کد خبر : 1843887 | 24 شهریور 1401 ساعت 19:48 | 31.5K بازدید | 5 دیدگاه

جنگجوی خونسرد اولین فینالیست کشتی آزاد ایران

محمد نخودی در یک کشتی نفسگیر با پیروزی ۵-۴ مقابل حریف اوکراینی به فینال رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان در وزن ۷۹ صعود کرد.

 جنگجوی خونسرد اولین فینالیست کشتی آزاد ایران

به گزارش ورزش سه، محمد نخودی که بعد از دو کشتی پیش از ظهر و ارائه نمایش‌های مناسب به نیمه نهایی رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان در وزن ۷۹ راه یافته بود، امروز در دیداری بسیار حساس و نفسگیر میخائیلوف حریف اوکراینی خود را با نتیجه ۵-۴ شکست داد تا اولین فینالیست ایرانی‌ها در این تورنمنت باشد.

کشتی با تک امتیاز ابتدایی نخودی آغاز شد و سپس او با دوخمی در گوشه تشک حریف خود را خاک کرد تا ۳-۰ از حریف پیش بیفتد اما با شروع وقت دوم این حریف اوکراینی بود که نخودی را خاک کرد و فاصله را به حداقل رساند. در ادامه کشتی‌گیر اوکراینی دوباره دوخمی از نخودی گرفت و در حالی که او را نامتعادل کرده بود فاصله‌ای تا خاک کردن او نداشت اما این کشتی‌گیر جوان که به جنگجوی خونسرد شهرت دارد با تاباندن کنده حریف کشتی را رو کرد تا نتیجه کشتی ۵-۴ به سود او بشود.

1745522

در ادامه نخودی گارد دفاعی به خود گرفت و حریف اوکراینی نیز دو بار دست خود را به پای راست او رساند اما در نهایت و در شرایطی که سرمربی تیم ملی اوکراینی به شدت در کنار تشک مشغول فریاد زدن بود، این نخودی بود که با مقاومت نتیجه ۵-۴ را حفظ کرد و به عنوان اولین کشتی‌گیر تیم ملی به فینال این رقابت‌ها رسید.

او در فینال مقابل جردن باروز ملقب به ببر نیوجرسی قرار خواهد گرفت؛ کشتی‌گیری که آمریکایی‌ها یک طلا برای او کنار گذاشته‌اند اما شاید این جوان ۲۱ ساله جویباری حریف نامدار و فوق‌العاده خود را در فینال شگفت‌زده کند.

دیدگاه‌ها