کد خبر : 1842993 | 19 شهریور 1401 ساعت 16:02 | 27.5K بازدید | 0 دیدگاه

دو فرنگی کار در 4 وزن اول به یک چهارم رسیدند

شوک گرایی و کامبک های دیدنی دادمرز و علیزاده

در روز شکست ناباورانه محمدعلی گرایی، پویا دادمرز و ناصر علیزاده به مرحله یک چهارم نهایی کشتی فرنگی قهرمانی جهان صعود کردند.

شوک گرایی و کامبک های دیدنی دادمرز و علیزاده

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان از ظهر امروز در بلگراد صربستان آغاز شده و 4 نماینده کشورمان نیز به روی تشک رفتند که پویا دادمرز و ناصر علیزاده توانستند با ارائه کشتی هایی زیبا به مرحله یک چهارم پایانی راه پیدا کنند اما دو کشتی گیر باتجربه تر تیم یعنی محمدعلی گرایی و محمدرضا مختاری عملکرد ضعیفی داشتند و مقابل حریفان خود شکست خوردند.
* نماینده ایران در وزن 55 کیلوگرم پویا دادمرز است که در نخستین گام به مصاف  اکرم اوزترک ترکیه ای و نفر سوم ۲۰۱۸ جهان رفت که در همان ابتدای کار خاک شد و بعد از آن هم با اخطار کم کاری داوران در خاک قرار گرفت که با اجرای فن حریف دو امتیاز دیگر نیز از دست داد تا نتیجه ۵ بر صفر شود. دادمرز در وقت دوم و در حالت خاک یک فیتوی ۲ امتیازی  اجرا کرد و در ادامه نیز توانست با بیرون کردن حریف از تشک ۳ امتیاز دیگر کسب کند تا کامبک خود را کامل کرده و با پیروزی 6 بر 5 راهی مرحله یک چهارم نهایی شود. او در این مرحله به مصاف برنده مسابقه بین امانگلی بکبولاتوف از قزاقستان و ندیالکو پتروف از بلغارستان خواهد رفت.
* محمدرضا مختاری در وزن 72 کیلوگرم و پس از یک دور استراحت، در نخستین دیدار خود در وزن ۷۲ کیلوگرم برابر ابراهیم غانم مصری الاصل قرار گرفت که برای  تیم فرانسه کشتی می گرفت. مختاری پس از اینکه در وقت نخست بر روی خاک مقاومت کرد و امتیازی به حریف خود نداد، در وقت دوم توانست با اجرای یک بارانداز در حالت خاک دو امتیاز بگیرد اما هنگام اجرای سالتو بارانداز خودش در خاک قرار گرفت و یک امتیاز از دست داد. نماینده کشورمان در ثانیه های پایانی خاک شد و پس از آن هم یک اخطار به دلیل استفاده از پا گرفت که پس از رد شدن اعتراض مربیان ایران، در نهایت با نتیجه ۷ بر ۳ مغلوب این حریف فرانسوی شد تا با شروعی دور از انتظار، منتظر حضور این حریف فرانسوی در دیدار فینال بماند.
* محمد علی گرایی در وزن 77 کیلوگرم، ابتدا به مصاف آنتونیو کامنیاسویچ از کرواسی رفت که پس از اجرای یک سالتو بارانداز در وقت نخست، 5 امتیاز پیش افتاد اما در وقت دوم 4 امتیاز از دست داد تا در نهایت این مسابقه را با برتری 5 بر 4 به سود خود به پایان برساند اما در مرحله یک هشتم پایانی و در مصاف با قهرمان جهان و المپیک از کره جنوبی یعنی کیم هیون وو، نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و پس از اینکه در وقت نخست بارانداز شد و 3 بر صفر عقب افتاد، در وقت دوم نتوانست در حالت خاک امتیازی بگیرد و در ثانیه های پایانی نیز در کنار تشک خاک شد تا با نتیجه 6 بر 1 مغلوب این حریف کهنه کار شده و برای حضور در جدول شانس مجدد، منتظر رسیدن او به دیدار فینال بماند.
* نماینده ایران در وزن 87 کیلوگرم ناصر علیزاده بود که ابتدا مقابل میرکو مینگوزی از ایتالیا به میدان رفت که پس از اجرای دو بارانداز و برتری 5 بر صفر در وقت اول، در وقت دوم و در حالت خاک یک سالتو بارانداز خورد تا نتیجه ۵ بر ۵ شود. نماینده کشورمان در ادامه توانست حریف را به بیرون ببرد تا در نهایت با برتری ۶ بر ۵ راهی دور بعد شود. علیزاده در دور بعد و  در تکرار فینال ۲۰۲۱ آسیا، مقابل آتابک عزیزبکوف از قرقیزستان قرار گرفت که پس از اینکه در وقت نخست 3 بر صفر عقب افتاد،  در وقت دوم توانست دو بارانداز در حالت خاک اجرا کند تا  ۵ بر ۳ پیروز شده و راهی مرحله یک چهارم پایانی و مسابقه با تورپال بیسلطانوف دانمارکی و قهرمان امسال اروپا شود.

دیدگاه‌ها