کد خبر : 1844152 | 26 شهریور 1401 ساعت 22:28 | 173.6K بازدید | 111 دیدگاه

نبرد ببر و پلنگ به سود قاسمپور

فوری؛ کشتی ایران بالاخره از طلا "کام" گرفت

کامران قاسمپور با پیروزی 2-0 مقابل جیدن کاکس قهرمانی خود در رقابتهای جهانی را تکرار کرد.

فوری؛ کشتی ایران بالاخره از طلا "کام" گرفت

به گزارش ورزش سه، کامران قاسمپور کشتی‌گیر جوان جویباری برای دومین بار در دومین فینال متوالی جیدن کاکس آمریکایی این قهرمان نام‌آور کشتی جهان را با نتیجه ۲-۰ شکست داد و اولین طلای کشتی آزاد ایران در این رقابت‌ها را به دست آورد.

قاسمپور در یک کشتی تماشایی و فکورانه که هر لحظه از آن بوی خاک شدن و امتیاز دادن به گوش می‌رسید، موفق شد با سر و صورت زخمی و با تلاش بسیار کشتی را تا 6 دقیقه بدون دادن امتیاز پیش ببرد و کاکس آمریکایی را شکست بدهد که این اولین پیروزی کاروان کشتی ایران مقابل رقبای آمریکایی در این دوره از رقابت‌ها بود.

ویدئو: 260525

قاسمپور در پایان مسابقه در حالی که نفس نفس می‌زد و خون از سر و رویش می‌چکید، طلای خود را به همه مردم ایران تقدیم کرد که برایش دعا کردند و منتظر پیروزی‌اش بودند.

1746089

این کشتی آنچنان حساس، نزدیک و پر افت و خیز بود که تا ۱۰ ثانیه آخر نمی‌شد حدس بزنید که قاسمپور که در وقت اول با خاک کردن حریف دو امتیاز از او گرفته بود، از آن موفق بیرون می‌آید یا نه اما او که در ابتدای کشتی توانسته بود از دو خم برق‌آسای کاکس جان سالم به در ببرد، در ادامه کشتی بعد از خاک کردن حریف، با رویه‌ای کاملا فکورانه و مثبت این حریف را از پیش رو برداشت.

1746090

نقطه اوج کار قاسمپور اداره کشتی او در یک دقیقه پایانی بود که با نزدیک شدن به حریف آمریکایی و بستن همه روزنه‌های هجوم و واکنش‌های سریع به زیرهای چپ و راست او، حتی اجازه نداد دست جیدن کاکس به پایش برسد مگر پس از سوت پایان مسابقه و لحظه‌ای که پژمان درستکار از خوشحالی روی تشک آمده بود تا شاگرد خوش‌تکنیک خود را در آغوش بگیرد.

قاسمپور با این طلا دومین مدال خوش‌رنگ متوالی خود را از رقابت‌های جهانی صید کرد؛ در حالی که سال قبل با نتیجه ۳-۳ این حریف آمریکایی را که به بدن عضلانی و قدرت فراوانش مشهور است شکست داده بود.

1746093

به این ترتیب کشتی ایران از اولین طلای جهانی کام گرفت و حالا امیدوار است فردا در دو فینال باقی‌مانده، توسط رضا اطری و رحمان عموزاد دو طلای دیگر را هم به دست بیاورد؛ اگرچه دیگر آمریکا فاصله امتیازی خود را با ایران زیاد کرده و با مقام قهرمانی رسیده است.

با طلایی که قاسمپور امشب به دست آورد زخم کشتی ایران پس از شکست دیشب حسن یزدانی مقابل دیوید تیلور اندکی التیام یافت و حالا با پایان خوش رقابت‌های فردا، کار ملی‌پوشان ایران در مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۲ به پایان خواهد رسید.

1746091

دیدگاه‌ها