کد خبر : 1847716 | 20 مهر 1401 ساعت 09:32 | 11.6K بازدید | 4 دیدگاه

جام ملت‌های فوتسال آسیا 2022؛

نیمکت شمسایی برای قهرمانی کافی بود؟

تیم ملی فوتسال ایران در حالی به نایب قهرمانی جام ملت‌های آسیا بسنده کرد که سرمربی این تیم طی روزهای اخیر انتقادات زیادی را متوجه خود می‌بیند.

نیمکت شمسایی برای قهرمانی کافی بود؟

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتسال ایران در حالی به مقام دوم جام ملت های آسیا در کویت بسنده کرد که تیمی جوان را راهی مسابقات کرده بود. این تیم با هدایت شمسایی تا فینال بدون مشکل پیش رفت ولی مغلوب ژاپن شد تا از کسب قهرمانی بازبماند. در کنار لیستی که به هر حال انتخاب نفراتش حق هر سرمربی است، دستیاران شمسایی هم یکی دیگر از مواردی هستند که می توان در مورد آنها بیشتر تامل کرد. به نظر می رسد که سرمربی جوان تیم ملی در این مورد می توانست هوشمندانه‌تر عمل کند.

1752320

شمسایی بعد از قبول هدایت تیم ملی، شهاب سفال منش، مصطفی نظری و سیامک داداشی را به عنوان دستیاران خود و حمید مشیری را با عنوانی نامشخص برای عقد قرارداد به فدراسیون فوتبال معرفی کرد. از میان این نفرات، مصطفی نظری که اولین تجربه مربیگری خود را از تیم ملی فوتسال آغاز کرد پیش از اعزام به جام ملت های آسیا از کادرفنی کنار گذاشته شد. این اتفاق یک روز قبل از اعزام رخ داد و دروازه‌بان‌ها در طول جام، عملا مربی اختصاصی نداشتند.

شهاب سفال منش، دستیار اول وحید شمسایی که پیش از این یک سال در باشگاه دبیری تبریز و دو سال در تاسیسات دریایی به عنوان دستیار دوم در کنار این مربی بود ساکن کشور کانادا است و غیر از دستیاری شمسایی در باشگاه های ایرانی، سابقه سرمربیگری چندماهه در تیم ملی لبنان را هم در کارنامه دارد. 

1752318
از نکات قابل توجه در مورد این دستیار شمسایی عدم حضور وی در ایران بعد از مقدماتی جام ملت های آسیا بود. به طوری که در ۵ ماه زمان باقی مانده به شروع جام ملت ها وی از کانادا لیگ ایران را زیر نظر گرفته بود و از راه دور به شمسایی در انتخاب بازیکن کمک می کرد.

سیامک داداشی هم که در تیم های استقلال تهران، شهید منصوری و تاسیسات دریایی سابقه مربیگری دارد از سال ۹۷ بعد از انحلال تاسیسات در فوتسال ایران فعالیت نداشت و به عنوان کارمند بانک مشغول به کار بود. او با حضور در کادر فنی تیم ملی در این دوره از جام ملت های فوتسال آسیا، بعد از  چند سال دوباره به عرصه مربیگری برگشته بود.

1752319

دیدگاه‌ها