کد خبر : 1843261 | 20 شهریور 1401 ساعت 19:03 | 12K بازدید | 1 دیدگاه

سه نفر به نیمه نهایی رسیدند، پشتام در انتظار شانس مجدد

توفان ایرانی ها در روز دوم؛ فعلا فقط یک باخت

سه فرنگی کار ایرانی در روز دوم به مرحله نیمه نهایی رقابت های قهرمانی جهان راه پیدا کردند.

توفان ایرانی ها در روز دوم؛ فعلا فقط یک باخت

به گزارش "ورزش سه"، در روز دوم رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در بلگراد صربستان، رقابت های مقدماتی 4 وزن 63، 67، 82 و 97 کیلوگرم برگزار شد که 3 نماینده کشورمان به دیدار نیمه پایانی صعود کردند و یک نفر نیز برای رسیدن به مرحله شانس مجدد، منتظر حضور حریفش در دیدار فینال است. همچنین ناصر علیزاده نیز با پیروزی در مرحله شانس مجدد، به دیدار رده بندی وزن 87 کیلوگرم راه پیدا کرد.

* در وزن 63 کیلوگرم، علیرضا نجاتی ابتدا در مقابل نفر سوم اروپا از ترکیه یعنی احمد اویار قرار گرفت که داوران را مجاب کرد تا دو اخطار کم کاری به حریف بدهند و در مرتبه اول اویار را به بیرون پرتاب کرد و در نوبت بعد نیز او را بارانداز کرد تا نماینده کشورمان با نتیجه ۵ بر صفر پیروز این مسابقه شود. نفر سوم سال 2019 جهان در دور بعدی به مصاف عبدالمحمد پاپی، کشتی گیر ایرانی الاصل تیم آلمان، رفت که این بار نیز توانست دو اخطار کم کاری از حریف بگیرد و در یکی از آنها حریف را به بیرون پرتاب کرد تا 3 بر صفر پیش بیفتد. در ادامه، یک اخطار کم کاری بدون امتیاز به نجاتی دادند که پاپی در این حالت یک سالتو بارانداز ۴ امتیازی را اجرا کرد و ۴ بر ۳ پیش افتاد اما نماینده کشورمان در 10  ثانیه پایانی توانست حریف را خاک کرده و او را به پل نیز ببرد تا با نتیجه ۷ بر ۴ به پیروزی برسد. این کشتی گیر قمی در دیدار یک چهارم نهایی نیز مقابل ویکتور سیوبانو از مولداوی قرار گرفت که سال گذشته در وزن ۶۰ کیلوگرم به مدال طلای جهان رسیده بود. در همان ابتدا حریف پای نجاتی را از تشک خارج کرد اما لحظاتی بعد نجاتی با اجرای یک کول انداز توانست ۴ امتیاز بگیرد و پس از رد شدن اعتراض مربیان مولداوی به این صحنه، نتیجه ۵ بر ۱ شد. در وقت دوم حریف دو بار دیگر پای نجاتی را از تشک خارج کرد تا در نهایت نجاتی با نتیجه ۵ بر ۳ برنده شده و راهی مرحله نیمه نهایی شود. نماینده کشورمان عصر امروز به مصاف لری آبولادزه گرجستانی و نایب قهرمان سال گذشته جهان خواهد رفت.

1744178

* قهرمان جهان و المپیک  یعنی محمدرضا گرایی پس از استراحت در دور اول، در نخستین دیدار خود در وزن 67 کیلوگرم به مصاف امانتور اسماعیلوف قرقیزستانی و قهرمان آسیا رفت که پس از اینکه حریف با اخطار کم کاری در خاک او نشست، با اجرای یک کنده زیبا ۴ امتیاز گرفت و به دلیل اینکه اسماعیلوف در هنگام اجرای فن گرایی، دستانش را دور پاهای نماینده کشورمان قفل کرده بود، یک اخطار هم به او دادند تا نتیجه ۷ بر صفر شود. در ادامه نیز گرایی با یک سر زیر بغل حریف را خاک کرد تا در همان وقت اول با نتیجه ۹ بر صفر کار را به پایان برساند. گرایی در مرحله یک چهارم پایانی نیز در مقابل  ریو هانسو از کره جنوبی و قهرمان دو دوره جهان قرار گرفت که پس از اینکه حریف با اخطار کم کاری داوران در خاک گرایی نشست، نماینده کشورمان ابتدا او را به پل زد و پس از آن هم با یک کنده زیبا او را به پل زد و ۵ امتیاز دیگر گرفت اما در اتفاقاتی عجیب و غریب، داوران به دلیل اینکه کشتی گیر کره ای با گردن فرود آمده بود، فن گرایی را خطا تشخیص داده و یک اخطار به او دادند و یک اخطار هم به کشتی گیر کره ای به دلیل استفاده از پا داده شد و در نهایت به دلیل مصدومیت حریف، بازی با برد ۵ بر ۱ نماینده کشورمان تمام شد. این کشتی گیر شیرازی برای صعود به فینال در برابر جونی ختسوریانی از گرجستان به میدان خواهد رفت.

1744179

* نماینده کشورمان در وزن 82 کیلوگرم پژمان پشتام بود که سال گذشته در همین وزن به مدال برنز جهان رسیده بود. او پس از یک دور استراحت، در نخستین مسابقه خود به مصاف کاراپت چالیان ارمنستانی و نفر پنجم المپیک توکیو رفت که پس از اینکه هر دو کشتی گیر نتوانستند از اخطار کم کاری داوران و فرصت خاک استفاده کنند، پشتام توانست پای حریف را از تشک خارج کند تا با نتیجه ۲ بر ۱ در این مسابقه پیروز شود. نماینده کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی مقابل یاروسلاو فیلچاکوف از اوکراین به میدان رفت که پس از اینکه با اخطار کم کاری داوران در خاک حریف نشست، یک بار بارانداز شد تا ۳ بر صفر عقب بیفتد. در وقت دوم اما پشتام نتوانست از اخطار کم کاری و فرصت خاک استفاده کند و علی رغم تلاش هایی بسیاری که انجام داد فقط توانست داوران را مجاب کند به دلیل عقب نشینی یک اخطار یک امتیازی به حریف بدهند و در ثانیه های پایانی نیز بر روی حملات خود خاک شد تا این دیدار را با نتیجه ۵ بر ۲ واگذار کند و منتظر رسیدن این کشتی گیر اوکراینی به دیدار فینال بماند.

1744180

* مدافع عنوان قهرمانی وزن 97 کیلوگرم یعنی محمدهادی ساروی، پس از استراحت در دور نخست به مصاف فلیکس بالدوف از نروژ رفت که در حالت خاک توانست دو بارانداز را روی حریف اجرا کند تا وقت اول را با برتری ۵ بر صفر به پایان برساند. نماینده کشورمان در وقت دوم نیز با کمرگیری حریف را خاک کرد و پس از آن هم یک بار او را از تشک خارج کرد تا با نتیجه ۸ بر صفر برنده شود. او در دور بعد نیز در مقابل رستم آساکالوف کهنه کار و ازبکستانی قرار گرفت که باز هم در حالت خاک دو بارانداز اجرا کرد و در وقت دوم نیز با یک کمرگیری حریف را خاک کرد تا با برتری ۷ بر صفر به نیمه نهایی صعود کند. نفر سوم المپیک باید در این مرحله در برابر آرتور الکسانیان ارمنستانی و قهرمان جهان و المپیک قرار بگیرد تا دیدار نیمه نهایی المپیک توکیو این بار در بلگراد تکرار شود.

1744181

ناصر علیزاده که روز گذشته پس از کسب دو پیروزی و شکست مقابل تورپال بیسلطانوف دانمارکی به مرحله شانس مجدد راه پیدا کرده بود، در این مرحله به مصاف بارتلمی تشوشا از کنگو رفت که پس از اخطار کم کاری داوران، توانست حریف را ۴ بار متوالی بارانداز کند تا با نتیجه ۹ بر صفر به پیروزی رسیده و امشب در دیدار رده بندی در مقابل علی چنگیز از ترکیه قرار بگیرد.

رقابت های مرحله نیمه نهایی این 4 وزن از ساعت 19:15 آغاز می شود که برنامه آن بدین صورت است:

وزن 63 کیلوگرم///
لری آبولادزه از گرجستان - علیرضا نجاتی از ایران
طالح ممدوف از آذربایجان – سباستین ناد از صربستان

وزن 67 کیلوگرم///
جونی ختسوریانی از گرجستان – محمدرضا گرایی از ایران
حسرت جعفراف از آذربایجان – ماته نمس از صربستان

وزن 82 کیلوگرم///
جالگاسبای بردیموراتوف از ازبکستان- تامش لوای از مجارستان
برهان آکبوداک از ترکیه- یاروسلاو فیلچاکوف از اوکراین

وزن 97 کیلوگرم///
آرتور الکسانیان از ارمنستان- محمدهادی ساروی از ایران
کریل میلوف از بلغارستان – عارف نیفتولایف از آذربایجان

دیدگاه‌ها