کد خبر : 1843212 | 20 شهریور 1401 ساعت 14:40 | 26.5K بازدید | 11 دیدگاه

نریمان جهان: گل را می‌زدم کار تمام بود

حسرت بی‌پایان مهاجم سابق پرسپولیس از آن فرصت

سامان نریمان جهان می‌گوید اشتباهات داوری تنها با تکنولوژی داور ویدیویی جمع می‌شود.

حسرت بی‌پایان مهاجم سابق پرسپولیس از آن فرصت

به گزارش "ورزش سه"، سامان نریمان جهان پس از شکست نفت مسجدسلیمان برابر پرسپولیس اظهار داشت: تیم ما عالی بازی کرد؛ ما به خوبی موقعیت‌سازی کردیم و یک گل زدیم و دو سه گل هم نزدیم. خدا را شکر من هم توانستم یک گل بزنم اما موقعیت دیگری که داشتم متاسفانه از بالای تیر بیرون رفت؛ بالاخره در فوتبال این اتفاقات رخ می‌دهد و موقعیت‌هایی هدر می‌رود.

او با انتقاد از قضاوت داور مسابقه گفت: بازی تا زمان اخراج بازیکن ما یک‌طرفه بود و با همه تفاسیر گل پرسپولیس هم آفساید بود و هم بازیکن با دستش توپ را استپ کرد. از طرفی یک پنالتی صد درصد روی حسین شنانی را نگرفتند؛ فیلم بازی را ببینید که کاملا حسین را هل می‌دهند.

نریمان جهان با عصبانیت ادامه داد: VAR به خاطر همین مسائل است؛ چرا نمی‌آورند؟ با VAR داور صحنه را چک می‌کند و حق به حق‌دار می‌رسد. ما فقط می‌گوییم عدالت برقرار شود؛ ما تیم به این خوبی جمع کرده‌ایم و هشت امتیاز داریم اما اگر VAR بود با یازده امتیاز دوم جدول بودیم. نمی‌دانم آقای داور چطور صحنه را دیده که به من می‌گفت باید به حسین شنانی کارت می‌دادم چون سیمولیشن است. با تمام قدرت حسین را هل می‌دهند؛ چه سیمولیشنی؟ هر سال همه می‌گویند VAR را بیاورید و واقعا هم کار سختی نیست. در همه لیگ‌ها VAR هست اما در لیگ ما نیست و من از مسئولان خواهش می‌کنم VAR را بیاورند تا حق تیم‌ها ضایع نشود.

وی افزود: اگر داور درست تصمیم می‌گرفت ما می‌توانستیم سه امتیاز مسابقه را بگیریم چون گل دوم پرسپولیس هم آفساید بود و در صورتی که پنالتی ما اعلام می‌شد، بازی ۲-۱ به سود ما به پایان می‌رسید. ما می‌توانستیم ده نفره بازی را ببریم.

نریمان جهان درباره گل اول پرسپولیس از روی نقطه پنالتی گفت: من آن صحنه را دقیق ندیدم و نمی‌دانم پنالتی بود یا خیر اما این اتفاقات فقط با VAR جمع می‌شود.

بازیکن نفت مسجدسلیمان در مورد گلی که در این مسابقه به ثمر رساند و همچنین تشویق هواداران در پایان بازی بیان کرد: تشویق ها به خاطر بازی خوب ماست؛ هوادارانی که به استادیوم می‌آیند فوتبال بلد هستند و می‌دانند که یک تیم فوتبال بازی می‌کند یا برای نباختن وارد زمین شده است. ما پیش از بازی گفتیم که برای برد وارد زمین می‌شویم و همه هم عملکردمان را در این بازی و حتی بازی با استقلال دیدند. ما هر بازی برای برد وارد زمین می‌شویم و این نفت، با تیم سال قبل تفاوت زیادی دارد. ما برابر استقلال مالکیت ۵۲ درصد داشتیم و در این بازی هم درصد مالکیت نیمه اول را ببینید.

او ادامه داد: ما همزمان با گل مساوی ده نفره شدیم و زمانی که تیم تا این حد در فشار است، با دو اشتباه داوری قطعا دیگر جمع نمی‌شود؛ آن هم مقابل پرسپولیسی که برای قهرمانی می‌جنگد و مهره و مربی و هوادار دارد و یکی از بهترین تیم‌های ایران است. با همه این مسائل تیم ما خیلی خوب بازی می‌کند و به کل مجموعه دست مریزاد می‌گویم.

نریمان جهان در واکنش به اینکه اگر موقعیت تک به تک خود را گل می‌کرد، روند بازی تغییر می‌کرد: قطعا همینطور است؛ وقتی شما ۱-۰ از حریف خودت جلو هستی اگر یک گل دیگر بزنی شرایط تغییر می‌کند. رضا [دهقانی] هم یک موقعیت به تیر زد و اگر این موقعیت‌ها گل می‌شد شرایط بازی طور دیگری رقم می‌خورد. در مقابل هوادار هم مثل همین صحنه را بیرون زدیم و در شرایطی که ۱-۰ جلو بودیم، بازی ۱-۱ شد.‌ این اشتباهات فوتبال است و خود من هم در آن صحنه خیلی ناراحت شدم چون می‌دانستم مقابل تیمی مثل پرسپولیس ۱-۰ و ۲-۰ تفاوت زیادی دارد و وقتی با دو گل پیش باشی سخت می‌بازی اما ۱-۰ یک نتیجه شکننده است و تا دقیقه ۹۰ ممکن است گل‌ بخوری. فکر می‌کنم در آن صحنه توپ با بیست سانتی متر اختلاف به بیرون رفت و خیلی غبطه خوردم.

او در پایان درباره شرایط نفت مسجدسلیمان در فصل‌ جاری عنوان کرد: امسال هم من سعی می‌کنم بهترین بازی خودم را انجام بدهم و هم تیم عالی کار می‌کند. ما دو بازی باختیم و به جرات می‌گویم با توجه به اتفاقات بازی‌ها هیچکدام را نباید می‌باختیم و حتی مساوی می‌کردیم؛ ما یک توپ به تیر می‌زنیم و در طرف مقابل روی یک ایستگاهی توپ به سر یکی برخورد می‌کند و گل می‌شود. به هر حال سعی می‌کنیم از بازی‌های بعدی راحت امتیاز از دست ندهیم.

دیدگاه‌ها