کد خبر : 1844531 | 29 شهریور 1401 ساعت 09:56 | 74.4K بازدید | 7 دیدگاه

سیاتیک بلای جان قهرمان جهان

تایسون روی ویلچر؛ گاهی حتی نمی‌توانم حرف بزنم

مایک تایسون، قهرمان سابق دنیای بوکس، از دلیل نشستن روی صندلی چرخ‌دار و شرایط بد جسمانی‌اش پرده برداشت.

تایسون روی ویلچر؛ گاهی حتی نمی‌توانم حرف بزنم

به گزارش "ورزش سه"، نگرانی‌ها درباره سلامتی تایسون از ماه گذشته که تصاویری از حضور او در یک فرودگاه و روی یک صندلی چرخ‌دار منتشر شد افزایش پیدا کرد. 
این قهرمان افسانه‌ای بوکس دنیا که یکی از معروف‌ترین ورزشکاران در تمامی رشته‌ها به حساب می‌آید، در مصاحبه با نیوزمکس سعی کرده است که واقعیت ماجرا را مطرح کند تا به شایعات و گمانه‌زنی‌های متعدد در این زمینه پایان دهد. 

1746850

او گفت:« من هر از گاهی با مشکل سیاتیک روبرو هستم. وقتی این مشکل پیش می‌آید، من حتی نمی‌توانم حرف بزنم! خدا را شکر که این تنها مشکلی است که من دارم. همه در خانه من بسیار خوشحال و شکرگزار هستند و همه ما برای آنچه که داریم از خدا ممنونیم.»
این مشکل در بین ورزشکاران رشته بوکس بسیار رایج است و پیش از این گفته شده بود که آیرون مایک نیز به همین دلیل مجبور به کناره‌گیری از این ورزش در سال 2005 شده است. 
نگرانی‌های بسیاری درباره سلامتی تایسون در طول سال‌های اخیر وجود داشته است، چرا که این ورزشکار 56 ساله کارهای زیادی را در طول این مدت تجربه کرده است. مشکلات مصرف مواد مخدر و روحیه جنگندگی بیش از حد او باعث شد که این بوکسور با خطرات جدی در طولانی مدت روبرو شود. 

1746848

تایسون شخصا در پادکستی گفته بود که انتظار ندارد عمری طولانی داشته باشد. او اظهار داشت:« همه ما روزی می‌میریم. وقتی که به آینه نگاه می‌کنم، آن نقاط کوچک را روی صورتم می‌بینم و با خودم می‌گویم وای،! این یعنی تاریخ انقضای من به زودی سر می‌رسد، خیلی زود.»
مشکل سیاتیک از جایی شروع می‌شود که عصب سیاتیک در آن قرار دارد و از پشت تا پا ادامه پیدا کرده است. این عصب ممکن است تحریک یا منقبض شود و طول درمان آن معمولا بین چهار تا شش هفته است اما ممکن است بیشتر به طول بیانجامد.

1746849

دیدگاه‌ها