کد خبر : 1847235 | 16 مهر 1401 ساعت 22:35 | 28.6K بازدید | 20 دیدگاه

جام ملت‌های فوتسال آسیا 2022؛

سنت‌شکنی در تکراری‌ترین فینال آسیا

ژاپن با گرفتن انتقام فینال دوره قبلی جام ملت های فوتسال آسیا، برای چهارمین بار جام قهرمانی را بالای سر برد.

سنت‌شکنی در تکراری‌ترین فینال آسیا

به گزارش "ورزش سه"، فینال شانزدهمین دوره جام ملت‌های فوتسال آسیا، دو میهمان تکراری داشت؛ ایران! قهرمان 12 دوره فوتسال آسیا برای چهاردهمین بار در دیدار پایانی این جام که کویت میزبانش بود حضور پیدا کرد تا برای قهرمانی شماره 13 با ژاپن دیدار کند. در سمت مقابل تیمی حضور داشت که تکراری‌ترین حریف ایران در فینال این مسابقات به شمار می رفت.

ژاپن با 9 دوره حضور در فینال و کسب 3 عنوان قهرمانی، دومین قدرت برتر فوتسال آسیا به شمار می رود که در 7 تقابل قبلی خود با ایران در فینال آسیا، تنها یک بار موفق به کسب پیروزی (2014 – ضربات پنالتی) و بالا بردن جام در حضور قدرت اول قاره شده بود. این تیم در دوره قبلی هم حریف ایران در فینال بود و با 4 گل مغلوب شده بود.

1751499

شاگردان کوگوره هر آن چه در توان داشتند رو کردند تا برای دومین بار در تاریخ، ایران را در فینال آسیا شکست دهند. برنامه اصلی آنها مقاومت در برابر خط حمله آتشین حریف بود. ژاپنی ها مثل بازی با ازبکستان گل اول را دریافت کردند ولی در ادامه توانستند دروازه ایران را باز کرده و با یک مقاومت جانانانه در نهایت سه بر دو ایران را شکست دهند. آنها با این پیروزی، برای اولین بار در تاریخ توانستند ایران را در وقت های قانونی فینال شکست داده و چهارمین قهرمانی خود را جشن بگیرند.

به این ترتیب پرونده شانزدهمین دوره جام ملت های آسیا با چهارمین قهرمانی ژاپن به پایان رسید تا تعداد قهرمانی های ایرانی در عدد 12 باقی مانده و قهرمانی سیزدهم به دو سال بعد موکول شود. ژاپن اولین بار در سال 2006 قهرمان شد و سپس دو دوره متوالی در سال های 2012 و 2014 جام قهرمانی را بالای سر برد؛ این تیم در کنار ایران، تنهای تیم های ملی فوتسال آسیا هستند که طعم قهرمانی در جام ملت های آسیا را چشیده اند.

دیدگاه‌ها