کد خبر : 1844916 | 31 شهریور 1401 ساعت 23:32 | 13.1K بازدید | 5 دیدگاه

مدیرعامل آلومینیوم: عده‌ای سهم‌خواه هستند؛

تاکید به حمایت و همکاری ۲ ساله با مهدی رحمتی

مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اعلام کرد برنامه دو ساله با سرمربی خود دارند و براساس آن پیش می‌روند.

تاکید به حمایت و همکاری ۲ ساله با مهدی رحمتی

به گزارش "ورزش سه"، آلومینیوم اراک در تابستان ۹۹ به آرزوی مردم اراک برای داشتن یک تیم در سطح اول فوتبال ایران پایان داد و پس از ۴۵ سال به این مهم رسید و حالا که سه فصل از لیگ برتری شدن ایرالکو می‌گذرد، این باشگاه پرچمدار فوتبال این استان شده و شرکت آلومینیوم در راستای نقش‌آفرینی در مسئولیت‌های اجتماعی، علاوه بر حضور در ورزش کارگری و تربیت بدنی کارخانه، توجه به توسعه زیرساخت‌های فنی و عمرانی، حرفه‌ای‌سازی در همه بخش‌های باشگاه، ایجاد آکادمی و توسعه تیم‌های پایه را مورد توجه قرار داده و انتظار می‌رود این فرآیند در یک دوره پنج ساله به نتیجه مدنظر این باشگاه برسد.

محمد رجائیان، مدیرعامل باشگاه آلومینیوم پس از تجربه عضویت در هیئت مدیره، قائم مقام و ... در این باشگاه، حالا با اشاره به حضورش در پست مدیریتی و برنامه‌هایی که دارند، ابراز کرد: خوشبختانه این باشگاه با نگاه بلند سهامداران و اعضای هیئت مدیره فارغ از هر نگاه سیاسی و اقتصادی و تنها با رویکرد شاد کردن دل جوانان شهر و استان، تشکیل و سالانه میلیاردها تومان در آن هزینه می‌شود.

او ادامه داد: متاسفانه یا خوشبختانه تنها دلخوشی اقشار مختلف شهر صنعتی اراک همین فوتبال است و بنابر این موفقیت و عملکرد این مجموعه مورد توجه و نگاه شهروندان و به ویژه نسل جوان قرار دارد. آنها با پیروزی ایرالکو شاد و با باختش غمگین می‌شوند و این یعنی فوتبال با ایرالکو در سبد خانوار اراکی قرار گرفته و بنده، سرمربی تیم، کادر فنی و همه عوامل اجرایی باید از همه ظرفیت‌های خود در جهت حفاظت از منافع باشگاه از طریق برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اقدام کنیم.

مدیرعامل باشگاه آلومینیوم یادآور شد: در فصل گذشته پس از نتایج درخشان تیم در ۱۱ مسابقه لیگ و جام حذفی، سید مهدی رحمتی و کادر فنی موفقش در تیم، برای مدت دو سال ابقا شدند و خیلی زود شرایط برای جذب بازیکنان و برگزاری اردوهای پیش‌فصل و مسابقات دوستانه فراهم شد. با تقدیر از زحمات آقای محرابی، بنده مدیرعامل شدم و در نشست اولیه هیئت مدیره شرکت و باشگاه با سرمربی منتخب، برنامه‌های راهبردی باشگاه ارائه شد.

رجائیان درباره سیاست‌گذاری فصل جاری باشگاه آلومینیوم عنوان کرد: تشکیل یک تیم آبرومند با رویکرد جوان‌سازی و آینده‌نگری و کسب نتایج مطلوب، رعایت سقف در بستن قراردادها و جلوگیری از هدر رفت سرمایه و تبیین چشم‌انداز اقتصادی و درآمدزایی، بهسازی وضعیت آکادمی و تیم‌های پایه با نگرش استانداردسازی، توجه به زیرساخت‌های موثر در توسعه فوتبال اراک ازجمله تجهیز و تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری اما خمینی(ره)، احداث بزرگترین کمپ تخصصی ورزشی غرب کشور و بازسازی زمین‌های چمن ایرالکو ازجمله برنامه‌های آلومینیوم است.

1743718

رجائیان با بیان اینکه هیئت مدیره باشگاه آلومینیوم در همین راستا تشکیل جلسه داد و این رویکرد یک چشم‌انداز حرفه‌ای برای ادامه فعالیت تیم آلومینیوم در لیگ برتر ترسیم نمود، اظهار کرد: با نظر هیئت مدیره باشگاه کمیته نقل و انتقالات نسبت به جذب ۱۶ بازیکن جدید با نظر سرمربی اقدام نمودند که به گواه کارشناسان یکی از پاکترین تیم‌های فوتبالی به لحاظ شفافیت و منطقی بودن تشکیل شد. اغلب این بازیکنان در تیم‌های ملی پایه عضویت داشته و دارند و با قراردادهای بیش از یک‌سال به عضویت تیم درآمده‌اند تا هم به آینده فوتبالی باشگاه کمک کنند و هم به اقتصاد باشگاه پویایی بخشند.

مدیرعامل باشگاه آلومینیوم درباره ادعای خود مبنی بر پاک بودن قراردادهای این باشگاه گفت: چون پس از اتمام زمان نقل و انتقالات لیست بازیکنان، مدت قرارداد، مبلغ قرارداد، نام مدیر برنامه و آپشن‌ها را به‌صورت یک فایل PDF در اختیار مدیرعامل کارخانه، سازمان خصوصی‌سازی و سازمان بورس قرار دادیم تا به این روش از عملکرد شفاف خود دفاع کنیم. اکنون هم بعد از گذشت ۶ هفته آلومینیوم را تیم قابل احترام و توانمندی می‌بینم؛ همانگونه که به غیر از بازی با هوادار در سایر مسابقات با توجه به سیستم اتخاذی سرمربی عملکرد خوبی داشتیم. البته شانس و اقبال هم نداشتیم؛ ضمن این که تیم‌های تا دندان مسلح هم خیلی به ما نزدیک هستند و فرصت برای جبران وجود دارد و البته یادمان نرود در این سه سال که آلومینیوم در لیگ برتر فعالیت دارد، این سخت‌ترین و فشرده‌ترین لیگ است که هیچ بازی قابل پیش‌بینی نیست.

او اضافه کرد: با تشکیل کمیته نقل و انتقالات منتخب هیئت مدیره و حضور چند کارشناس، کار عقد قراردادها به شکل منطقی و با رعایت سقف قراردادها پیش رفت، اردوها و مسابقات تدارکاتی به گونه‌ای برنامه ریزی شد که ضمن حفظ شان تیم لیگ برتری با نماد ایرالکو، از بریز و بپاش‌های احتمالی پرهیز شود، در خرید البسه با شرکت سینا اسپرت قرارداد بستیم که حداقل ۲۰ میلیارد ریال در معاملات به نفع باشگاه شد، کار برای جذب اسپانسر آغاز شد و برای اولین بار نقش تبلیغات را بر روی البسه مشاهده کردیم و مهم‌ترین موضوع در این بخش، شفافیت مالی باشگاه بوده و تمام پرداخت‌ها و صورت‌های مالی قابل دسترسی و مشاهده است.

* ساخت بزرگترین کمپ تمرینی غرب کشور

رجائیان ادامه داد: با نگاه مثبت مدیرعامل شرکت ایرالکو و اعضای هیات مدیره، برای اولین بار مبلغ ۱۸۰ میلیارد ریال به آغاز عملیات اجرایی بزرگترین کمپ تخصصی غرب کشور و زمین‌های چمن استاندارد شرکت آلومینیوم اختصاص یافت و به زودی شاهد کلنگ‌زنی این پروژه‌ها خواهیم بود. از طرفی طی توافق با استانداری مرکزی، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و همچنین اداره کل ورزش و جوانان کار برای بهسازی استادیوم ۱۵هزار نفری امام خمینی(ره) اراک آغاز و ساختارهای مورد اشکال سازمان لیگ بازسازی و بهره برداری شدند.

مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک یادآور شد: مهمترین اصل که در بیشتر باشگاه‌های ما فراموش شده، موضوع آکادمی و تیم‌های پایه است که خوشبختانه در این فصل با رویکرد اصولی در جهت حرفه‌ای‌سازی و استانداردسازی گام برداشته‌ایم، همه تیم‌های پایه را ساماندهی کردیم، سرکشی‌های روزانه داریم و در صدد هستیم باشگاه را در این زمینه ارتقا بخشیم و به جرات می‌توانم ادعا کنم با حمایت شرکت آلومینیوم در بهترین زمان ممکن با گزینه مطلوب‌مان به‌عنوان سرمربی تمدید کردیم و بهترین بازیکنان را با توجه به بودجه در اختیار جذب نمودیم.

او با بیان اینکه تمرینات را در بهترین زمان پیش فصل آغاز نمودیم، اردوها را پشت سر گذاشتیم و مسابقات دوستانه خوبی برگزار کردیم، گفت: در نخستین بازی فصل برابر هوادار خوب نبودیم و باختیم، اما در ۵ مسابقه بعدی نشان دادیم قابلیت تبدیل شدن به یک تیم مدعی را داریم. این تیم در صورت قرار گرفتن بر روی نوار موفقیت، یکی از بهترین تیم‌های فصل ۲۲ لیگ برتر است؛ همانطور که مربیان رقیب به این موضوع اذعان داشته‌اند.

مدیرعامل باشگاه آلومینیوم تصریح کرد: خیلی سخت است که شما همه ابزار موفقیت را فراهم می‌کنید، اما با بدشانسی و اشتباهات فردی و جمعی نتیجه دلخواه کسب نمی‌شود. در این شرایط، بعد از هفته چهارم و پنچم لیگ برتر، کارگروه توسعه فوتبال باشگاه تشکیل جلسه داد و نقاط ضعف و قوت تیم را به نقد گذاشت که این اظهارات در اختیار کادر فنی تیم هم قرار گرفت.

1744550

مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک با انتقاد از سهم‌خواهانی که اشتباها وارد فوتبال شده‌اند، عنوان کرد: متاسفانه لذت فوتبال آنچنان به بعضی از غیر ورزشی‌ها مزه داده که باشگاه را ارثیه خود می‌دانند و حاضر هستند برای دستیابی به یکی از مناصب باشگاه دست به هر کاری بزنند، اما تا زمانی که بنده در این باشگاه باشم، دست دلالان و افراد سهم‌خواه که در فوتبال و ورزش محلی از اعراب ندارند، کوتاه خواهم کرد و در صورت تکرار حاشیه‌سازی، پرونده‌هایی را افشا خواهم کرد که مشخص شود این افراد معلوم‌الحال چگونه وارد فوتبال شده‌اند و از باشگاه آلومینیوم چه می‌خواهند.

رجائیان اضافه کرد: این‌ها کنار گود ایستاده‌اند و ادای دایه‌های عزیزتر از مادر را در می‌آورند. خواهش من از هواداران عزیز و واقعی تیم فوتبال آلومینیوم این است که تیم شایسته و ارزشمند آلومینیوم را حمایت کنند و اجازه ندهند دلالان و حاشیه‌سازان فرصت موفقیت را از باشگاه بگیرند. این‌ها با رحمتی مشکل دارند چون نتوانسته‌اند بازیکنِ از رده خارج به تیم تزریق کنند ولی مطمئن باشید این تیم ظرفیت‌های بالایی دارد که صبوری می‌طلبد.

او با بیان اینکه بدون شک کار باشگاه آلومینیوم با این گستردگی بدون اشکال نیست، ابراز کرد: شاید از بین این همه استعداد بازیکن، مربی، مدیر و کارشناس تنها ۱۰درصد در این باشگاه فعالیت کنند و این دلیل نمی‌شود چون ما در سیستم جایی نداریم، پس همه چیز را زیر سوال ببریم. انتقاد سازنده و اصولی منتقدین عملکرد اجرایی و فنی تیم می‌توانند با مراجعه به باشگاه مستندات و مدارک مربوطه را ببینند و سپس قضاوت کنند.
مدیرعامل باشگاه آلومینیوم با اشاره به برگزار جلسات هیئت مدیره در روزهای اخیر گفت: هیئت مدیره باشگاه جلساتی را تشکیل و در خصوص عملکرد فنی و اجرایی تیم بحث و تبادل نظر کردند و از تمرینات تیم بازدید و روند توسعه زیرساخت‌های باشگاه مورد تاکید قرار گرفت. همچنین اعضای هیئت مدیره با نگاه به آینده باشگاه، از سید مهدی رحمتی سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم و کادر فنی وی حمایت کرده و در دیدار با بازیکنان برای آنها آرزوی موفقیت داشتند.

رجائیان تصریح کرد: جا دارد از آقایان محمدی سهامدار عمده شرکت آلومینیوم، لواسانی مدیرعامل آلومینیوم، الهی‌شکیب رئیس و زاوشی عضو هیئت مدیره کارخانه، رضایی قائم مقام و دارابی معاون شرکت و تمام اعضای همراه هیئت مدیره باشگاه آقایان نائیجی، خزائی، محرابی و انصاری و همه کارگران و کارکنان شرکت ایرالکو سپاسگزاری نمایم و تاکید کنم برای بنده، سرمربی و همه ارکان باشگاه، هیچ چیز مهم‌تر از نام اراک، شرکت آلومینیوم و باشگاه نیست و همه همدل و متحد در انتظار روزهای روشن باشیم.

او یادآور شد: خیلی سخت است همه فعالیت‌ها بر اساس صداقت و درستی انجام شود ولی موفقیت مورد نظر حاصل نشود. بعد از باخت به تراکتور در حالی که از حریف برتر بودیم، بدترین لحظات عمرم را سپری می‌کردم. دو روز بعد قرار شد آقای محمدی، سهامدار عمده شرکت را ملاقات کنم و می‌دانستم تمام فکرش از حمایت و هزینه در فوتبال، خوشحال کردن جوانان اراک است و شاید این امر، در این چند بازی محقق نشده بود. رو در رو شدن با ایشان سخت بود که در حضور مدیرعامل ایرالکو جلسه را برگزار کردیم.

دیدگاه‌ها