کد خبر : 1843071 | 19 شهریور 1401 ساعت 21:05 | 4.4K بازدید | 0 دیدگاه

امیدوارم این رفتارها باب شود، نه بی‌احترامی و فحاشی؛

رحمتی: جوان‌گرایی تیم، یک ریسک جمعی بود

سرمربی آلومینیوم می گوید که جوان‌تر شدن تیمش حاصل جلسات متعددی بود که پیش از فصل صورت گرفته بود.

رحمتی: جوان‌گرایی تیم، یک ریسک جمعی بود

به گزارش "ورزش سه"، آلومینیوم بعد از شکست خانگی مقابل تراکتور، امشب تساوی ارزشمندی در خانه سپاهان کسب کرد. مهدی رحمتی، سرمربی اراکی در نشست خبری بعد از این بازی گفت: نیاز به گفتن من نیست، سپاهان یک تیم بزرگ و با امکانات، کادرفنی و بازیکنان خوب است. بازی در اصفهان مقابل این تیم و هوادارانش سخت است. در نیمه اول دنبال کنترل حریف بودیم. می دانستیم بیشتر حملات سپاهان از کناره هاست و نقطه قوتش دفاع چپ و راستش است که به خوبی آنها را کنترل کردیم.

او در ادامه افزود: در نیمه اول بازی پایاپایی داشتیم. در لحظاتی هم صاحب توپ و میدان بودیم و توانستیم موقعیت هایی را ایجاد کنیم. بهترین موقعیت ما در این نیمه، ضربه ایستگاهی بود که توپ در شش قدم روی سر حسینی جفت و جور نشد و به بیرون رفت.
در نیمه دوم با توجه به مصدومیت شریفات و تعویضی که انجام دادیم، سپاهان با کمک هواداران و تعویض هایی که کرد یک مقدار بر بازی مسلط شد. ما هم به دنبال کنترل بازی و استفاده بهتر از موقعیت ها بودیم. بهترین موقعیت هم بغل پایی است که محمود قاید رحمتی از شش قدم به بیرون زد. بیشتر بازی در نیمه دوم دست سپاهان بود و ما هم موقعیت هایی داشتیم ولی در کل نتیجه مساوی، نتیجه ای است که دو تیم می توانند از آن راضی باشند.

سرمربی آلومینیوم با ابراز رضایت از تساوی مقابل سپاهان در اصفهان به تمجید از هواداران تیمش پرداخته و تاکید کرد: به هر دو تیم خسته نباشید می گویم. بازی خیلی خوب و جوانمردانه ای بود. به بازیکنانم خسته نباشید می گویم. از تدارکات تیم تا عالی ترین رتبه های باشگاه، یکدل بودیم. و دست تک تک آنها به خصوص هوادارانی که از اراک تشریف آورده بودند؛ می بوسم. آنها نشان دادند که به معنای واقعی کلمه، هوادار آلومینیوم هستند. فکر می کنم که نتیجه مساوی با سپاهان در اصفهان، نتیجه خوبی است.

رحمتی در مورد روند نتیجه گیری ضعیف تیمش در خانه گفت: دلیل که صد در صد می تواند داشته باشد. همان طور که تیم ها در اصفهان به دنبال کنترل تیم سپاهان و به گل رسیدن روی تک موقعیت ها هستند، تیم ما هم به اذعان همه کارشناسان و کسانی که فوتبال را می فهمند، مقابل تراکتور، پرسپولیس و هوادار که در خانه شکست خوردیم و اصلا خوب نیست، روی تک موقعیت ها باخت. یک مقدار به این بر می گردد که چون تیم ما جوان تر شده، زمان می برد تا فشار بازی خانگی را درک کنند. در خانه فشار مضاعفی روی بازیکنان تیم، مبنی بر آن است که حتما باید بازی را ببریم. در بازی با پرسپولیس روی تک موقعیت به گل رسیدند و ما هم از موقعیت های خود استفاده نکردیم. دقیقه سه بازی با تراکتور گل خوردیم، نود دقیقه حمله کردیم به تیر زدیم، چند توپ خوب را آقای اخباری گرفت، چند توپ از خط دروازه بیرون آوردند ولی دقیقه 93 گل دوم را ما در ضدحمله خوردیم. قرعه سختی هم به ویژه در خارج از خانه داشتیم. خوشحالم که توانستیم به انسجام برسیم و با کمک هواداران قطعا نتایج بهتری در آینده کسب خواهیم کرد.

او در مورد اینکه تیم جوانش پس از پشت سر گذاشتن قرعه سخت هفته های نخست، چه آینده ای خواهد داشت، گفت: کاری که ما انجام دادیم، یک تصمیم جمعی بود. هدف ما این بود که تیم را جوان کنیم. چون میانگین سنی تیم در سال قبل 33 بود. طی جلسات متعددی که داشتیم من این ریسک را قبول کردم. همه بازیکنانی که جذب کردیم در تیم های خود جزو بازیکنان کلیدی بود ولی زمان می برد تا در کنار هم به تیم تبدیل شوند. حفظ شاکله تیم تمام هدف ما بود ولی دست ما نبود و نسبت به تیمی که در فینال حذفی بازی کرد، تیم های دیگر با پیشنهادات بهتر، سه بازیکن ما را جذب کردند و ما هم از نظر مالی نفع دیدیم.

سرمربی آلومینیوم افزود: ما دو بازیکن خارجی خوب داریم ولی چون دیر به جمع ما اضافه شدند، مشکل هماهنگی داریم. ما از جفت آنها استفاده نکردیم چون در این بازی نیاز به کنترل بازیکنان حریف داشتیم. در چنین شرایطی به بازیکنی نیاز داشتیم که حرف ما را کنار زمین بفهمند و نیاز به انرژی مضاعف برای ترجمه نداشته باشیم. چون بازی، بازی‌ای نبود که حتی یک لحظه ریسک کنیم. این بازیکنان اما بازیکنان باکیفیتی هستند و آلومینیوم با حضور آنها در آینده به یکی از بهترین تیم ها تبدیل خواهد شد. در پایان از هواداران خوب و فهیم سپاهان تشکر می کنم. افتخار می کنم که در این تیم بازی کرده و دو جام کسب کردم. آنها به خوبی از تیم خود حمایت کردند و دیروز هم به استقبال ما آمدند. امیدوارم این گونه مسائل در فوتبال ایران باب شود نه فحاشی و بی احترامی و دیگر مسائل...

دیدگاه‌ها