باید منتظر اخبار بیشتر ماند و دید که فدراسیون چه تصمیمی برای مجوز حرفه‌ای دارد اما نکته مهم این است که به نظر امسال هم قهرمان لیگ و جام حذفی راهی لیگ قهرمانان خواهند شد که البته درباره مستقیم و غیرمستقیم بودن آن باید بحث و بررسی صورت بگیرد.

هرچه هست حذف پرسپولیس، استقلال یا هر تیم دیگری از حالا قطعی نیست و احتمالا دوباره باید منتظر زمستان پرماجرا در رابطه با دریافت لایسنس حرفه‌ای ماند.

دیدگاه‌ها