کد خبر : 1842836 | 18 شهریور 1401 ساعت 14:30 | 12.5K بازدید | 6 دیدگاه

هر بازی می‌توانیم یازده تغییر داشته باشیم؛

قلعه‌نویی با فکر قهرمانی می‌خوابد و بیدار می‌شود

مجتبی سرآسیایی، مربی گل‌گهر سیرجان از برگزاری بازی در ورزشگاه پاس قوامین بدون حضور تماشاگران گلایه دارد.

 قلعه‌نویی با فکر قهرمانی می‌خوابد و بیدار می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، امیر قلعه‌نویی که علائم سرماخوردگی دارد نتوانست در کنفرانس خبری پیش از بازی با پیکان شرکت کند و مجتبی سرآسیایی جای او به نشست خبری آمد. او در ابتدا گفت: می‌دانیم که با یک تیم با برنامه و با شخصیت فوتبالی و سخت‌کوش بازی داریم. یک مربی شجاع دارند که از رفقای خوب ما هستند و زحمت زیادی برای این تیم کشیدند. خودم قریب به ۶سال در خدمت این باشگاه بودم و می‌دانم کار سختی داریم. آن‌ها دارای سازماندهی دفاعی قوی هستند و در موقعیت‌هایی که ایجاد می‌کنند، باهوش و زرنگ هستند. ما باید در بازی فردا در مدار تاکتیک و شرح وظایف‌مان باحوصله و سختگیری بازی کنیم. باید از همه بازی‌هایی که تا الان انجام دادیم بهتر بازی کنیم.

او ادامه داد: تمرینات خیلی خوبی داشتیم. تقریبا باشگاه گل‌گهر راه و مسیر خودش را پیدا کرده است. نمی‌خواهم به شرایط جدولی الان‌مان اشاره کنم چون برنامه‌ریزی برای شرایط بهتر از این هم هست ولی برای این شرایط تکیه می‌کنم به اتفاقاتی که فصل پیش برای گل گهر افتاد. اتفاقات عجیب و غریب بود ولی خارج شدن از این بحران کار هرتیمی نبود. هیئت مدیره گل‌گهر و تجارب بزرگ آقای قلعه‌نویی در برون رفت از این شرایط سخت تاثیرگذار بود و آنجا بود که گل‌گهر شخصیت خود را در فوتبال ایران ثابت کرد. به ظاهر هفت امتیاز از ما کم شد ولی ضربه‌ای که خوردیم بیش از ۱۵ امتیاز بود و در پایان فصل این گل‌گهر بود که با همه این مشکلات چهارم جدول شد.

ویدئو: 259839

سرآسیایی در خصوص بازی فردا با پیکان در دستگردی گفت: ما انتقاد و ایرادی که داریم این است که ما در لیگ بیست و دوم هنوز در مورد زمین مشکل داریم و فردا می‌خواهیم در زمینی بازی کنیم که سه تیم در آن بازی می‌کنند. در آن تمرین داده می‌شود و از لحاظ تماشاچی شرایط خوبی ندارد. من نمی‌دانم چطور می‌شود که ما نمی‌توانیم از تماشاچی‌مان استفاده کنیم‌ نه گل‌گهر و نه پیکان تماشاگر زیادی در تهران ندارد که بگوییم کنترلش کار سختی است. بعد از کرونا، تماشاگران مطالبه زیادی برای ورود به ورزشگاه‌ها داشتند ولی هنوز این اتفاق نیفتاده است‌.

او ادامه داد: زمین از لحاظ فوتبالی بازی فردا را تحت تاثیر قرار خواهد داد. ما یک‌بار به تیم نساجی می‌گوییم به دلیل شرایط زمین نمی‌توانی در شهر خودت بازی کنی و یک وقت هم در تهران بزرگ این بحث برای ما اتفاق می‌افتد. این اتفاق به شخصیت فوتبال ما لطمه می‌زند. این پارادوکس‌ها در فوتبال ما اتفاق می‌افتد. با این حال آمادگی کامل داریم و می‌دانیم بازی بسیار سختی را مقابل این تیم زرنگ داریم. ما باید برای رسیدن به اهداف بزرگ‌مان بازی را با سه امتیاز تمام کنیم. مهم این است که صبورانه مسیر تاکتیکی خود را ادامه دهیم تا به هدفمان برسیم.

مربی گل‌گهر در مورد رقبای اصلی‌شان گفت: شش، هفت تیمی که از لحاظ بازیکن کیفیت خوبی دارند مشخص هستند. امسال در نقل و انتقالات اتفاقات خاصی افتاد اما باشگاه ما هدفمند است و در نقل و انتقالات هم این را ثابت کردیم. بازیکنان بزرگی از تیم ما خارج شدند و بازیکنان با کیفیتی هم داریم اما باتوجه به خروج این بازیکنان، قالب تیم‌ حفظ شد. پرسپولیس، استقلال، سپاهان، فولاد و مس رفسنجان هم از لحاظ مهره و هم از لحاظ کیفی شرایط نقل و انتقالاتی خوبی را سپری کرده‌اند. بازی ساده در لیگ امسال نداریم و یکی از سخت‌ترین لیگ‌های ادوار مختلف است. تیم‌هایی مثل ملوان و هوادار در جدول جای‌شان عوض خواهد شد، تراکتور هفته پیش پایین بود و با یک برد بالا آمد و این جابجایی‌ها تا نیم فصل زیاد خواهد بود.

1743436
او راجع به اهداف امسال‌شان بیان کرد: هدف‌گذاری باشگاه و آقای قلعه‌نویی در همه سال‌های مربی گری‌اش مشخص بوده و هیچ‌وقت قانع نیست که به جز قهرمانی در مورد چیزی صحبت کند. شاید در این سن و سال چیزهایی که از ایشان و روح بزرگش یاد می‌گیریم این است که صبح با رویای قهرمانی از خواب بیدار می‌شود و شب با همین رویا می‌خوابد؛ با این رویا زندگی می‌کند و همین را هم به تیم و باشگاهش انتقال می‌دهد. ما به این تیم باور داریم؛ شاید الان ستاره‌های خاصی نداشته باشیم درصورتی‌که ما همیشه می‌گوییم تمام تیم ما و حتی بازیکنان جوان هم ستاره هستند، فوتبالیست‌های بزرگی هستند و خواهند شد. تیمی که تحت مدیریت امیر قلعه‌نویی است قطعا رویای قهرمانی دارد و هدف‌مان حضور در جمع چهار تیم است ولی محوریت تلاش ما و تمرينات ما قهرمانی است.

سرآسیایی در خصوص شکست‌ناپذیری گل‌گهر گفت: در رابطه با آمار ۲۵ بازی بدون باخت باید بگویم همان دو بازی که ما باختیم به هیچ‌وجه حق‌مان باخت نبود. تیم ما دارای یک شخصیت بسیار خوب از نظر سازماندهی دفاعی و برگشت به بازی است که در این چند بازی خودش را نشان داد. علی‌رغم اتفاقاتی که گاهی در شرایط فوتبالی می‌افتد تیم ما شرایط بازگشت به بازی دارد. 

مربی گل‌گهر راجع به گلزنی بایناما گفت: شرایط بایناما طبیعی است و این فشار هم طبیعی بوده است. این بازیکن جوان و از نظر شخصیتی بزرگ است. در تمام این سال‌ها آقای قلعه‌نویی ثابت کرده که بازیکنان خارجی‌ که به لیگ وارد می‌کند بسیار باکیفیت هستند. این بازیکن بسیار می‌تواند به خودش اضافه کند و شرایط بسیار بهتری را در ادامه داشته باشد. قطعا به درد تیم ما هم خواهد خورد و در بازی قبل از شرایط فشار خارج شد.

مربی گل‌گهر در مورد اینکه قلعه‌نویی به ترکیب ایده‌آل رسیده یا خیر گفت: ما ۲۵ بازیکن یا بیش‌تر در شرایط بازی داریم و تمام این بازیکنان می‌توانند در هر بازی شرایط بازی کردن داشته باشند، همه می‌دانند در تیم امیر قلعه‌نویی شرایط ثابتی برای بازی نیست و هر بازی تاکتیک و تفکرات خودش را دارد. این موضوع ارتباطی با پیدا کردن ارنج اصلی یا ساختار اصلی ندارد و هر بازی تفکرات خودش را دارد. ما بازیکنانی باقابلیت و کیفیت بسیار خوبی داریم؛ بازیکنان باتجربه و جوانانی که در هر بازی می‌توانند شرایط خوبی برای بازی کردن داشته باشند.

دیدگاه‌ها