کد خبر : 1844666 | 29 شهریور 1401 ساعت 21:55 | 10.6K بازدید | 7 دیدگاه

مشکل اصلی اروگوئه؛ ناهماهنگی جوانان و باتجربه‌ها

تیم ملی اروگوئه در آستانه جام جهانی 2022 خود را برای محک زدن ستاره‌های بزرگش مثل لوئیس سوارز، کاوانی، داروین نونیز، فدریکو والورده و رودریگو بنتانکور آماده می‌کند.

مشکل اصلی اروگوئه؛ ناهماهنگی جوانان و باتجربه‌ها

به گزارش "ورزش سه"،  تیم‌های ملی آمریکای جنوبی در آستانه جام جهانی قطر بیشتر از سایر تیم‌ها با ترکیب اصلی خود آشنا هستند و هماهنگی تیمی آنها بیشتر از تیمهای دیگر قاره‌ها است. چرا که تیمهای این قاره از اواسط سال 2019 تا امروز دو دوره رقابتهای کوپا آمه‌ریکا را پشت سر گذاشته‌اند و در هجده دور مسابقات انتخابی جام جهانی شرکت کرده‌اند.

این شرایط بدون شک درباره برزیل، آرژانتین و اکوادور صادق است اما تیم ملی اروگوئه با دیگر تیم‌های آمریکای جنوبی تفاوتی خاص دارد. اروگوئه‌ای‌ها دیگو آلونسو را از اواخر سال گذشته میلادی به عنوان سرمربی خود انتخاب کردند و او بر خلاف برزیل و آرژانتین همچنان با سوالهایی درباره ترکیب اصلی تیمش مواجه است.

1747038

آلونسو بعد از دوران درخشان پانزده ساله مربی‌گری اسکار تابارز به تیم ملی اروگوئه رسید. او در جام جهانی قطر نسل جدیدی از ستاره‌های اروگوئه‌ای را در اختیار دارد که از جمله آنها می‌توان به فدریکو والورده و رودریگو بنتانکور اشاره کرد. ستاره‌های جوان‌تری که باید در کنار بزرگان کارکشته اروگوئه مثل لوئیس سوارز، ادینسون کاوانی و دیه‌گو گودین برای کشورشان بدرخشند.

1747039

اما اروگوئه در زمین فوتبال برای رسیدن به ترکیب ایده‌آل نسل جوان و با تجربه با مشکلاتی مواجه بوده است. آلونسو برای رسیدن به جام جهانی کار نسبتا آسانی داشت و با پیروزی مقابل پاراگوئه، ونزوئلا و پرو موفق شد به قطر برسد. اما حریفان این تیم در جام جهانی یعنی کره‌جنوبی، پرتغال و غنا مسلما اروگوئه را با چالش‌هایی بزرگتر مواجه خواهند کرد.

دیدگاه‌ها