کد خبر : 1844472 | 28 شهریور 1401 ساعت 18:45 | 20.6K بازدید | 28 دیدگاه

گزارش موندودپورتیوو

بارسلونا به دنبال تکرار سه‌گانه خاص با لِوا و تراشتگن

بارسلونا در تاریخ خود تنها یک بار در یک فصل هم فاتح لالیگا شده و هم عناوین ال‌پی‌چی‌چی و زامورا به بازیکنانش رسیده است. فصل جاری بارسا به دنبال تکرار آن رکورد ویژه است.

بارسلونا به دنبال تکرار سه‌گانه خاص با لِوا و تراشتگن

به گزارش "ورزش سه"، 6 هفته از لالیگا گذشته و رئال مادرید صدرنشین رقابت‌هاست. با این حال عنوان بهترین گلزن(ال‌پی‌چی‌چی) و بهترین دروازه بان(زامورا) فعلا در اختیار روبرت لواندوفسکی و مارک آندره تراشتگن از بارسلوناست. بارسا تا به اینجای فصل 18 گل زده که و تنها یک گل دریافت کرده است. لواندوفسکی با دو گلی که برابر الچه به ثمر رساند، هشت گله شد و بالاتر از بورخا ایگلسیاس(6 گل) و یاگو آسپاس(پنج گل) قرار گرفت. تراشتگن نیز تنها یک گل دریافت کرده و بالاتر از خرونیمو رویی(ویارئال)، در صدر فهرست زامورا قرار دارد.

1746749

هدف اصلی بارسلونا بدون شک فتح لالیگاست و جوایز فردی در درجه دوم اهمیت قرار دارند. از سال 2018(با لیونل مسی و تراشتگن) سابقه نداشت که مهاجم و دروازه‌بان بارسا در یک مقطع از فصل، صدرنشین جدول ال‌پی‌چی‌چی و زامورا باشند. بارسلونا در تاریخ خود تنها یک بار در یک فصل هم فاتح لالیگا شده و هم عناوین ال‌پی‌چی‌چی و زامورا به بازیکنانش رسیده است. فصل 10-2009 با مربیگری پپ گواردیولا، بارسا قهرمان لالیگا شد و عناوین بهترین گلزن و بهترین دروازه‌بان نیز به لیونل مسی و ویکتور والدس رسید. 

1403299

در سال 2012 نیز این دو عنوان به مسی و والدس رسید اما رئال بود که قهرمان لالیگا شد. آخرین بار که دروازه بان بارسا عنوان زامورا را کسب کرد، سال 2015 بود و کلودیو براوو به این جایزه رسید. تراشتگن چند بار به این عنوان نزدیک بوده ولی هرگز به آن دست پیدا نکرده است. هنوز در ابتدای فصل هستیم و باید دید بارسا برای دومین بار در تاریخش، به یک سه‌گانه ویژه در لالیگا خواهد رسید یا خیر.

دیدگاه‌ها