کد خبر : 1843063 | 19 شهریور 1401 ساعت 20:43 | 10.5K بازدید | 2 دیدگاه

شاید جو ورزشگاه نظر داور را برگرداند؛

پرکاس: گلی که خوردیم مشکوک به آفساید بود

رضا پرکاس معتقد است تنها تاکتیک تراکتور برای مسابقه امروز ارسال‌های بلند بوده است.

پرکاس: گلی که خوردیم مشکوک به آفساید بود

به گزارش ورزش سه، رضا پرکاس پس از شکست برابر تراکتور در نشست خبری عنوان کرد: یک خسته نباشید جانانه به بازیکنانم می‌گویم که ۹۶ دقیقه جنگیدند؛ ما موقعیت‌ داشتیم، بازیکنان خوب پرس کردند و توپ را به گردش درآوردند.

وی افزود: ما چهار بازیکن‌مان را در اختیار نداریم؛ طالب ریکانی کاپیتان تیم‌مان، عباس بوعذار، سینا مریدی و حسن بیت سعید را نداریم اما مابقی بازیکنان که در زمین بودند از جوان ۲۰ ساله ای که به زمین آمد تا بازیکن باتجربه‌ای که در دفاع بود؛ جانانه جنگیدند اما فوتبال همین است و اگر از موقعیت‌ها استفاده نکنید، گل می‌خورید‌. ما دو موقعیت داشتیم و بچه‌ها تلاش خودشان را کردند.

پرکاس درباره عملکرد تراکتور در بازی امروز عنوان کرد: حریف فقط یک کار می‌کرد و توپ را پشت دفاع ما می‌انداخت. ۹۰ دقیقه همین کار را کردند و ما هم به خوبی پوشش دادیم. گلی که خوردیم مشکوک به آفساید بود؛ به هر جهت داور وسط نمی‌تواند تصمیم‌گیر آفساید باشد و داور کنار باید نظر بدهد اما می‌دانید که بعد از ضربه به توپ آفساید از بین می‌رود و تشخیص آن خیلی سخت است. VAR می‌تواند خیلی از مشکلات را حل کند اما ما نداریم و گل مشکوک بود‌.

او در ادامه با گلایه از داوری‌ها گفت: شاید جو هوادار باعث شد که ۵۰-۵۰ ها به نفع حریف سوت زده شود اما ما باید از تصمیمات داور تمکین کنیم. ما هیچوقت با داور برخورد نمی‌کنیم و عملکرد آنها را نقد نمی‌کنیم ولی در صحنه‌های ۵۰-۵۰ همیشه حق را به دفاع می‌دهند. به هر جهت ما تلاش زیادی کردیم و باز هم به بچه‌ها خسته نباشید می‌گویم. تراکتور در خانه خودش و برابر هوادارانش بازی می‌کرد و لازم بود که فشار بیاورند اما من برنامه خاصی از این تیم ندیدم؛ به جز پاس‌های بلند و پشت دفاع که ما تا دقیقه ۹۶ کاملا کنترل کردیم.

پرکاس در واکنش به اینکه با توجه به نتایج صنعت نفت در هفته‌های گذشته، این بازی حساسیت زیادی برای این تیم داشت گفت: همه بازی‌ها برای ما حساس است. ما مقابل پرسپولیس ۴۵ دقیقه به این تیم فشار آوردیم اما فوتبال است.

او سپس در پاسخ به اینکه باشگاه تا چه زمانی از او حمایت خواهد کرد گفت: صحبتی نشده که باشگاه حمایت کند یا نکند؛ وقتی صحبتی نشده دلیلی ندارد که پیش‌داوری کنیم ولی ما با توجه به داشته‌هایمان بسیار عالی کار کرده‌ایم. تاکتیک ما نشان داد که تماما دست حریف را خوانده بودیم؛ حریف هیچگونه کار ترکیبی‌‌ای نکرد‌. شاید تاکتیک آنها این بود که بلند پشت دفاع ما بفرستند و ما هم به تاکتیک سرمربی احترام می‌گذاریم. شاید از این مسیر هم به 10 گل دیگر هم برسند؛ وقتی یک تیم قدرت کارهای ترکیبی را روی زمین ندارد، قطعا به توپ‌های هوایی رو می‌آورد.‌ تاکتیک هر سرمربی قابل احترام است اما ما خیلی خوب توانستیم کنترل کنیم و روی توپی گل خوردیم که مشکوک به آفساید است. در هر صورت بازی تمام شده و برای بازی‌های آینده تلاش می‌کنیم. مهم این است که ما خوب جنگیدیم و در تبریز مقابل ۴۰-۵۰ هزار هوادار، موقعیت گل هم داشتیم.

او در خصوص زمین خوردن بازیکنان صنعت نفت در طول بازی که باعث اعتراض هواداران‌ شده بود عنوان کرد: بازیکنان حریف هم زمین خوردند؛ وقتی توپ در جریان بازی نبود بازیکن تراکتور زمین افتاد و پایش را بالا گرفت و گفتند عضله‌اش گرفته است؛ آیا می‌توانید بگویید از نظر بدنی مشکل دارند و تمرینات ضعیف است؟ بازیکنی که ضربه می‌خورد به من اشاره می‌کند که زانو یا همسترینگم درد می‌کند؛ قطعا در طول بازی همسترینگ فشار می‌آورد اما قطعا هیچکدام از بازیکنان ما از قصد خودش را زمین نزد و نخواست وقت تلف کند. اگر می‌خواستیم بازیکنان بسیار راحت می‌توانستند وقت‌کشی کنند اما در مرام ما نیست؛ ما دو بار فیرپلی انجام دادیم؛ هرچند که فیرپلی جزوی از بازی نیست اما تیم میزبان انجام نداد و گله‌ای نداریم ولی قانون می‌گوید اگر ما داوطلبانه به خاطر مصدومیت بازیکن تراکتور توپ را بیرون می‌زنیم، باید آن توپ را برگردانند اما ندادند و من هم به بازیکنان گفتم ایرادی ندارد. مطمئن باشید هیچکدام از بازیکنان ما قصد این کار را نداشتند چون ما راه‌های گوناگونی داریم و این قدرت را داریم که بتوانیم از راه‌های دیگر وقت را بکشیم یا بازی را بخوابانیم.

پرکاس در مورد کارت زردی که دروازه‌بان تیمش دریافت کرد گفت: دروازه‌بان ما قصد نداشت وقت را بکشد؛ او به جلو آمد که با دفاع‌ها بازی کند چون ما دوست داریم روی زمین کار‌ کنیم. یک لحظه مهاجم حریف فشار آورد و توپ فاصله ۲۰-۳۰ متری داشت تا برسد و مهاجمی که بخواهد سرعت بگیرد، ۶ متر را راحت رد می‌کند. به همین دلیل یک لحظه دودل شد و برگشت کرد که بزند. شاید از دید داور وقت تلف کردن باشد اما ۳ ثانیه هم‌ نمی‌شود.
او درباره سبک بازی صنعت نفت توضیح داد: تیم نفت آبادان بازیکنانی دارد که ذاتا توپ را به گردش درمی آورند. وقتی تیمی قدرت دارد روی زمین بازی کند چه دلیلی دارد توپ را بلند کنیم؟ ما خیلی راحت می توانستیم بازی را باز کنیم اما چون دقیقه آخر بود مدافعان ترجیح دادند توپ را بلند بزنند. تراکتور عقب نشسته بود اما تراکتور 3 دفاعه بازی می‌کرد و جناحین خالی بود. بازیکنان تراکتور بدون توپ کار نمی‌کردند و وقتی توپ داشتنند کار می‌کردند. بهترین کار را کردند و توانستیم بارها خودمان را به جناحین تراکتور برسانیم آن هم نه بازی مستقیم.

پرکاس در خصوص انتقادش از تاکتیک تراکتور عنوان کرد: من نگفتم تاکتیک نداشتند گفتم تاکتیک‌شان ارسال بلند پشت بازیکنان ما بود، این هم می‌تواند یک تاکتیک باشد. تیمی که نمی‌تواند به هر دلیلی روی زمین بازی کند رو به سیستمی دیگر می‌آورد مثلا وقتی ما در ضربات ایستگاهی قوی هستیم به کرنر روی می‌آوریم. بله! گل این تیم روی زمین بود ولی ما در یک لحظه توپ را بیهوده دفع کردیم. پاس دادن در فوتبال برتری یک تیم را نشان نمی‌دهد. مالکیت یعنی خلق موقعیت و منجر شدن به موقعیت. شما می‌توانید در محوطه خودتان چند صد پاس بدهید. به تاکتیک حریف احترام می‌گذارم و نمی‌گویم چیز بدی است. ما اینجا برای حداکثر امتیاز آمده بودیم اما مقابل هواداران تراکتور و 4 بازیکن غایب از جمله ریکانی، مریدی، بوعذار  که مصدوم بودند؛ باید به داشته‌هایمان اکتفا می‌کردیم. وقتی بازی به انتها نزدیک می‌‌شود چرا باید روی به بازی ریسکی بیاوریم؟ در نیمه دوم به اندازه کافی موقعیت داشتیم.

او در پایان در مورد اینکه آیا دلیل مصدومیت‌ها بدنسازی نیست گفت: خیر ریکانی از سال قبل مصدومیت دارد اما به خاطر تعصبی که به تیم دارد با درد بازی می‌کرد اما هماهنگ کردیم او در تهران مداوا شود. بوعذار و مریدی در بازی با پرسپولیس مصدوم شدند و مصدومیت‌های ما ربطی به بدنسازی ندارد.

دیدگاه‌ها