کد خبر : 1842981 | 19 شهریور 1401 ساعت 14:47 | 8.1K بازدید | 6 دیدگاه

اسکوچیچ با جان و دل زحمت کشید اما...

نکیسا: وزن نیمکت تیم ملی با کی‌روش بالا می‌رود

نیما نکیسا اعتقاد دارد اهالی فوتبال باید موضع‌گیری و جناح‌بندی‌های خود را کنار بگذارند تا تیم ملی با آرامش کامل وارد رقابت‌های جام جهانی بشود.

نکیسا: وزن نیمکت تیم ملی با کی‌روش بالا می‌رود

به گزارش "ورزش سه"، نیما نکیسا دروازه‌بان تیم ملی ایران در جام جهانی ۹۸ فرانسه درباره حضور کارلوس کی‌روش روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ گفت: آقای کی‌روش شناخت کافی از فوتبال کشور دارد و حضور ایشان وزن تیم ملی را بالاتر می‌برد. ما گاهی با شخص‌ مشکل داریم و گاهی با شخصیت‌های حقوقی؛ آقای کی‌روش در حال حاضر یک شخصیت حقوقی است و به عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب شد. من در این باره تصمیم‌‌گیرنده نبودم و بزرگترهایی که اهل ایدئولوژی هستند، صلاح را بر این دیدند که این اتفاق رخ بدهد.

وی افزود: من ممنون زحمات آقای اسکوچیچ هستم و بسیار برای ایشان و نتایج‌شان احترام قائل هستم. ایشان با جان و دل در کشور ما کار کرد و چه بسا من هم با افرادی که می‌گفتند ایران می‌تواند با اسکوچیچ وارد این جام جهانی شود تا حدودی موافق بودم اما باید بپذیریم کی‌روش وزن تیم ملی ما را بسیار بالاتر می‌برد و حضور جواد نکونام هم این وزن را به مراتب بالاتر خواهد برد.

نکیسا با قدردانی از زحمات وحید هاشمیان در تیم ملی ایران ادامه داد: آقای وحید هاشمیان مدت زیادی در کنار تیم ملی ایران و آقای اسکوچیچ بودند و خدمات شایسته‌ای به تیم ملی ارائه دادند؛ ایشان یک فوتبالیست متین، محجوب و جنتلمن بودند که سال‌ها در فوتبال آلمان حضور داشتند و باعث افتخار هر ایرانی و منِ هم‌بازی‌اش است اما الان با توجه به تصمیماتی که گرفته شده، همه باید حامی تیم ملی و در کنار مملکت‌مان باشیم‌.

او با اشاره به برخی انتقاداتی که به انتخاب کی‌روش می‌شود بیان کرد: الان وقت تسویه حساب‌های شخصی نیست؛ در‌حال حاضر در گروه‌های مختلف نکاتی مطرح می‌شود و جناح‌بندی‌هایی اتفاق افتاده است. قطعا در این مملکت مقام بالادستی و نظارت‌های زیادی وجود دارد و اظهار نظر‌های بیهوده‌ای که هیچ دخل و تصرفی در اتفاقات نخواهد داشت، فقط موضع‌گیری ما را نسبت به اشخاص نشان می‌دهد.

نکیسا تاکید کرد: در حال حاضر بحث ما آقای تاج، آقای کی‌روش و آقای اسکوچیچ نیست؛ بحث ما مملکت‌مان است. بحث ما این است که اگر کشورمان بتواند از گروه بسیار سخت خود بالا برود، اتفاق بسیار بزرگی برای کشور ما در جهان و فیفا رقم خواهد خورد و چه بسا بتوانیم به پول‌های بلوکه شده‌مان دست پیدا کنیم و بتوانیم صاحب کرسی‌های بهتری در فیفا و AFC بشویم. این مسائل نیازمند یک وفاق ملی و آرامش درون سازمانی است.‌ خواهش من این است که به جای توهین، راهکار ارائه کنیم و به جای تخریب افراد، ایدئولوژی و پروپوزال ارائه کنیم و ببینیم چه چشم‌اندازی برای آینده داریم. راهکارهایی که ارائه می‌شود باعث می‌شود که ما بتوانیم در آینده چشم‌اندازهای موفقی را برای تولید بازیکنان موفق در فضای فوتبال پایه و در نهایت تیم ملی فوتبال کشورمان داشته باشیم.

دروازه‌بان سابق تیم ملی ایران در واکنش به اینکه این تغییر بسیار دیر صورت گرفته و کی‌روش زمان زیادی تا جام جهانی نخواهد داشت گفت: چه باید کرد؟ آیا من و شما تصمیم‌گیرنده بودیم؟ مجددا اعتمادی به آقای تاج شده و این اتفاق در سلامت کامل رخ داده و ایشان هم این تصمیم را گرفتند. برخی از دوستان گفتند لابی‌هایی انجام شده و رانتی وجود داشته است؛ اگر لابی و رانتی بوده توسط کسانی اتفاق افتاده که در آن زمان صاحب منصب بودند و زمام کار در دست آنها بوده نه شخصی که از بیرون آمده و کاندید شده است. این مسائل نشان می‌دهد این شخصی با وجود نظرات مخالفی که وجود داشته، به قدری موفق کار کرده که مجمع مجددا ایشان را اصلح دانسته است. من خودم را در این موضوع دخالت نمی‌دهم چون شاید نظر من به عنوان فوتبالیست اسبق این کشور، قابل توجه باشد و این بحث‌ها و بداخلاقی‌های درون سازمانی می‌تواند مردم را نسبت به ما بدبین کند.

نکیسا با اشاره به مسائلی که درباره مهدی تاج مطرح می‌شود ادامه داد: ما از هم جدا نیستیم؛ ما کنار هم هستیم. این روزها شاهد این هستیم که برخی افراد می‌گویند ما پرونده‌ای از آقای تاج رو کرده‌ایم؛ این چه پرونده‌ای است؟ ما اینجا مراجع ذی‌صلاح، کمیته بدوی، بازرسی کل کشور و حراست وزارت ورزش نداریم؟ پلیس امنیت، وزارت اطلاعات و مراجعی که نظر بدهند، نداریم؟ اینهمه آدم سه شخص را تایید صلاحیت کردند اما هنوز دوستان ما دنبال این هستند که از یکی از این سه نفری که بسیار در فوتبال کشور خوش‌نام است، یک چیزی رو کنند تا فضای مجازی را به نفع خودشان و در جهت افزایش فالوورها تمایل بدهند. عزیز من! اینجا پای مملکت من در میان است؛ مملکتی که در هشت سال، بیش از ۷۰۰ هزار جوانش، بخاطر یک وجب از آن، زیر خاک رفتند. مملکتی که در همین ایام پنج میلیون نفر با جان و دل و اعتقاد و بدون چشم‌داشت به پست و مقام، به زیارت عتبات عالیات می‌روند. پس اگر ما هم یکدیگر را دوست داریم اجازه بدهیم تیم ملی در سلامت کامل کار کند.

او افزود: ما در حال حاضر می‌توانیم چه تغییری ایجاد کنیم؟ بهتر است حمایت کنیم تا تیم ملی نتیجه بگیرد. پس از آن فرصت زیادی برای حمایت منصفانه با ادبیات درست وجود دارد. انتقاد همراه با توهین و افترا و استرس و تشویش باید از ما دور باشد که متاسفانه در گروه‌های مختلف شاهد آن هستیم. من مخلص و نوکر مردم هستم و پولی هم در زمان نوکری‌ام نگرفته‌ام که بگویند بازی کردی و پولش را گرفته‌ای؛ کل قراردادهای من در دوران فوتبالم به همراه جام جهانی، جام ملت‌ها، المپیک آسیایی و جام باشگاه‌های آسیا و ‌... به ۲۰۰ میلیون نمی‌رسد. با این شرایط نگاه من حمایتی است؛ من از فدراسیون‌، آقای کی‌روش، آقای نکونام و هر کسی که سکان هدایت تیم ملی را بر عهده داشته باشد، حمایت می‌کنم.

پیشکسوت فوتبال ایران در پاسخ به اینکه چقدر برای صعود تیم ملی به مرحله دوم‌ جام جهانی شانس قائل است گفت: اگر دست‌مان در دست هم باشد و در کنار یکدیگر باشیم این اتفاق رخ می‌دهد؛ مثل بازی با استرالیا که هیچکس فکر نمی‌کرد آن اتفاق بزرگ رقم بخورد اما یک وفاق ملی ایجاد شد و آن تعداد ایرانی در سراسر جهان دست به دعا برداشتند و معجزه الهی اتفاق افتاد، باز هم این اتفاق بزرگ رخ خواهد داد.

او در پایان در‌ واکنش به اینکه از نظر او با حضور کی‌روش اتحاد به تیم ملی بازمی‌گردد یا خیر گفت: من هیچ سمتی در تیم ملی ندارم اما مطمئن هستم آقایان تاج، کی‌روش، نبی، قنبرزاده و استیلی به قدری تجربه دارند که بچه‌ها را همدل و متحد کنند و سپس آنها را راهی جام جهانی کنند.

دیدگاه‌ها