کد خبر : 1847705 | 20 مهر 1401 ساعت 00:27 | 141K بازدید | 26 دیدگاه

من را در جلسات کادر فنی راه نمی‌دادند؛

نظری: آقای شمسایی! کار قشنگی با برادرت نکردی

مربی برکنار شده تیم ملی فوتسال نسبت به رفتار وحید شمسایی با او گلایه کرد.

نظری: آقای شمسایی! کار قشنگی با برادرت نکردی

به گزارش "ورزش سه"، مصطفی نظری که یکی از برترین دروازه‌بانان تاریخ فوتسال ایران و جهان به شمار می‌رود، طی هشت ماه گذشته به‌عنوان مربی گلرها در کادر فنی تیم ملی و در کنار وحید شمسایی حضور داشت، اما یک روز قبل از اعزام کاروان تیم ایران به کویت برای مسابقات جام ملت‌های آسیا، شمسایی نام این مربی را از فهرست کادر فنی خود خط زد و دلیل مشخصی تا این لحظه برای کارش عنوان نکرده است.

مصطفی نظری که طی دو هفته اخیر سکوت کرده بود، حالا در واکنش به کنار گذاشتنش از کادر فنی تیم ملی فوتسال گفت: صحبتی که مطرح شد، عنوان کردند من به‌خاطر بی‌انضباطی از تیم ملی خط خوردم، در صورتی که نمی‌دانم چرا این مباحث را گفتند. در زمانی که تیم ملی در کویت بود، به شدت نگران بودم تا یک وقت تیم ملی از نبودنم لطمه نخورد و خیلی به این موضوع فکر می‌کردم، اما متاسفانه شرایط خیلی بد جلو رفت و اصلا در این مسئله دخیل نبودم.

او ادامه داد: متاسفانه یک موضوع خیلی ساده که فکر نمی‌کنم بنده اصلا مقصر باشم و با صحبت‌هایی که انتقال دادند و گفتند، به این موضوع دامن زدند.

1752282

مربی گلرهای سابق تیم ملی فوتسال در تشریح اتفاقی که روز آخرین اردوی شاگردان شمسایی در ایران اتفاق افتاد، ابراز کرد: حقیقت این است که ساعت ۱۲:۳۰ ظهر روز جمعه(قبل از سفر) تمرین ما در مرکز ملی فوتبال در ایفمارک تمام شد و یک جلسه‌ای بین کادر فنی تیم ملی فوتسال صورت گرفت که متاسفانه طبق روال چند وقت اخیر، بازهم من در آن حضور نداشتم و در مقابل دیدگان بازیکنان، من کنار ایستاده بودم و آنها در حال گرفتن یک تصمیم مهم بودند. وقتی جویای این مسئله شدم که چه صحبتی در این جلسه رد و بدل می‌شود، گفتند محمدرضا سنگ‌سفیدی از تیم ملی خط خورده است.

نظری یادآور شد: دقیقا این دیالوگ را گفتم که اگر من عضو کادر فنی تیم ملی هستم، چرا نباید در زمان این تصمیم‌گیری مهم حضور داشته باشم؟ بحث من دخالت در کار سرمربی نیست، من می‌گویم اگر عضو کادر فنی هستم، باید حتی به‌عنوان شنونده در جلسه حضور داشته باشم. بالاخره سوابق درخشانم در تیم ملی و فوتسال دنیا نشان می‌دهد حداقل شنونده خوبی هستم، اما متاسفانه من را در آن جلسه نبُردند.

او تاکید کرد: خدا شاهد است هیچ بی‌احترامی نکردم و هیچ دیالوگی رد و بدل نشد. طبق برنامه شفاهی که کادر فنی تیم ملی داده بود و به‌خاطر اینکه ما با خودروی شخصی به مرکز ملی فوتبال آمده بودیم، برای جمع کردن وسایل و رفتن به خانه، جدا شدیم تا مجددا به هتل برگردیم، اما نمی‌دانم در این ۶-۵ ساعت چه اتفاقی افتاد و دوستان چرا برنامه را تغییر دادند، اطلاع ندارم.

دروازه‌بان پرافتخار سابق تیم ملی فوتسال تصریح کرد: وحید شمسایی دیروز در یک برنامه تلویزیونی من را به‌عنوان برادر خودش نام برد و من هم با جدیت می‌گویم که وحید برادر بزرگ من است و او را قبول دارم، اما این برادر بزرگتر فکر نمی‌کنم در حق من کار قشنگی کرده باشد! حتی در حق فوتسال ما کار خوبی نکرد. این شکل رفتار و کنار گذاشتن که سه ساعت قبل از پرواز اتفاق افتاد، اصلا کار قشنگی نبود؛ در صورتی که من هیچ گناهی مرتکب نشده بودم.

نظری در خصوص زمان اعلام کردن خط خوردن او از لیست جام ملت‌های آسیا عنوان کرد: پس از اینکه آقای کریمیان، سرپرست تیم ملی به من گفتند که وحید خیلی از دست من ناراحت است، چندین بار با او تماس گرفتم ولی تلفن من را جواب ندادند، تا اینکه ساعت ۹ شب آن خبر بیرون آمد و متاسفانه متوجه شدم من را خط زدند.

او ادامه داد: من یک سوال بزرگ از کادر فنی تیم ملی و به شخصه برادرم آقای شمسایی دارم که چرا هیچ توضیحی درباره بی‌نظمی من داده نمی‌شود؟ من چه بی‌نظمی‌ای کردم؟ آیا من ناهار نیامدم؟ اصلا یک سری مسائل کوچک و ریز است، اما چرا توضیح نمی‌دهند؟ همین مسائل موجب شد تا تلاش هشت ماهه من دیده نمی‌شود.

نظری اضافه کرد: من تا سال گذشته بازی می‌کردم و هشت ماه است در مربیگری فعالیت دارم که این اتفاق موجب شد تلاش‌های من را کسی نبیند. من به‌عنوان بهترین دروازه‌بان جهان آمدم تا به تیم ملی کشورم کمک کنم. من پروسه‌ای که در مربیگری برای خودم ترسیم کردم، این نبود و قصد داشتم در یک جایگاه دیگری به‌عنوان سرمربی در تیم‌های پایین‌تر کارم را شروع کنم ولی وقتی صحبت از تیم ملی کشورم در میان بود و همکار و دوست قدیمی‌ام درخواست داشت، برای کمک آمدم ولی نمی‌دانم الان چرا جوابی به من داده نمی‌شود چون می‌خواهم به مردم جواب بدهم.

1752283

این دروازه‌بان سابق فوتسال ایران عنوان کرد: شما(وحید شمسایی) به مردم می‌گویید شرمنده‌اید که جام را نیاوردید که باید هم همینطور باشد. آقای رضا کردی هم گفتند یکی از ضعیف‌ترین جام ملت‌ها در تاریخ را دیدیم که واقعا همینطور است و متاسفانه ژاپن خیلی ضعیف بود. خود من ۶ بار در جام ملت‌های آسیا بازی کردم و ۴ بار به قهرمانی در این بازی‌ها رسیدم، اما تا این اندازه جام را ضعیف ندیده بودم.

او در مورد پیش‌بینی خود از دلیل خط خوردن از لیست کادر فنی تیم ملی فوتسال گفت: احساسم این است که شاید من بیش از حد با وحید مخالفت می‌کردم، اما نظرم را می‌گفتم و قصد داشتم کمک کنم. اگر من در بازی‌های کویت حضور داشتم، در کنار زمین آرام نبودم چون مسئولیت داشتم. مسئولیت اوت، کرنرها، دفاع‌های سنگین، آرامش نیمکت و ... با بنده بود. به جای بنده نیز هیچ‌کسی را نتوانستند به کویت ببرند چون ویزا در این مدت کوتاه صادر نمی‌شد.

نظری با اشاره به استعفای وحید شمسایی پس از انتخاب مهدی تاج به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال و مخالفتش با این تصمیم سرمربی تیم ملی فوتسال ابراز کرد: پس از استعفای دسته جمعی که آقای شمسایی و کادر فنی ایشان با حضور آقای تاج در راس فدراسیون فوتبال داشتند، بنده یک مقدار به سایه رفتم. احساسم این است چون من خیلی موافق این کار نبودم، از من گلایه داشتند.

او تاکید کرد: من معتقد بودم وقتی کاری را با قدرت شروع کردم و با یک سری جوان تمریناتمان را انجام می‌دهیم، باید با قدرت کارمان را تمام کنیم. باید برای خواسته خودمان بجنگیم، اما احساس می‌کنم به‌خاطر همین قضیه، وضعیت یک مقدار عوض شد.

نظری یادآور شد: به تیم ملی فوتسال خسته نباشید می‌گویم ولی ما نباید دوم آسیا شویم، ما همیشه باید به قهرمانی در آسیا برسیم چون حریفی نداریم. ما فقط یک بازی با ژاپن داریم که متاسفانه بچه‌ها با وجود زحمت، نتوانستند برنده شوند ولی باید بگویم، احساسم این است وحید شمسایی به‌عنوان سرمربی در کنار زمین تنها بود.

دیدگاه‌ها