کد خبر : 1842970 | 19 شهریور 1401 ساعت 13:07 | 47.4K بازدید | 1 دیدگاه

این سبک برای تیم ملی مناسب است؛

تمجیدهای تمام نشدنی کیا رحمتی از کی‌روش!

کیانوش رحمتی معتقد است بازیکنان تیم ملی با حضور کارلوس کی‌روش با انرژی و توان بیشتری وارد زمین مسابقه خواهند شد.

تمجیدهای تمام نشدنی کیا رحمتی از کی‌روش!

به گزارش ورزش سه، کیانوش رحمتی بازیکن سابق تیم ملی ایران درباره انتخاب کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی جدید تیم ملی به خبرنگار ما گفت: در این مدت در فدراسیون مشکلات مدیریتی‌ای وجود داشت که باعث شده بود تمام فوتبال ما سردرگم باشد؛ اگر این تغییر زودتر صورت می‌گرفت بهتر بود اما در مجموع فکر می‌کنم آقای کی‌روش با توجه به تجربه‌ای که دارند، بیشتر می‌توانند به تیم ملی کمک کنند.

او با تمجید از کی‌روش ادامه داد: آقای کی‌روش سطح بالایی از مربیگری دارد و در سبک خودش، جزو سه چهار نفر اول است. شاید تیم‌های ایشان فوتبال دلنواز و تهاجمی ارائه ندهند اما فوتبال بسته‌ای بازی می‌کنند و می‌توانند حریف را تحت فشار بگذارند و کمترین فضا را به تیم های حریف بدهند. از آنجا که در جام جهانی تمام تیم‌های هم‌گروه ما، تیم‌های خوبی هستند و بازیکنان تاثیرگذاری در خط جلو دارند، به نظر من سبک آقای کی‌روش در‌ جام جهانی بیشتر می‌تواند به تیم ما کمک کند.

رحمتی در مورد نحوه برکناری دراگان اسکوچیچ بیان کرد: خود من یک مربی جوان هستم و می‌خواهم این مسیر را طی بکنم؛ اگر این اتفاق برای خود من می‌افتاد، می‌توانست در روند مربیگری من در سال‌های آینده هم تاثیر بگذارد. می‌دانم که در حال حاضر آقای اسکوچیچ سخت‌ترین روزها را می‌گذراند و به لحاظ روحی و روانی واقعا تحت فشار است، ولی در فوتبال، چه در دوران بازی و چه در دوران مربیگری، گاهی اتفاقاتی رخ می‌دهد که باب دل‌ بازیکنان و مربیان نیست اما مجبوریم به کارمان ادامه بدهیم و بتوانیم بهتر از قبل خودمان را نشان بدهیم.

1743621

وی با انتقاد از برخی مسائل رخ داده در تیم ملی در دوره حضور اسکوچیچ عنوان کرد: در زمان آقای کی‌روش مشخص بود که چه فوتبالیست‌هایی به تیم ملی دعوت می‌شوند ولی در دوره آقای اسکوچیچ نفراتی دعوت می‌شدند که برای تیم ملی کوچک بودند. در این مدت گاها بازیکنانی به تیم ملی دعوت شدند که در باشگاه خودشان عملکرد خوبی نداشتند اما در لیست تیم بودند.

رحمتی افزود: از طرفی اتفاقاتی افتاد که شاهد رفتارهای غیر حرفه‌ای از چند بازیکن بودیم که ناشی از مدیریت ضعیف ما، چه در فدراسیون و چه کادر فنی بود که بازیکنان به خودشان اجازه چنین کاری را دادند. در نهایت فکر می‌کنم با رقم خوردن این اتفاقات، تغییر سرمربی می‌توانست تصمیم خوبی باشد. با آن شرایط، در جام جهانی بازیکنان نمی‌توانستند صد درصد توان‌شان را در زمین پیاده کنند. همه این عوامل باعث می‌شود فعلا این تصمیم، مناسب به نظر برسد.

بازیکن سابق تیم ملی با اشاره به زمان کمی که کارلوس کی‌روش در اختیار دارد گفت: مهم‌ترین وظيفه هر سرمربی ساخت تیم است و این مسئله هم فقط مربوط به بعد فنی نیست. درست است که هر سرمربی نیاز به زمان دارد اما کی‌روش آدم باهوش و زیرکی است و قطعا می‌تواند بسیار سریع تیم یک‌دست و یک‌دلی بسازد که بتواند در زمین با ۲۰۰ درصد انرژی و تمرکز و تعهد بازی کند. همانطور که در ابتدا اشاره کردم کی‌روش در سبک خودش جزو نفرات اول است و این نوع سبک در‌ جام جهانی می‌تواند در جام جهانی در بحث نتیجه کمک بیشتری به ما کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی شانس صعود از مرحله گروهی را خواهد داشت گفت: کار سختی است و احتمال آن خیلی کم است اما ما به بازیکنان امیدوار هستیم‌؛ ما در‌ حال حاضر بازیکنانی در سطح جهانی داریم و با در اختیار داشتن سردار آزمون، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، وحید امیری و ... شانس صعود داریم اما با اتفاقاتی که در یک سال اخیر برای فدراسیون فوتبال رخ داد، کار سخت است. شاید ما از الان اردوهای خوبی برگزار کنیم اما بازی‌هایی که باید در اردوهای گذشته برگزار می‌شد، نشد. روزی که ما به جام جهانی صعود کردیم همه جامعه فوتبال به صعود به مرحله بعد فکر می‌کردند اما اتفاقاتی غیرفوتبالی در فدراسیون فوتبال و هیئت رئیسه افتاد و با وجود اینکه آقای ماجدی و چند عضو دیگر فوتبالی بودند، اشخاصی وارد هیئت رئیسه شدند که اصلا فوتبالی نبودند اما تصمیم‌گیرنده فوتبال ما شده بودند. همین عوامل باعث شد که ما عقب و عقب‌تر بیفتیم و شرایط اردویی خوبی فراهم نشود؛ الان من و همه جامعه فوتبال دنبال این هستیم که بازی‌های آبرومندانه‌ای از تیم ملی در جام جهانی ببینیم.

1743622

رحمتی تصریح کرد: فوتبال یک ورزش غیرقابل پیش‌بینی است اما با چیزی که از مدل بازی اسکوچیچ و مدل بازی کی‌روش دیدیم، من فکر می‌کنم با کی‌روش بازی‌های آبرومندانه‌تر و محکم‌تری می‌بینیم و شاهد تیم بهتری خواهیم بود. در مجموع فکر می‌کنم "تیم بودن" باعث می‌شود که عملکرد بهتری را از تیم ملی در جام جهانی ببینیم.

رحمتی در ارزیابی از تصمیم سریع مهدی تاج در خصوص تغییر سرمربی تیم ملی گفت: هر تصمیمی پیامدهایی در آینده دارد. رئیس فدراسیون این اختیار را دارد که سرمربی تیم ملی را انتخاب کند. به هر حال در‌ چند ماه آینده می‌توانیم ببینیم تصمیم آقای تاج درست بود یا خیر.

او در پایان عنوان کرد: آرزو می‌کنم که با وجود تمام اتفاقات قدردانی خیلی خوبی از آقای اسکوچیچ داشته باشیم تا جامعه جهانی فوتبال، فرهنگ فوتبال ایران را ببینند. به هر حال تصمیمات گرفته می‌شود اما چیزی از ارزش‌های آقای اسکوچیچ کم نمی‌شود؛ ایشان زحمات زیادی کشیدند و باید قدردانی خوب و فوتبالی صورت بگیرد که بازتاب جهانی داشته باشد. از طرفی امیدوارم بازیکنان بتوانند به سرعت در اردوهای پیش رو به اتحاد بیشتری برسند تا بتوانیم در جام جهانی بازی‌های خوبی انجام بدهیم.

دیدگاه‌ها