کد خبر : 1846093 | 10 مهر 1401 ساعت 11:08 | 45K بازدید | 9 دیدگاه

فاجعه در فوتبال اندونزی؛ 174 کشته در ورزشگاه!

رقابت‌های لیگ اندونزی روز گذشته شاهد یکی از بدترین فجایع تاریخ فوتبال دنیا بود.

فاجعه در فوتبال اندونزی؛ 174 کشته در ورزشگاه!

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم آرما اف سی و پرسبایا سورابایا به مصاف یکدیگر رفتند و شکست آرما در این بازی باعث شد که اتفاقات عجیبی پس از پایان این دیدار رقم بخورد. 
شکست آرما اف سی منجر به خشم هواداران این تیم و هجوم آنها به زمین شد که با برخورد شدید نیروهای امنیتی و ضرب و شتم آن‌ها روبرو شدند. پرتاب گازهای اشک‌آور به سمت تماشاگران کار را بدتر کرد و باعث شد که هزاران نفر به سمت خروجی ورزشگاه‌ هجوم ببرند. 
خبرهای اولیه حاکی از این بود که نزدیک به 130 نفر در این حادثه کشته شدند اما مقامات دولتی کمی بعد اعلام کردند که تعداد کشته‌ها به 174 نفر افزایش پیدا کرده است و شرایط 11 تماشاگر نیز بسیار وخیم است. 

1749433
حالا مقامات دولتی و ورزشی کشور اندونزی اعلام کرده‌اند که تمامی مسابقات لیگ این کشور تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است و فعلا تا زمان انجام دقیق تحقیقات قرار نیست هیچ دیداری برگزار شود. 
بعضی از منابع خبری مدعی شده‌اند که علاوه بر هجوم هواداران برای خروج از ورزشگاه که منجر به مرگ بسیاری شده است، درگیری‌هایی در محوطه بیرونی ورزشگاه با پلیس نیز رخ داده است. 

1749434
ویدیوهای منتشر شده از این بازی نشان می‌دهد که بسیاری از تماشاگران در حال بالا رفتن از فنس‌ها برای نجات جان‌شان هستند و اجساد بسیاری نیز روی زمین به چشم می‌خورند. 
این یکی از بدترین فجایع تاریخ فوتبال دنیا به حساب می‌آید که در سال‌های اخیر رقم خورده است و انتظار می‌رود که فیفا به صورت جدی به این موضوع واکنش نشان دهد. 
 

دیدگاه‌ها