کد خبر : 1843201 | 20 شهریور 1401 ساعت 14:00 | 6.3K بازدید | 2 دیدگاه

طبیعی است تماشاگران ما علیه داور شعار بدهند؛

شنانی: فکر می‌کنید فقط سرخابی‌ها زحمت می‌کشند؟

هافبک تیم نفت مسجدسلیمان می‌گوید با قضاوت ضعیف داور، طبیعی است هواداران واکنش نشان بدهند.

شنانی: فکر می‌کنید فقط سرخابی‌ها زحمت می‌کشند؟

به گزارش "ورزش سه"، حسین شنانی هافبک تیم نفت مسجدسلیمان درباره دیدار این تیم برابر پرسپولیس به خبرنگار ما گفت: از قبل می‌دانستیم که مقابل پرسپولیس بازی سخت، سنگین و پرفشاری خواهیم داشت. آقای مهاجری به ما گفته بودند که از عقب بازی نکنیم و رو به جلو باشیم و با همین روند توانستیم یک گل بزنیم و بازی را در اختیار بگیریم. در نیمه اول پرسپولیس هیچ حرفی برای گفتن نداشت و ما تیم برتر زمین بودیم و حتی زمانی هم که ۱-۰ جلو بودیم عقب نکشیدیم و فوتبال بازی کردیم و می‌خواستیم به گل‌های بیشتری برسیم.

او ادامه داد: اگر موقعیت تک به تک سامان [نریمان جهان] گل می‌شد شرایط بسیار عالی می‌شد اما در هر صورت همه دیدند که ما با عملکرد خوب‌مان تیمی را که پنج سال قهرمان و سال قبل هم نایب قهرمان شده، زمین‌گیر کرده بودیم و نبض بازی را در اختیار داشتیم و توانستیم با نتیجه ۱-۰ به رختکن برویم.

شنانی با اشاره به عملکرد داور این مسابقه بیان کرد: ما در دقایق ابتدایی نیمه دوم هم خوب بازی کردیم اما یک پنالتی برای پرسپولیس اعلام شد که فکر می‌کنم درست هم بود و بازی مساوی شد و ده نفره شدیم. در ادامه کار سخت شد و پرسپولیس پس از تساوی فشار بیشتری به تیم ما وارد کرد اما دقیقا هشت دقیقه پس از پنالتی پرسپولیس، آقای مرتضی پورعلی‌گنجی من را زد و صد درصد پنالتی بود اما داور چشم‌پوشی کرد؛ نمی‌دانم داور صحنه را ندید یا دید و نخواست که پنالتی اعلام کند.

بازیکن نفت مسجدسلیمان درباره عصبانیتش پس از این صحنه بیان کرد: وقتی خطای پنالتی روی خودت انجام شود اما داور اعلام نکند فشار زیادی وارد می‌شود. من سعی کردم خودم را کنترل کنم چون یک کارت زرد هم داشتم اما می‌دانستم که پنالتی است و برای همین عصبانی شدم.

وی افزود: با عدم اعلام این پنالتی سر تیم ما را بریدند و پس از آن هم پرسپولیس فشار آورد و ما هم با یک یار کمتر مقابل این تیم بزرگ بازی کردیم اما به هر حال باز هم با دستورات آقای مهاجری توانستیم تا حدودی بازی را کنترل کنیم اما بدشانس بودیم و بازی را واگذار کردیم. می‌توانستیم از این بازی امتیاز بگیریم اما این اتفاق نیفتاد و انشاالله بتوانیم در بازی‌های آینده جبران کنیم.

1744106

شنانی با اشاره بهکصحنه گل دوم پرسپولیس توضیح داد: وقتی همه کارشناسان می‌گویند گل آفساید بوده، قطعا همینطور بوده است. ما نباید این بازی را می‌باختیم و در بدترین حالت باید مساوی می‌شد. ما تیم برتر زمین بودیم اما وقتی پنالتی ما را نمی‌گیرند و گل آفساید پرسپولیس مردود اعلام نمی‌شود، ما چه کار می‌کردیم؟ تیم داوری را به خدا می‌سپاریم چون امتیاز از ما گرفته شد و کاری از دست ما برنمی‌آید.

وی در خصوص حضور هواداران نفت در استادیوم و اعتراضات آنها به تصمیمات داور مسابقه عنوان کرد: از هواداران تشکر می‌کنم که کمک زیادی به ما کمک کردند و به معنای واقعی یار دوازدهم تیم بودند و انشاالله برای آنها جبران می‌کنیم. طبیعتا وقتی گل آفساید حریف و پنالتی ما در شهر خودمان اعلام نمی‌شود، هواداران هم عصبانی می‌شوند. به هر حال این امتیازات برنمی‌گردد و ما باید سعی کنیم که در ادامه لیگ نتایج بهتری کسب کنیم.

شنانی در واکنش به اینکه با نظر کارشناسان در دو صحنه دیگر نیز باید برای پرسپولیس پنالتی اعلام می‌شد گفت: من این صحنه‌ها را ندیدم اما داور مسابقه عملکرد بسیار ضعیفی داشت؛ در چنین بازی‌هایی که فشار بالایی هم دارد داور باید بسیار قوی باشد‌. برای مثال من هفته قبل بازی نساجی و مس کرمان را می‌دیدم که آقای فغانی قضاوت بازی را بر عهده داشتند؛ ایشان طوری سوت زدند که حتی تیم بازنده هم هیچ اعتراضی به داوری نداشت. باید تمرکز داوران بالا باشد یا VAR را بیاورند تا اشتباهات کمتر شود چون همه تیم‌ها تلاش می‌کنند و فقط پرسپولیس و استقلال زحمت نمی‌کشند.

او با تاکید بر لزوم استفاده از VAR در مسابقات لیگ برتر گفت: فکر می‌کنم اگر VAR به ایران بیاید مشکلات بسیاری از تیم‌ها حل می‌شود چون همه باشگاه‌ها از داوری لطمه می‌خورند. با کمک داور ویدئویی همه تیم‌ها به حق خودشان می‌رسند. ما هم چیزی بیشتر از حق‌مان نمی‌خواهیم؛ ما تا این حد تلاش می‌کنیم اما ببینید با یک سوت اشتباه چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

شنانی در پایان درباره تاثیر تعطیلی لیگ برتر روی شرایط تیم‌ها گفت: این تعطیلات برای تیم‌هایی که دیر شروع کرده‌اند خوب است اما برای تیم‌هایی مثل ما که زود شروع کرده‌ایم خوب نیست. ما روند خوبی داشته‌ایم و امیدوارم که این وقفه برایمان مشکل‌ساز نشود و در ادامه راه موفق باشیم. انشاالله در این مدت بتوانیم روی نقاط قوت و ضعف خودمان کار کنیم تا از بازی سختی که در قائمشهر داریم، با دست پر خارج شویم.

دیدگاه‌ها