کد خبر : 1843576 | 22 شهریور 1401 ساعت 19:59 | 8.5K بازدید | 1 دیدگاه

برنامه FA برای کاهش تراکم تقویم فوتبال انگلیس

اتحادیه فوتبال انگلیس برای سبک‌تر کردن تقویم مسابقات این فصل قصد دارد در مراحل سوم و چهارم جام حذفی از انجام بازی‌های تکراری بعد از تساوی تیم‌ها خودداری کند.

برنامه FA برای کاهش تراکم تقویم فوتبال انگلیس

به گزارش "ورزش سه"، در دنیای فوتبال استاندارد بین‌المللی این است که اگر در  رقابتی حذفی یک مسابقه در وقتهای قانونی با نتیجه تساوی به پایان برسد؛ تعیین تکلیف برنده ابتدا به دو وقت اضافه پانزده دقیقه‌ای موکول می‌شود و در صورتی‌که در پایان این وقتهای اضافه هم برنده مشخص نشود در نهایت ضربات پنالتی تکلیف را معلوم خواهد کرد. اما در جام حذفی انگلیس استاندارد دیگری برقرار است.

انگلیسی‌ها اگر در مسابقات جام حذفی با تساوی دو تیم مواجه شوند برای تعیین برنده، دیداری دوباره بین دو تیم برگزار می‌کنند که به آن دیدار تکراری گفته می‌شود.

1744767

با توجه به تقویم بسیار شلوغ این فصل فوتبال انگلیس، در فصلی که جام جهانی در میانه آن برگزار می‌شود و حالا با تاخیر چندین مسابقه به دلیل مرگ ملکه الیزابت، اتحادیه فوتبال این کشور قصد دارد با اقداماتی از ترافیک شدید مسابقات در هفته‌های آینده بکاهد.

روزنامه انگلیسی سان مدعی است یکی از تهمیدات اتحادیه فوتبال که به زودی رسما اعلام می‌شود این است که مسابقات مراحل سوم و چهارم جام حذفی این کشور بدون بازی‌‌های تکراری انجام شود. یعنی در صورت تساوی دو تیم در یک مسابقه، کار به وقتهای اضافه و ضربات پنالتی کشید می‌شود نه انجام بازی تکراری بین دو تیم.

این اقدام البته تازگی ندارد و اتحادیه فوتبال پیش از این هم، آن را در دستور کار قرار داده بود. در دو فصل گذشته به دلیل شرایط خاص ناشی از اپیدمی کرونا اتحادیه فوتبال انگلیس مراحل سوم و چهارم جام حذفی را بدون بازی‌های تکراری برگزار کرده بود.

دیدگاه‌ها