کد خبر : 1843794 | 24 شهریور 1401 ساعت 20:27 | 1.4M بازدید | 35 دیدگاه

دو طلا و یک برنز در انتظار ایران در 4 وزن اول

زنده از کشتی قهرمانی جهان؛ شب اول رویایی تمام نشد

روز نخست مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان با راهیابی دو آزادکار ایرانی به فینال و رسیدن زارع به دیدار رده بندی پایان یافت.

زنده از کشتی قهرمانی جهان؛ شب اول رویایی تمام نشد

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان از ساعت 13 امروز و با برگزاری مسابقات چهار وزن 70، 79، 86 و 125 کیلوگرم در بلگراد صربستان آغاز شد. شاگردان پژمان درستکار که سال گذشته علی رغم کسب 3 مدال طلا، 3 نقره و 1 برنز، از نظر تیمی پشت سر روسیه و آمریکا قرار گرفته و عنوان سومی را به دست آوردند، امسال و در غیاب روس ها به دنبال این هستند تا با پشت سر گذاشتن آمریکایی ها بتوانند ششمین قهرمانی تیمی ایران را پس از ۹ سال از قهرمانی سال 2013 در بوداپست مجارستان به دست آورند.
امروز و در روز نخست این رقابت ها، قرار بود چهار نماینده ایران یعنی امیرمحمد یزدانی، محمد نخودی، حسن یزدانی و امیرحسین زارع به رقابت با حریفان خود بپردازند، اما امیرمحمد یزدانی که سال گذشته در یک وزن پایین تر یعنی وزن 65 کیلوگرم نایب قهرمان جهان شد، به یک وزن بالاتر آمده که نتوانست سر وزن برسد و زودتر از آنکه روی تشک بیاید، حذف شد.
از سوی دیگر حسن یزدانی، امیرحسین زارع و محمد نخودی با اقتدار و با شکست رقبای خود علاوه بر خط و نشان کشیدن برای رقبا، به نیمه نهایی صعود کردند.
در نیمه نهایی محمد نخودی به سختی راهی فینال شد تا دیدار سال گذشته اش با جردن باروز تکرار شود. حسن یزدانی با اقتدار به فینال رسید تا بازهم یک نبرد هیجان انگیز با دیوید تیلور داشته باشد و امیرحسین زارع در لحظات پایانی برتری اش برابر طاها آکگول را از دست داد تا به دیدار رده بندی برود.

24 شهریور 1401 ساعت 21:52

*برنامه دیدارهای فینال این 4 وزن به این صورت است:

70کیلوگرم///
زین آلن رترفورد از آمریکا – تایشی ناریکونی از ژاپن

79کیلوگرم///
محمد نخودی از ایران – جردن باروز از آمریکا

86کیلوگرم///
حسن یزدانی از ایران – دیوید تیلور از آمریکا

125کیلوگرم///
لخاگواگرل مونختور از مغولستان – طاها آکگول از ترکیه

24 شهریور 1401 ساعت 20:24

* مسابقات رده بندی و فینال 4 وزن اول از ساعت 20:30 فردا (جمعه) برگزار می شود.

24 شهریور 1401 ساعت 20:23

* بدین ترتیب در پایان روز نخست، محمد نخودی و حسن یزدانی به دیدار فینال اوزان 79 و 86 کیلوگرم کشتی آزاد جهان در صربستان راه یافتند و امیرحسین زارع راهی دیدار رده بندی وزن 125 کیلوگرم شد.

24 شهریور 1401 ساعت 20:12

* شگفتی در فوق سنگین تکمیل شد. گنو پتریاشویلی گرجستانی در مرحله نیمه نهایی وزن ۱۲۵ کیلوگرم با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب لخاگواگرل مونختور از مغولستان شد تا هم خودش به فینال نرسد هم نماینده آمریکا از دور رقابت ها کنار برود.

24 شهریور 1401 ساعت 20:11

 * فینال سوم در چند ثانیه از دست رفت. امیرحسین زارع در مسابقه نیمه پایانی وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مصاف طاها آکگول از ترکیه و قهرمان جهان و المپیک رفت که پس از اینکه نتوانست در زمان ۳۰ ثانیه اخطار امتیازی بگیرد، یک امتیاز از دست داد تا وقت اول با نتیجه ۱ بر صفر به سود آکگول به پایان برسد. در وقت دوم و در شرایطی که باز هم اخطار ۳۰ ثانیه را به زارع داده بودند، توانست حریف را در کنار تشک خاک کند تا حساب کار ۲ بر ۱ شود اما در ثانیه های پایانی و بر روی حمله خودش خاک شد و پس از رد شد اعتراض مربیان ایران در این صحنه، ۴ بر ۲ شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت.

24 شهریور 1401 ساعت 19:59

* دیوید تیلور آمریکایی هم با نتیجه ۱۲ بر صفر از سد عظمت دولت بکوف قزاقستانی عبور کرد تا فردا شب در مسابقه نهایی برابر حسن یزدانی قرار بگیرد.

24 شهریور 1401 ساعت 19:59

 * حسن یزدانی هم فینالیست شد. در دیدار نیمه نهایی وزن ۸۶ کیلوگرم، حسن یزدانی در مقابل بوریس ماکوئف از اسلواکی و نایب قهرمان ۲۰۱۷ جهان قرار گرفت و پس از اینکه دو بار پای حریف را از تشک خارج کرد، به دلیل اینکه حریف زانو زده از تشک فرار کرد، یک اخطار نیز به او دادند و او را در خاک نشاندند تا با دو باراندازی که یزدانی اجرا کرد و رد شدن اعتراض حریف، نتیجه ۸ بر صفر شود. در ادامه نیز نماینده کشورمان بار دیگر ماکوئف را خاک کرد تا در کمتر از دو دقیقه و با پیروزی ۱۰ بر صفر راهی فینال شود.

1745535
24 شهریور 1401 ساعت 19:52

* جردن باروز آمریکایی نیز علی پاشا عمر پاشائف از بلغارستان را با نتیجه ۹ بر ۲ شکست داد تا فردا شب در دیدار فینال وزن ۷۹ کیلوگرم به مصاف محمد نخودی برود.

24 شهریور 1401 ساعت 19:44

* نخستین نماینده ایران به فینال رسید. محمد نخودی در مرحله نیمه نهایی وزن ۷۹ کیلوگرم به مصاف واسیل میخایلوف از اوکراین رفت و پس از اینکه حریف نتوانست در زمان اخطار ۳۰ ثانیه امتیازی به دست آورد، با یک زیر دو خم او را خاک کرد تا وقت نخست را با برتری ۳ بر صفر به پایان برساند. در وقت دوم، حریف با یک زیرگیری نخودی را خاک کرد و در ادامه نیز در یک فعل و انفعال هر دو کشتی گیر دو امتیاز کسب کردند تا نتیجه ۵ بر ۴ به سود نماینده کشورمان شود و نخودی برای دومین سال پیاپی راهی فینال شود.

1745536
24 شهریور 1401 ساعت 19:39

 * تایشی ناریکونی ژاپنی در ثانیه های پایانی موفق شد نایب قهرمان سال گذشته جهان یعنی ارنظر اکمت علیف از قرقیزستان را ۱۱ بر ۱۰ شکست دهد تا با تکرار نتیجه فینال قهرمانی آسیا به دیدار پایانی وزن ۷۰ کیلوگرم صعود کند.

مشاهده بیشتر

دیدگاه‌ها