کد خبر : 1845956 | 09 مهر 1401 ساعت 13:21 | 12.4K بازدید | 19 دیدگاه

لاپورتا: اهرم مالی نبود باید از مردم پول می‌گرفتیم

خوان لاپورتا، رییس باشگاه بارسلونا، می‌گوید چاره‌ای جز استفاده از اهرم مالی نداشته است.

لاپورتا: اهرم مالی نبود باید از مردم پول می‌گرفتیم

به گزارش "ورزش سه"، شرایط مالی بد بارسلونا باعث شد که مدیران این باشگاه چاره‌ای جز استفاده از اهرم مالی برای بهبود وضعیت این تیم نداشته باشند. 
لاپورتا تصمیم گرفت که درصدی از حق پخش تلویزیونی این باشگاه در سال‌های آینده را به شرکت سیکس استریت واگذار و مبلغی را در ازای آن دریافت کند تا بتواند بازیکنان مدنظر ژاوی هرناندز را در پنجره نقل و انتقالات تابستانی به خدمت بگیرد. 
آنها همچنین درصدی از سهام بارسا استودیو را نیز به همین منظور فروختند تا هزینه جذب بازیکنانی چون روبرت لواندوفسکی، رافینیا و ژول کنده را تامین کند. 

1742983
انتقادهای بسیاری از این شیوه و تصمیم بارسا برای واگذاری حق پخش تلوزیونی و سهام بارسا استودیو مطرح شد و لاپورتا در این باره گفت:« متاسفانه با توجه به شرایطی که این باشگاه در آن به ما تحویل داده شد، ما چاره‌ای جز این نداشتیم که اهرم مالی را فعال کنیم یا از مردم پول بگیریم.»
رییس باشگاه بارسلونا درباره علت استفاده از اهرم مالی اظهار داشت:« ما می‌دانستیم که در دوران سخت پس از شیوع جهانی ویروس کرونا هستیم و به همین دلیل نمی‌خواستیم از کسی درخواست کمک مالی داشته باشیم، به همین علت تصمیم گرفتیم دارایی‌های ارزشمند این باشگاه را بفروشیم تا بتوانیم روند بازیابی مالی را تسریع کنیم اما این موارد را با قیمت بسیار خوبی فروختیم و همین اتفاق تا حد زیادی به سود ما پیش رفت.»
 

دیدگاه‌ها