کد خبر : 1842822 | 18 شهریور 1401 ساعت 13:14 | 36.2K بازدید | 7 دیدگاه

واکنش کاپیتان سابق تیم‌ملی به ناکامی در قهرمانی‌جهان

علیرضا نادی، کاپیتان سابق تیم ملی والیبال ایران معتقد است که نسل فعلی بازیکنان بسیار با استعداد و قدرتمند هستند.

واکنش کاپیتان سابق تیم‌ملی به ناکامی در قهرمانی‌جهان

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال ایران، در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی مسابقات قهرمانی جهان مقابل یکی از بزرگان دنیای توپ و تور یعنی برزیل قرار گرفت و با یک عملکرد ناامیدکننده ٣-٠ شکست خورد تا از صعود به مرحله بعدی باز بماند.

علیرضا نادی، در خصوص عملکرد تیم ملی ایران در رقابت‌های قهرمانی مردان جهان گفت: درست است که این تیم نتیجه چندان خوبی از این رقابت‌ها به دست نیاورد اما تصور می‌کنم اگر در مرحله مقدماتی بازیکنان تلاش می‌کردند تا به عنوان گروه اول صعود کنند، شانس بیشتری برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی داشتیم چون یک دیدار دوستانه با اوکراین انجام داده بودیم و شناختی نسبی از این تیم داشتیم.

به کادر فنی و بازیکنان خسته نباشید می‌گویم که بعد از سه ماه فشار مسابقات لیگ ملت‌ها و جام واگنر بلافاصله به مسابقات جهانی رفتند، در حالی‌که فرصت ریکاوری وجود نداشت و مقداری خسته بودند. در رقابت‌های قهرمانی جهان تمام تیم‌ها به دنبال قهرمانی هستند و شرایط با لیگ ملت‌ها کمی متفاوت است.

مربی بین‌المللی والیبال ضمن انتقاد به شیوه برگزاری مسابقات قهرمانی جهان گفت: هر سال قوانین تغییر می‌کند، در حالی‌که باید برنامه‌ریزی مشخصی وجود داشته باشد و همان را در سال‌های بعد ادامه دهند. در روش فعلی برگزاری مقداری حق تیم‌ها ضایع می‌شود مثلا تیم آرژانتین بازی‌های خیلی بدی را در مرحله مقدماتی انجام می‌دهد اما صعود کرده و در مرحله حذفی صربستان را شکست می‌دهد. این فرمت خیلی جالب نیست.

او با اشاره به جوان‌گرایی تیم ملی عنوان کرد: هر تغییری برای رسیدن به نتیجه نیاز به صبر و حوصله دارد. نسل فعلی بسیار با استعداد و قدرتمند هستند و میانگین سنی خوبی دارند. این نسل می‌توانند آینده خیلی خوبی در چهار سال پیش رو داشته باشند، جدای از نتیجه جهانی باید این بازیکنان آینده‌دار حفظ شوند تا در سال‌های آینده موفقیت‌های بیشتری برای کشورمان کسب کنند.

دیدگاه‌ها