کد خبر : 1845960 | 09 مهر 1401 ساعت 13:58 | 40K بازدید | 13 دیدگاه

استقلال در سیرجان، یزدانی در تهران

مردامند و یزدانی؛ چیزی که پارسال هرگز باور نمی‌کردید

از زمان بازگشت سیاوش یزدانی به استقلال، او حتی یک دقیقه هم برای آبی ها به میدان نرفته است.

مردامند و یزدانی؛ چیزی که پارسال هرگز باور نمی‌کردید

به گزارش "ورزش سه"، اعزام سیاوش یزدانی و حسین مرادمند در روزهایی که مدیران استقلال اصرار به حل مشکل آنها داشتند، از آن دست اتفاقات عجیب فصل قبل بود که حتی این مسئله نیز موتور آبی ها را از حرکت متوقف نکرد و آنها در پایان فصل توانستند جام قهرمانی را بالای سر ببرند.

یزدانی و مرادمند که با پنجره بسته بازار نقل و انتقالات لیگ برتر مواجه شده بودند، به ناچار راهی ملوان در دسته اول شدند تا خدمت سربازی خود را در این تیم نظامی سپری کنند. با این وجود، آنها حتی یک دقیقه هم برای انزلی چی ها به میدان نرفتند و فصل را اینگونه به پایان رساندند.

در ابتدای بازار نقل و انتقالات، مرادمند با استفاده از قوانین موجود و دریافت کسری خدمت، سربازی خود را به پایان رساند و یزدانی نیز توانست با کفالت، از سربازی معاف شود تا 2 مدافع آبی پوش برای فصل جدید در دسترس ساپینتو باشند.

با وجود اینکه یزدانی و مرادمند هفته هاست که در تمرینات حضور دارند، اما تاکنون از آنها هیچ استفاده ای نشده است. شاید این داستان برای سیاوش کمی دردناک تر باشد. بازیکنی که به عنوان بهترین مدافع لیگ قبل گذشته شناخته شد و حتی در دیدار برابر امارات توانست اولین و تنها بازی ملی خود را انجام دهد، با وضعیت 180 درجه برعکس یک سال پیشش مواجه شده است.

در تیمی که فصل قبل توانست رکورد بهترین خط دفاعی تاریخ لیگ برتر را به ثبت برساند، یزدانی نیز نقش مهمی داشت و همین مسئله باعث شد تا او از انگیزه های بی پایانی برای حضور در ترکیب تیم ملی در جام جهانی برخوردار باشد ولی اکنون نه تنها جایی در فهرست نفرات کی روش و قبل از آن دراگان اسکوچیچ نداشت و ندارد، بلکه در استقلال نیز فرصتی برای عرض اندام به دست نیاورده است.

آبی پوشان امروز باید در سیرجان به مصاف گل گهر بروند ولی روی نام سیاوش، خط قرمز کشیده شده تا او همچنان در انتظار انجام نخستین بازی خود با پیراهن استقلال در فصل جدید باشد. بازیکنی که از رویای حضور در جام جهانی، به سکوهای تیمش تبعید شده و روزهای خوبی را سپری نمی کند.

با این حال و طبق تصاویری که از تمرینات استقلال منتشر می شود، این بازیکن با جدیت در تمرین تیم شرکت کرده و همواره یکی از چهره های ثابت در آیتم های تعریف شده توسط کادرفنی است. علاوه بر این، درخشش سیلوا و غلامی در خط دفاعی و تغییر سیستم آبی ها در فصل جدید، به یکی از عوامل نیمکت و سکونشینی یزدانی تبدیل شده است.

در فصل قبل که استقلال با سیستم سه مدافع بازی می کرد، بازیکنان بیشتری فرصت حضور در ترکیب را داشتند ولی اکنون که تعداد مدافعین مرکزی تیم به 2 نفر کاهش یافته، باید از میان رافائل سیلوا، عارف غلامی، سیاوش یزدانی و حسین مرادمند، تنها 2 بازیکن در ترکیب اصلی به میدان بروند و همین مسئله منجر به این اتفاقات شده است.

به هر شکل یزدانی که از تلاش برای رسیدن به ترکیب اصلی دست نکشیده، همچنان در تلاش است تا فرصت بازی و حضور در ترکیب را به دست بیاورد. اتفاقی که قطعا امروز رخ نخواهد داد و شاید در هفته های بعد پرنده خوشبختی روی شانه های این مدافع باتجربه بنشیند.

دیدگاه‌ها